Eigenlijk een heel simpele handeling, maar sommige mensen zien er tegen op. Voor veel werkzaamheden is het handig om de voorspatborden te demonteren, je kan ineens overal veel beter bij.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Misschien even de d in de topictitel vervangen door een t
Verder heldere uitleg! Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Na zo’n klusje heb ik wel altijd de koplampen opnieuw moeten afstellen.
Verder weer een prima filmpje.
Ook om te laten zien dat je altijd je klauwen openhaalt bij Citroëns
Weer een mooi duidelijk filmpje !
2 aanvullingen misschien :
- voor demontage van het spatbord eerst de luchtslangen voorzichtig losmaken ipv lostrekken als het spatbord er af gaat. Spaart de slangen , en dan gaan ze er weer makkelijk op
- ik heb met zwarte tape de positie van het spatbord bij de voorste moer precies gemarkeerd als een soort winkelhaakje. Dan ben je niet afhankelojk van de markering van de bout ( zeker bij oudere spatborden niet meer te zien) en zit het spatbord er weer op de mm goed op, en je ziet het nauwelijks. Blijven de naden mooi strak.