2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroen GS Special hobbyproject van Jasper
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 26 oktober 2015 12:12 PM
  [ # 16 ]

Ik dacht zelf om van die plakkers te gebruiken die ze ook gebruiken voor binnenspiegels

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 26 oktober 2015 12:47 PM
  [ # 17 ]

Dat gaat niet werken.

Ben bij mijn auto als volgt te werk gegaan:
Ruit en beugel goed schoon. Plek waar het beugeltje op de ruit zit aftekenen met een viltstift.
Raakvlak op de beugel bewerken met grof schuurpapier.
In datzelfde raakvlak met een schroevendraaier een paar forse diepe krassen maken.
Dan vastlijmen met Bison Kombikit (2 componenten)
Vast klemmen zodat e.e.a. goed op z’n plaats blijft zitten.
Dan een dag alleen maar naar kijken en aankomen niet.

Succes

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 09 november 2015 10:33 PM
  [ # 18 ]
jasper08 schreef:


Iemand die nog een sloper weet met een bruin of zwart interieur waarvan ik de vloerbedekking en deurpanelen mag hebben hoor ik het graag!!

Ik heb nog wel een bruine achter vloerbedekking voor je liggen, mag je zo hebben.
Moet je het wel op komen halen in Leiden.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 10 november 2015 09:55 AM
  [ # 19 ]

De auto loopt eeeeindelijk weer!!

Tjonge wat een puzzeltocht! Maar ze snort eindelijk weer zoals het hoort! En wat een onovertroffen geluid maakt zo’n 4 cilinder boxer dan toch ook!
Maar nou is het toch echt afwachten op onderdelen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 22 november 2015 01:37 PM
  [ # 20 ]

Gisteren heb ik voor het eerst een stukje met de auto gereden!
Ontsteking moet ik nog even afstellen met stroboscoop en de choke staat iets te strak.
Maar hier een kleine impressie van mijn GS speciaal!

En er is een nieuwe paus gekozen aldus mijn GS (maak me nog lichte zorgen om de hoeveelheid witte rook)
Ik gok condens, maar ze bleef toch vrij lang roken. (maar zal wel combinatie zijn van slechte ontbranding, jaren lange opgehoopte rommel)

https://youtu.be/YITDRntkTfU

https://youtu.be/BwvLjz1DgjI

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 november 2015 10:25 PM
  [ # 21 ]

De condens blijft zolang het buiten koud is. Het is normaal.

Gr. Wim.

Profiel  
 
boarderbas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-07-2010

- CX 22 TRS
Gepost: 23 november 2015 03:34 PM
  [ # 22 ]

Wat een beauty!

Ziet er supertof uit bro! Wink

CX 22 TRS

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 05 januari 2016 03:11 PM
  [ # 23 ]

De beste wensen voor alle lezers!

Ik heb weer een paar kleine vooruitgangen geboekt in dit project. (foto’s zullen later volgen).
Ik ben tot de geweldige conclusie gekomen dat mijn rechter achterportier er een was van een break(set goede portieren zat bij t project dus nooit verder naar gekeken). Dit betekend op zoek naar een goede achterportier en dan weer opnieuw beginnen met spuiten… jammere conclusie maar dat is niet anders.

Verder heb ik eindelijk een interieur weten te regelen. En jawel het enige echte bruin sky interieur. met deurpanelen en vloerbedekking en nog heel veel andere meuk. Dit heb ik afgelopen vakantie opgehaald uit noord frankrijk.
Heerlijk avontuur is dat ook altijd weer. (interieur is mooi soepel en kent geen scheuren!)
Een mooie aanwinst dus weer voor dit project!
Maar elke up kent zijn down… het is een breed interieur. En ik heb uiteraard een breed middenconsole.
Maargoed wat niet pas is maken we pas dus dat komt ook weer goed.
De deadline om medio maart weer te rijden lijkt een steeds minder haalbaar doel.. maar we gaan het zien!

Geniet van deze ijzige dag.

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 05 januari 2016 05:00 PM
  [ # 24 ]

Ha Jasper,
Ik heb precies hetzelfde probleem: te breed interieur voor dit type GS. Hoewel de stoelen niet lijken te passen tussen het middenconsole en de stijl past het toch net wel. De rails zijn echter veel te breed, en dus is er geen manier om de stoelframes vast te zetten. De enige manier om het fatsoenlijk te doen is door aan de binnenzijde van de stoelframes extra strips te lassen en daar gaten in boren die precies op de bestaande gaten passen. Is ff wat werk maar wel te doen. Ik merkte dat de bijrijdersstoel net wat krapper in de ruimte zit dan de bestuurdersstoel. Inmiddels zitten de stoelen bij mij erin en kunnen ze nog heen en weer schuiven ook.
Alle credits voor de bedachte oplossing gaan trouwens naar Rusty, ik heb enkel intelligent gekeken en tijdig denksap aangegeven.

Er zijn diverse foto’s van, maar volgens mij heb je de foto’s al via via doorgekregen Smile
Voor het Grote Archief zal ik ze hier toch even posten.

Afbeelding Bijlagen
IMG_4671.jpgIMG_4672.jpgIMG_4673.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 05 januari 2016 05:01 PM
  [ # 25 ]

Foto’s

Afbeelding Bijlagen
IMG_4674.jpgIMG_4675.jpgIMG_4676.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 05 januari 2016 05:02 PM
  [ # 26 ]

Foto’s

Afbeelding Bijlagen
IMG_4677.jpgIMG_4678.jpgIMG_4679.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 05 januari 2016 05:03 PM
  [ # 27 ]

Foto’s

Afbeelding Bijlagen
IMG_4680.jpgIMG_4681.jpgIMG_4682.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 05 januari 2016 05:04 PM
  [ # 28 ]

Foto’s

Afbeelding Bijlagen
IMG_4683.jpgIMG_4721.jpgIMG_4722.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 05 januari 2016 05:06 PM
  [ # 29 ]

Laatste met foto’s. Sorry voor het ‘vervuilen’ van je topic met zoveel posts, maar het is niet echt handig geregeld met foto’s op cifo huh

Afbeelding Bijlagen
IMG_4719.jpgIMG_4720.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Stefangs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-2015

Gepost: 07 januari 2016 01:11 AM
  [ # 30 ]

Mooi hoor.
Ik heb precies het omgekeerde; een ‘76 gs met een smalle middenconsole en de vorige eigenaar heeft gaten in de ribben geboord om de rails en de te smalle x2 stoelen er min of meer goed in te krijgen.
Had wel willen ruilen, maar inmiddels laat ik een breed interieur opnieuw bekleden.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook