Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kaartleeslampjes zitten in AX & ZX als plafondverlichting en het groene lampje boven het contactslot is het zelfde als het vergrendelings verklikkerlichtje van de CX
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Jij, mijn beste man, bent een held.
Nog een klein updateje; een aantal weken geleden m’n verwarming gefixt. Hij deed het wel, alleen er kwam heel weinig lucht doorheen. De fan blies wel dus het enige wat ik eruit kon halen was dat de klep niet helemaal open ging. Dus de auto binnen gezet en het interieur gaan demonteren.
Eerst alleen de rechterkant los gehaald.
S3A1 by Micha Collection, on Flickr
Ventilator eruit, daarin zat de klep.
S3A2 by Micha Collection, on Flickr
Maar uiteindelijk ook de linker kant van het dashboard eruit gehaald. M’n contactslot wou ik namelijk ook nog eens maken (veert niet terug), dus die eruit gehaald en gesmeerd, maar dat mocht niet baten.
S3A3 by Micha Collection, on Flickr
En toen alles weer terug gebouwd. Ook meteen de 3 lampjes op de middenconsole aangepakt, daarvan werkte er slecht 1. De sigarettenaansteker is ook gefixt. De zekering van de dashcam vloog er telkens uit als ik hem erin stak, maar vooralsnog lijkt het erop dat alleen de stekkertjes verkeerd om erin zaten….
S3A4 by Micha Collection, on Flickr
Onderweg naar Delft de magische grens voorbij gegaan. Tevens hielden na deze magische grens de knipperlichten er mee op, maar die zijn op een Italiaanse manier (S.H.I.T.) ook weer begonnen met werken.
En nog een paar leuke plaatjes
S3A6 by Micha Collection, on Flickr
S3A7 by Micha Collection, on Flickr
En inmiddels staan ze beide mooi en warm binnen, de Visa in Haarlem en de Panda hier thuis.
S1A1 by Micha Collection, on Flickr
En ook nog een bestuurdersdeur opgehaald, zodat ik die kan vervangen!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Zie er goed uit, werkt je verwarming nu wel?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Yes, helemaal. Hij wordt prachtig warm en blaast weer prima!
Iemand een idee hoe ik eenvoudig de bestuurdersdeur eruit haal. Hij zit vast met pinnen, maar ik kreeg ze er zo snel niet uit.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kan een rotklusje zijn, even een boortje zoeken met ongeveer dezelfde diameter als de pin en dan met beleid van onder naar boven eruit tikken,
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Gewoon eruit tikken met een doorslag. Eerst in de kruipolie of eventjes verwarmen met een fohn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja, zoiets dacht ik al, maar ik had even niets voorhanden. Zal binnenkort terug gaan en een doorslag meenemen. Thanks mannen!
De leeslampjes onder het dashboard, moet je daar zelf kabels voor trekken of zitten die ergens diep in het dashboard weggestopt? Iemand die dat toevallig weet?
De Visa afgelopen weekend even lekker gewassen, daar knapte hij wel van op. Verbaas me er elke keer van hoe netjes hij nog is. De enige plekken die ik tot nu toe heb gevonden zijn de achterklep, bestuurderdeur (wordt vervangen door een roestvrij exemplaar) en onder de motorkap bij het tussenschot. De achterklep ga ik even laten voor wat het is, tectyl erin en klaar.
De lak is ook verrassend netjes, ik ga hem binnenkort een keer kleien en in de wax zetten. Polijsten is niet nodig, dus dat scheelt flink in tijd.
S5A1 by Micha Collection, on Flickr
S5A2 by Micha Collection, on Flickr
S5A3 by Micha Collection, on Flickr
Iemand die nog antwoord had op de leeslamp vraagjes? Ben wel benieuwd eigenlijk .
Drukke periode achter de rug op de universiteit, maar ik heb nu lekker meer tijd. Dus meteen maar aan de Visa begonnen. Een aantal klusjes van de lijst kunnen strepen.
Te beginnen met iets ultiem simpels, een raamhendel vervangen. Was nu in de verkeerde kleur en miste ook nog een dop. Ik ergerde me er blauw en bruin aan. Nu dus weer in de tint zoals hij hoort.
SV5A1 by Micha Collection, on Flickr
De hoedenplank piepte als een muizenfamilie in de val, dus maar eens gekeken waar dat aan lag. Bleek dat de ophangbeugels en de pinnen beiden van metaal waren, wat nogal schuurde op een beetje klinkerweg. Met een stukje schitterende zwarte tape opgelost, simpel en effectief.
SV5A2 by Micha Collection, on Flickr
Onder de achterbank wat tectyl ML gespoten, het was immers mooi weer, dus kon de deurtjes even open laten staan. Ook meteen een aantal andere plekken vol gespoten, better safe than sorry!
