Als ik goed geïnformeerd ben vinden de volgende modificaties per november 2015 plaats aan de C4 Cactus:
- Deelbare achterbank als optie beschikbaar en standaard op de Shine met lederen bekleding;
- Jukebox functie komt te vervallen;
- USB poort in het dashboardkastje komt te vervallen;
- Er komt een nieuwe kleur rood;
- Er komt rode lederen bekleding beschikbaar;
- Het nieuwe instructieboekje is te vinden op: http://service.citroen.com/ddb/index.html#top (kies voor de versie van 14/10/2015)
Nu heb ik vorige week een Cactus besteld (Shine). Deze zou in november geproduceerd worden en zodoende tot het aangepaste model gaan behoren. Met de deelbare achterbank ben ik blij, het verdwijnen van de jukebox functie (8 gb schijf) vind ik niet zo erg. Het ontbreken van de USB-poort in het dashboardkastje is jammer.
Wat ik wel écht jammer zou vinden (en waar ik nog geen antwoord op heb gekregen / kunnen vinden), is - als met het komen te vervallen van de Jukebox functie - ook het aantal speakers in deze uitvoering teruggebracht wordt tot vier (i.p.v. zes). Op de Citroen.fr zie ik namelijk alleen (nog?) maar de mogelijkheid om een uitvoering met vier speakers te bestellen.
Weet iemand toevallig meer?
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011
- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Jukebox functie weg vind ik niet zo’n gemis, de tweede USB port wel.
Ik gebruik de USB port op de middenconsole als iPhone oplader en er steekt een stickje in het handschoenenkastje.
Maakt voor mij natuurlijk helemaal niets uit, ik ben al voorzien
Wat mij wel nieuwsgierig maakt:
- Wat is de meerprijs van de deelbare achterbank?
- Waarom geen MacDonaldsstand op de ramen?
- Lampje bij achterbank?
- Start/Stop standaard uit te schakelen?
- Software fout uit de navigatie?
De laatste 4 lijken mij redelijk simpele ingrepen uit dit lijstje die relatief simpel te realiseren zouden moeten zijn.
Het lampje bij de achterbank lijkt mij dan nog de meest ingrijpende.
Ipsa Scientia Potestas Est
Ik snap eigenlijk nooit iets van de beslissingen die ze bij Citroën nemen, ze introduceren een model met leuke eigenschappen en halen dan gedurende de jaren steeds meer onderdelen weg. Mooi voorbeeld is de Exclusive versie van de laatste C5; geïntroduceerd met sfeerverlichting en een eigen exclusieve bekleding, extra luxe navigatie, etc. etc. Daar was al snel niks meer van over, sfeerverlichting weg, zelfde bekleding en navigatie als de business modellen. Wat is daar dan nog exclusief aan behalve de prijs??
Hopelijk gaan ze bij de Cactus deze wijzigingen (behalve de deelbare achterbank en nieuwe kleur/bekleding) niet doorvoeren. Een tweede USB poort kost niks en is heel functioneel, geen idee waarom dat weg zou moeten. De jukebox functie is voor sommige mensen ook erg handig en lijkt mij ook geen noemenswaardige besparing en tenslotte die radio met maar 4 speakers… Snapt Citroën nou echt niet dat in een moderne auto gewoon een adequate stereo moet zitten? Zeker in het hoogste uitrustingsniveau??
Sorry voor de tirade, maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat als deze wijzigingen doorgevoerd worden, deze zaken ook niet meer als optie beschikbaar zijn en dat is gewoon doodzonde.
We beginnen met 198.000 km….
In de NL configurator kan ik de deelbare achterbank (nog) niet als optie vinden. In de franse configurator is de deelbare achterbank standaard aanwezig op alle Feel en Shine modellen. Er is trouwens wel iets veranderd m.b.t. de modellenkeuze in NL: de Shine is alleen nog te kiezen met de Puretech 110 benzine en de Blue HDI 100 diesel.
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Oja, nog zoiets: dat bepaalde uitrustingsniveaus alleen te verkrijgen zijn met bepaalde motoren… Waardoor je dus niet gewoon een luxe auto met voor jouw voldoende vermogen kunt bestellen. Zo zie ik nu in de configurator van de Cactus dat het Shine uitrustingsniveau alleen nog te combineren is met de 110 pk THP motor en niet meer met de 82 pk VTI motor. Is een absoluut stomme beslissing als je het mij vraagt. Overigens kan het volgens de prijslijst van juni nog wel, maar ik vrees dus dat dit met de nieuwe update niet meer mogelijk is.
