Hoi, sinds kort heb ik een leen eend tot mijn beschikking. Een heerlijk karretje. En tot op heden geen problemen mee gehad. Een leuke 2cv6 club.
Alleen dit weekend hield de motor opeens in. Ik was zo’n 10 minuten onderweg en reed constant 85 op de teller. Tot de power opeens steeds minder werd, gas geven hielp niet. Terug schakelen dan maar, dat hielp even, maar weer liep de power terug. Tot een bepaald moment de power weer terug kwam en weer ging en weer terug kwam. Zo kwam ik toch op de plaats van bestemming.
Er zit een nieuwe brandstofpomp in en in het filtertje zit keurig wat benzine. Ik verwacht dan ook niet dat er een probleem in de toevoer zit.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
(op de terugweg had de eend hetzelfde probleem)
Ik leer het wel…
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat kan nog wel het e.e.a. zijn.
Elektrisch:
- Doorslaande oude bougiekabels (openbaart zich vaak bij vochtig weer).
- Slechte contacten op de bobine of een falende bobine.
- Versleten contactpuntjes of een slecht contact aldaar. 123 Kan ook last hebben van slechte contacten.
Brandstof:
- Beperking in de brandstoftoevoer, b.v. door een verstopt filter, geknikte slang, versleten pomp, verkeerd afgestelde vlotterhoogte of een defecte vlotternaald.
- Vocht of vervuiling in de brandstof.
- Verstopte sproeier(s).
De motor wordt te warm:
- De koelvin is los geraakt of heeft schoepen verloren, b.v. als gevolg van troep die naar binnen is gezogen.
- Het koelelement kan op die manier ook bedekt zijn geraakt met een stuk plastic o.i.d.
- Te laag oliepeil of drukverlies.
- Voorontsteking door verlopen timing en/of versleten contactpunten.
- Je hebt brandstof met een veel te laag octaan of E10 getankt. Gevolgen kunnen zijn: heetloop en/of beschadiging van de bougies als gevolg van pingelen/voorontsteking. In het ergste geval brandt er een gat in de zuigers ...
Nou, zoiets eerst maar. Succes met de speurtocht. Aangezien het sinds kort vochtig weer is zou ik bij de elektronica beginnen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
dank je wel!! mooi lijstje. ik zal het langs lopen.
Ik leer het wel…
Zou eens contact opnemen met de garagehouder die hem heeft uitgeleend
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ik heb de eend te leen van m’n zwager.
Afgelopen weekend ben ik er even mee bezig geweest, maar ze deed nog minder dan eerst… Deze eend heeft even serieus aandacht nodig.
Ik leer het wel…
het probleem lijkt veroorzaakt te worden door vocht in het onderste deel van het contactslot. Als die overbrugd wordt loopt de motor weer netjes en start als een zonnetje.
Dus nu eerst een nieuwe onderkant van het contactslot scoren.
Ik leer het wel…
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die onderkant kan uit elkaar. Schoonmaken?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Geprobeerd, maar hielp niet. Zonder doet de motor het prima. Daarom de keuze om hem te vervangen.
Ik leer het wel…