Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De tankdop van een C5 bevat twee magneetjes, aan elke kant één.
Buiten de vulleiding, onder de kraag waar de tankdop op rust zit links onder een sensor.
Die zorgt er voor dat na iedere tankbeurt enkele processen worden gestart, waaronder de toevoer van het roetfilter additief.
Als die sensor dat signaal niet oppikt wordt het roetfilter niet geregenereerd.
Bij mij bleek dat zo te zijn. Enig speurwerk in de LA wielkast bracht aan het licht dat de sensor omgekeerd in zijn sleuf zat, met de buitenkant naar de vulleiding. Daar is dus een eer aan gebeund.
De afstand van magneet tot sensor is dan net te groot.
De smalle kant behoort aan de kant van de leiding te zitten.
Eigenlijk een puzzel van niets, maar de gevolgen kunnen kostbaar zijn, want het roetfilter wordt steeds voller.
Gezamenlijk speurwerk bij GJO bracht e.e.a. aan het licht.
In service.citroen.com kan ik het ding niet vinden, zal wel weer aan de vertaling liggen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop