2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
1.8 16V slaat slecht aan.
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 09 november 2015 03:52 PM
  [ # 16 ]

Benzine injectoren druppelen niet na? Gas kun je denk ik wel uitsluiten dan ja. En idd ff aan de lexia. Brandstofdruk tijdens starten ok?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 06 april 2016 05:39 PM
  [ # 17 ]

Nou de aap is uit de mouw!
Ik weet niet of er iemand is die dit al eens eerder gehoord heeft, maar na veel gedoe en langdurig proberen is het volgende er uitgekomen.

Als ik start met de reserve sleutel is er helemaal niets aan de hand.
En met de sleutel met de afstandbediening wil het kreng niet of heel slecht aanslaan.

(chip in de sleutel) van de startonderbreker is dus kennelijk niet jofel.
Hebben daar nu 2 dealers en één vak garage met hun mooie apparatuur over een melding heen gekeken.
Of is dit niet uit te lezen.

grt Piet.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 06 april 2016 06:32 PM
  [ # 18 ]

Met een lexia is dat iig wel uit te lezen. Maar aan de hand van de klacht zou ik het daar ook niet zoeken. Maar wel mooi dat je het gevonden hebt!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 06 april 2016 06:39 PM
  [ # 19 ]

Nou mijn vrouw die altijd de reservesleutel gebruikt, zei op een gegeven moment: “Joh zeur toch niet zo, die auto start prima!”
En toen viel het kwartje.

Maar nu de hamvraag, wat is er aan te doen om de auto weer op beide sleutels goed te laten aan aanslaan?

grt Piet.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 06 april 2016 07:02 PM
  [ # 20 ]

Nieuwe sleutel halen bij de Citroën dealer samen met je code kaart, deze sleutel inleren door de Citroën dealer….

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 06 april 2016 09:52 PM
  [ # 21 ]

ik vind het een rare oplossing. RFID is RFID: het signaal is okay of niet. de chip in de sleutel is een passief stukje elektronica. mijn vermoeden zou eerder zijn dat de baard van de ene sleutel niet helemaal okay is en het startrelais niet zuiver aanstuurt. als je het echt uit wilt sluiten (en jezelf kosten wilt besparen) schroef je beide sleutels open en verwissel je de chip. da’s een klein zwart blokje in de sleutel. wijst zich vanzelf. zo kun je controleren of het een mechanisch of elektronisch probleem is. kost je 15 minuten tijd.

ben benieuwd…

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 06 april 2016 10:16 PM
  [ # 22 ]

Dat ga ik morgenvroeg met mijn C4 ook even proberen, starten met de reservesleutel Very Happy

De mijne heeft dan wel geen gasinstallatie, maar de koudestart is wel altijd brak, hij sputtert altijd wat, alsof ie op 3-cilinders aanslaat en na het aanslaan pas de 4e cilinder erbij betrekt. Brandstoftoevoer is het probleem niet, ik heb namelijk ook onverbrande benzine in de uitlaat. Als ik wat korte dotjes gas geef direct na de koudestart, dan ploft de uitlaat namelijk (benzine in uitlaat ontbrand alsnog door hete uitlaatgassen).

Afgelopen donderdag een injector laten vervangen omdat die af en toe in storing ging en rij momenteel met een halve tank benzine en een flesje injectiereiniger rond, maar het starten ‘s ochtends en bij wegrijden van m’n werk is het drama.

Ik vermoed bij mij ook nog altijd een van de bobines, maar daar mankeert volgens de Citroën dealer niets aan.

Mooi dat jij het gevonden hebt in ieder geval!

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 06 april 2016 10:37 PM
  [ # 23 ]
RogerM schreef:

mijn vermoeden zou eerder zijn dat de baard van de ene sleutel niet helemaal okay is en het startrelais niet zuiver aanstuurt.

Dan heb je niet goed gelezen, de auto start prima maar slaat niet of slecht aan.

RogerM schreef:

als je het echt uit wilt sluiten (en jezelf kosten wilt besparen) schroef je beide sleutels open en verwissel je de chip. da’s een klein zwart blokje in de sleutel. wijst zich vanzelf. zo kun je controleren of het een mechanisch of elektronisch probleem is. kost je 15 minuten tijd.

Ga ik niet aan beginnen, de reserve sleutel is niet te openen.
Die met de afstandsbediening wel.
Maar daar schiet ik dus niets mee op.

grt Piet.