We beginnen met 198.000 km….
Ik kan mij wel voorstellen dat het verwijderen van bepaalde opties (als Jukebox-functie en USB-poort in dashboardkastje) een besparing oplevert. Hoe minder verschillen in de uitvoeringsniveaus hoe goedkoper, lijkt mij.. (minder bewerkelijk arbeidsproces?).
Voor mij blijft het een verrassing in welke configuratie mijn auto geleverd gaat worden. Het zou echt een teleurstelling zijn als het ‘Pack Auto’ bijvoorbeeld, ineens niet meer standaard blijkt te zijn…
Wellicht (hopelijk) wordt de configurator momenteel aangepast aan de modelwijzigingen, want er zijn mij zojuist meerdere zaken opgevallen:
* de Live uitvoering is alleen nog maar met de BlueHDi 100 te kiezen, überhaupt niet meer met een benzinemotor
* de AirBumps zijn bij een Live alleen nog maar in het zwart te kiezen
* bij alle uitvoeringen zijn slechts de 15” wielen met wieldop te kiezen, geen lichtmetaal
Dit lijken mij toch niet echt modelwijzigingen, dat kan haast niet.
Ik zou het inderdaad ook een slechte ontwikkeling vinden, als er geen vrije keus van motor en uitrustingsniveau meer is. Ik heb een 82pk ETG Shine, meer dan voldoende vermogen in NL en lekker luxe. Zo kies ik mijn auto’s de laatste jaren en naar mijn idee is er ook steeds meer vraag naar dergelijke combinaties.
EDIT:
Voor het gemak, hierbij even de links naar de 3 instructieboekjes (PDF):
Versie 1
01/03/2014 - 31/10/2014
Cliquez ici!
Versie 2
01/11/2014 - 13/10/2015
Cliquez ici!
Versie 3
14/11/2015 - ??
Cliquez ici!
Dan zijn dus inderdaad de tweede USB poort in het handschoenenkastje en de jukebox functie vervallen, maar kan de Cactus nu wel geleverd worden met een deelbare achterbank.
Ik hoop maar dat ze niet de verschraling in combinaties motor/uitrustingsniveau gaan doorvoeren…
We beginnen met 198.000 km….
Volgens mij is de prijs inmiddels ook flink verhoogd. Ik weet niet precies wat de oude basis prijs was, maar nu is de vanaf prijs 18.290 euro…
EDIT 1: De oude prijs was 16.490 euro, dus de basisversie is maarliefst 1800 euro duurder geworden. Dat is niet gering.
EDIT 2: Het is toch niet echt een prijsverhoging naar het lijkt. De basisversie LIVE verdwijnt en het instap uitvoeringsniveau is nu de FEEL. Deze was al 18.290 euro.
Echt waar?Uit de brochure juli 2014: PureTech 82 LIVE H5 € 15.990, de vanaf prijs voor de basisuitvoering dus.. +15% in ruim een jaar. BPM verhoging per 1-1-2015 (€ 500,-)zit daar overigens ook in…
Zag de edits pas na plaatsing
En nu nog een Shine 110pk met een betere automaat.
En…..inderdaad licht boven de achterbank, wordt elke dag weer meer nodig!
wel balen, krijg in november een shine met lederen bekleding geleverd en had toch wel graag de deelbare achterbank willen hebben….
Het zou best kunnen dat het een november productie auto is toch? Ik zag op de lijst van Citroën staan: besteld in oktober—> productie november—> uitlevering november
Wanneer heb jij hem besteld? En welke type?
Francophile schreef:Het zou best kunnen dat het een november productie auto is toch? Ik zag op de lijst van Citroën staan: besteld in oktober—> productie november—> uitlevering november
Wanneer heb jij hem besteld? En welke type?
hij is begin september besteld en aflevering bij de dealer staat gepland op week 45. Het betreft een 100hdi shine. productie start in november pas toch?
Bedoel je met ‘productie start in november pas toch’, dat de fabriek nu stil ligt vanwege vakantie? Zou kunnen hoor, geen idee.
Ik heb van mijn dealer begrepen dat de deelbare achterbank alleen leverbaar is met de Habana, leder en de met paarse bekleding.
Vreemd verhaal weer, ik moet hem nog bestellen begin nu weer te twijfelen met al de opties minder.