Ik heb met twee Cactussen een proefrit gemaakt…een diesel met automaat en een 110 pk benzine.
Bij de diesel vond ik de bak erg snel opschakelen waardoor ik het gevoel had dat het blok het onnodig zwaar had met die lage toerentallen.
Ergelijk was ook dat na een keer flipperen de bak weer op automaat gaat, in tegenstelling tot onze Pluriel!
De benzine versie geeft aan wanneer er opgeschakeld kan worden;naar mijn mening ook bij veel te lage toerentallen!
Wie weet wat de v-1000 is van beide versnellingsbakken in de verschillende versnellingen?
En wie heeft er een toerenteller in zijn Cactus gemonteerd?
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
ik ben er wel van plan .
ik mis het gewoon !
als je fors gas geeft heb je het gevoel dat ze te hoog in de toeren gaat voor dat de etg bak ingrijpt.
le sage
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb nog geen enkel positief geluid gehoord over die automaat…
Ik mis de toerenteller niet (HDi100), schakelen doe ik op het gehoor.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
als je nog geen positieve geluid had van de etg ,heb je nu wel een .
zeer tevreden over de automaat , tof ding ,zeer speels , ze doen alles zelf ! dat je wil of niet .
als ik niet akkoord ga met haar manier van schakelen ,heb de “lepels” en speel zelf .lol
le sage
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Ik loop die ETG in m’n Cactus alleen maar op d’r flikker te geven. Schakelt naar mijn gevoel constant te vroeg op (je hoort gewoon dat ze diep in de ondertoeren gaat met al dat vroege opschakelen…), dus blijf ik ‘r als een klein kind corrigeren.
100 HDI met handbak klopt precies qua verhoudingen. Als ik normaal accelereer, geef de schakelindicator precies op het moment dat ik wil schakelen de tip om naar een hogere versnelling te gaan. Gehoorsmatig blijft het toerental vrij laag. Ben wel benieuwd naar het toerental. Ik schat tussen de 2200-2400 bij 120kmu.
Ik vind de handbak ook goed in mijn 1.6 hdi 100 pk. Als ik rustig rijd, dan geeft hij ook precies als ik overschakel, het advies om over te schakelen.
Ik heb wel een probleem met de achteruit. Hij schiet regelmatig uit zijn versnelling. Hebben nog meer mensen dit zelfde probleem?
- Life goes too fast to drive slow -
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 19-06-2015
- C4 (2004-heden) cactus 1.2vti shine urban
Ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een 82pk cactus shine.Heerlijke auto maar ik miste ook een toerenteller en bv een watertemp.meter.Ik heb toen een scangauge boardcomputer gekocht die je heel eenvoudig aansluit via je obd2 poort,plug and play.Je kunt hier talloze gegevens uitlezen,waaronder toerental,watertemp,voltage,verbruik,snelheid,enz,enz.
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 12-04-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi100 Shine
- BX BX GTi 16v
Een toerenteller is relatief eenvoudig met een OBD2 lezer en een app als Torque te maken. Nu is het dashboard natuurlijk erg minimalistisch opgezet, maar een digitale toerenteller in de stijl van de C6 had naar mijn idee wel gepast.
De schakelindicator is ook afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Wil je vlot optrekken, komt het “commando” om op te schakelen later dan wanneer je rustig accelereert.
In een eerder topic over het gemis van een toerenteller, heb ik vermeld wat bij mij de toerentallen in 5 zijn bij 100 (+/- 1700 tpm), 120 (2000 tpm) en 130 (bijna 2150 tpm) van mijn BlueHDi 100 uitgelezen in Torque.
Wat mij nog wel leuk zou lijken is dat de info op het centrale scherm getoond zou kunnen worden (evt. middels bluetooth OBD2 lezer), zonder dat ik mijn telefoon nog als extra scherm moet toevoegen.
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-04-2015
- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Heb de 110 pk benzine versie en schakeld vnl: op gehoor maar Ts wel een aparte motor, bij 1500 toeren heeft hij het maximale vermogen. Snel opschakelen en bij 70 km/uur in zijn 5, haal je 1 op 16 of zuiginger!
Ik mist toch ook wel een toerental meter, maar ook vooral een tempratuur meter
Maar is het nou zo dat, als je rustig rij, dat eerder moet opschakelen en vol gas dat ie dat helemaal aanpast
Zo ook met rekening houden koude of warme motor of belading
Weet iemand hier meer van?
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-02-2015
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Wie precies wil weten wat de V1000 in de verschillende versnellingen bij de verschillende versies van de C4 Cactus is, kan op deze webpagina kijken: http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=176032
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-02-2015
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Oh ja, deze is ook wel aardig: http://www.cactusforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=601
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
dat is mega tof .
was niet slecht op de tablet te hebben !
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Geïnteresseerd geraakt door de mogelijkheden die zo’n OBD2 aansluiting geeft, heb ik de ELM327 met verlengsnoer gekocht.
Uurtje geknooid om t spul aan de praat te krijgen. Bleek dat ik te weinig geduld had betracht. Systeem heeft een minuutje nodig om online te komen, waarna je op je app kunt inloggen met een std pincode 1234.
Werkt mooi. Zo kan ik momenteel vanaf mn bureau stoel zien dat de koelvloeistoftemperatuur 48 graden is . RPM is idd net geen 2000 bij 120. Foutcodes kunnen ook gereset worden. Kan praktisch zijn. Hoef je niet meteen naar de garage om valse meldingen te resetten. Leuke app.