SV5A3 by Micha Collection, on Flickr
SV5A4 by Micha Collection, on Flickr
En een goed begin gemaakt aan de deur kaal halen. Dat was niet echt een bijzonder uitdagende klus. Kwestie van een paar schroefjes en klemmetjes. In tegenstelling tot de buitenkant ziet de binnenkant van deze deur er opvallend goed uit. Jammer genoeg is dat bij mijn vervangingsdeur exact andersom. Ik verkies toch een mooie roestvrije buitenkant boven de binnenkant. De roestplekken die op de vervangende deur zitten heb ik volledig kaal gemaakt en zal ik goed gaan behandelen zodat het er gewoon weer tegen kan. Het mooiste zou zijn om van deze twee deuren een goed te maken, maar daar heb ik het budget nu niet voor.
SV5A5 by Micha Collection, on Flickr
Ondanks het regenachtige weer vandaag had ik gepland om te gaan klussen. Een paar druppeltjes houden mij niet tegen, dus vanmorgen begonnen met het contactslot vervangen. In 20 minuten had ik alles vrij, stuurkolom los, contactslot eruit en nieuwe contactslot erin. Dat ging allemaal voorspoedig dus. Nu eindelijk een contactslot die automatisch terug veert bij het starten. Wel zo prettig.
Daarna alles weer terug gemonteerd. Toen ik bezig was dacht ik; laat ik het meteen goed doen. Er was namelijk een beugeltje afgebroken van de stuurkap. Nu kan ik wel een nieuwe stuurkap kopen, maar dat vond ik dan ook weer een beetje zonde. Daarom maar een beetje provisorisch opgelost (if it works it ain’t stupid ).
Het was dus zo, daardoor hing de stuurkap wat naar beneden.
SV7A1 by Micha Collection, on Flickr
Zo moet het zijn, zodat het allemaal vast gezet kan worden.
SV7A2 by Micha Collection, on Flickr
En de oplossing.
SV7A3 by Micha Collection, on Flickr
Op naar de volgende klus, de bestuurderdeur afmaken. Even kijken of ik ergens een potje verf kan laten mengen.
Vandaag na werk een vervolg gemaakt op de voorgaande simpele werkzaamheden. Deurbekleding van de bijrijdersdeur los gehaald, nieuw slot erin gezet en toen hij toch los was maar even in de tectyl gezet.
Inspectieluikje gemaakt, leek me verstandiger dan helemaal los halen.
SV8A1 by Micha Collection, on Flickr
En weer dicht (je ziet het tectyl nog druppen).
SV8A2 by Micha Collection, on Flickr
Ook al zit ik nooit achterin, ik ergerde me hier echt ontzettend aan. Dus terwijl hij uit stond te druipen van z’n tectylbeurtje maar even met wasbenzine aan de slag gegaan.
SV8A3 by Micha Collection, on Flickr
En dat werd een stuk beter!
SV8A4 by Micha Collection, on Flickr
Dat gold ook voor de achterklep
SV8A5 by Micha Collection, on Flickr
SV8A6 by Micha Collection, on Flickr
Daarnaast ook alle holle ruimtes rondom de deuren in de tectyl gezet.
Goed bezig!
Ziet er goed uit voor een dertig jarige!
Bedankt Hans! Dat vind ik ook wel !
Gisteren aan de slag gegaan met het volgende klusje; matten maken voor in de auto. Er is ooit een keer een flacon olie in de auto leeggelekt bij een van de vorige eigenaren, dus de matten achterin gaven nog steeds af. Beetje vervelend. Daarnaast had de kofferbak ook geen mat, en met de kabels die daarin liggen vind ik dat toch wel gevaarlijk. M’n ouders hadden laatste tapijt gekocht voor in huis, en wat ze over hadden mocht ik gebruiken. Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen.
Begonnen met de mat bij de achterbank. Dat was nu zo.
SV9A1 by Micha Collection, on Flickr
En 1,5 uur meten, snijden, opnieuw meten, bijsnijden later was dit het resultaat. Voor de gordels een gat gemaakt, dan lig hij meteen goed vast. De rafelranden dichtgeschroeid met een butaan brander.
SV9A2 by Micha Collection, on Flickr
Ook een begin gemaakt aan de mal van karton voor in de achterbak. Wel iets ingewikkelder dan de achterbank helaas, maar het heeft niet specifiek heel veel haast.
Wel voorin de auto nog even schoon gemaakt.
SV9A3 by Micha Collection, on Flickr
En van buiten gewassen omdat een vliegende rat hem onder had gescheten.
SV9A4 by Micha Collection, on Flickr
SV9A5 by Micha Collection, on Flickr
Nu weer lekker rijden!