En waar zou ik aan zo’n schakelaar kunnen komen ook natuurlijk… Bij onderdelen sites en bedrijven komiek niet verder dan schakelaars van ventilatoren onder de motorkap..
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In de foto die je geplaatst hebt zie ik contacten. Heb je die al goed schoongemaakt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zo goed en zo kwaad als dat ging wel. Heb hem doorgeblazen en met wd 40 gereinigd
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien de contacten opschuren met heel fijn schuurpapier? Of met contactspray. Wd40 heeft geen reinigende werking, alleen vochtverdrijvend.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ga ik proberen.. Alleen ff kijken hoe goed ik er bij kan… Het is binnenin natuurlijk.. Verder geen tips met evt verkrijgbaarheid van deze schakelaar?
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En, al iets opgeschoten?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Jefcharger schreef:
Volgens mij is de foto gelukt..
Het gaat om deze schakelaar dus..
Zonder een Xantia in detail te kennen lijkt me dit een schakelaar van een systeem met een voorschakelweerstand !
Weet niet dat dit in de Xantia ooit gebruikt is .
Als eer geen transitsoren bij op de behuizing van de motor staan klopt mijn verhaal , en zal je op zoek moeten naar deze weerstanden .....
Succes , Walter
PS : bij een XM (ongeveer hetzelfde systeem als de Xant ) durft de voeding van de motor al wel eens onderbroken raken ,
Daar zit onder het handschoenkastje een extra relais , die spanning moet krijgen van een zekering aan de batterijbak .
Heb nog niet gevonden waar het mis loopt , leg gewoonlijk een nieuwe dikke kabel vanaf de zekering naar het relais.
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er zijn xantia’s met transistor regeling, maar er zijn er ook met de bekende weerstanden. Plaats eens een foto van de achterkant van de motor van de fan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nogmaals dank voor jullie meedenken, top!
Ik ben er nog niet uit inderdaad.Ik moet elke keer opnieuw beginnen omdat ik de auto dagelijks gebruik. Anders ligt tijdens het rijden alles los in de auto…ik zal de blower motor nog eens eronder uit halen en hem van verschillende kanten foto graferen. Mocht het uiteindelijk tóch de schakelaar zijn, is zo’n ding ergens te koop?
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Op de sloop , bart ebben , de vos autodemontage , maresiaparts ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
De zekeringen onder de motorkap zijn overigens allemaal goed, ook de extra grote aan de linkerkant ( vanaf de voorkant gezien als je met je gezicht naar de auto staat).
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je de motor bekijkt en je ziet dit: dan is hij transistorgestuurd. Zo niet, dan is het er een met weerstanden. Die zitten boven de voeten van de passagier. In een van de kanalen van de ventilatie, heb ik ergens gelezen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Volgens mij ziet de mijne er net wat anders uit inderdaad. Ik zal morgen wel ff een fotootje plaatsen
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ok. Op deze foto zie je de transistors gedeeltelijk zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De mijne is inderdaad anders. Geen transistors in de blower motor. Heb nu aan de passagiers kant in het luchtkanaal een plastic deksel met stekkerdoosje losgehaald. Aan de binnenkant zit een metalen beschermboog met daaronder drie spiralen en een diode. Ik denk dat die kapot is. Ik ga hem na het eten ff doorverbinden. Zal straks wel ff foto’s plaatsen. Met de Citroen specialist gebeld. Die zei dat ik dat rustig om kon leggen buiten de diode om. Zo heb ik even tijd om hem te bestellen of om het complete dingetje met spiraal en al te zoeken…