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 06 april 2016 10:38 PM
  [ # 24 ]
Rene Hoekstra schreef:

Nieuwe sleutel halen bij de Citroën dealer samen met je code kaart, deze sleutel inleren door de Citroën dealer….

Ja en die codekaart is niet te vinden. Dus dat gaat hem niet worden.
Helaas.

grt Piet.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 06 april 2016 10:58 PM
  [ # 25 ]

Codekaart? Waar heb je die voor nodig? Kun je niet gewoon naar de dealer stappen en vragen of ze een nieuwe sleutel bestellen kunnen, desnoods op chassisnummer ofzo? Als jij aan kunt tonen de eigenaar van de auto te zijn, zullen ze daar wel niet moeilijk over doen lijkt me?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 06 april 2016 11:03 PM
  [ # 26 ]

Ik heb geen idee of dat zo gaat.

grt Piet.

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 06 april 2016 11:03 PM
  [ # 27 ]

Ik heb geen idee of dat zo gaat.

grt Piet.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 06 april 2016 11:21 PM
  [ # 28 ]
bozzie schreef:
RogerM schreef:

mijn vermoeden zou eerder zijn dat de baard van de ene sleutel niet helemaal okay is en het startrelais niet zuiver aanstuurt.

Dan heb je niet goed gelezen, de auto start prima maar slaat niet of slecht aan.

RogerM schreef:

als je het echt uit wilt sluiten (en jezelf kosten wilt besparen) schroef je beide sleutels open en verwissel je de chip. da’s een klein zwart blokje in de sleutel. wijst zich vanzelf. zo kun je controleren of het een mechanisch of elektronisch probleem is. kost je 15 minuten tijd.

Ga ik niet aan beginnen, de reserve sleutel is niet te openen.
Die met de afstandsbediening wel.
Maar daar schiet ik dus niets mee op.

grt Piet.

als je de RFID uit de afstandbediende sleutel haalt, kun je waarschijnlijk tóch starten mits je de reserve sleutel nabij het contactslot houdt. dan start je mechanisch op de ene, en code-technisch op de andere. kun je nog altijd je diagnose stellen.

hoe kan iets goed starten maar slecht aanslaan???? ik kan goed lezen maar snap je probleem niet.

ik weet niet of jouw serie er ook last van heeft, maar er is een probleem met het doorbrandend contactslot icm de airco. (kom ik weer met mijn sleutelbaard-verhaal) want misschien past de reservesleutel wel strakker in het slot en geeft ie daarom dat probleem niet.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 06 april 2016 11:27 PM
  [ # 29 ]
RogerM schreef:
bozzie schreef:

hoe kan iets goed starten maar slecht aanslaan???? ik kan goed lezen maar snap je probleem niet.

Ga ik je uitleggen.

Slecht starten uit zich in moeilijk ronddraaien van de motor/startmotor -  Slechte of lege accu.
Als de motor zonder moeite door de startmotor wordt rondgedraaid en niet aanslaat dan het je de situatie die ik beschrijf.

Zo moeilijk is dat toch niet?

RogerM schreef:

ik weet niet of jouw serie er ook last van heeft, maar er is een probleem met het doorbrandend contactslot icm de airco. (kom ik weer met mijn sleutelbaard-verhaal) want misschien past de reservesleutel wel strakker in het slot en geeft ie daarom dat probleem niet

Die uitleg begrijp ik niet, een contactslot stelt een schakelaar in staat om één of meerdere contacten te sluiten.
Als er twee sleutels zijn die een cylinderslot in staat stellen om rond te draaien, dan zie relevantie van speling op de baard niet.
Dat is mechanisch en niet electrisch.

grt Piet.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 06 april 2016 11:37 PM
  [ # 30 ]

kwestie van definitie.

maar terug naar het probleem: de RFID doet het, of doet het niet. de auto leest de sleutel ook niet continue uit. daar ligt dus niet het probleem.
blijft over de fysieke sleutel en het slot zelf.

ik denk dat je contactslot gaar (aan het worden) is en er is een kans dat dat komt door de airco. heb jij een auto mét airco en staat die vaak aan? heb jij een zware sleutelbos die de sleutel scheef trekt in het slot? wordt het slot warm na enige tijd?

ik zou me focussen op de combi sleutel en slot. ik zegt het niet voor niets…

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook