Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Idem. En bij van Beers kan de octopus nog gewoon heel zijn, maar later alsnog breken. Echt een BX kwaaltje. Om nou meteen te zeggen dat Beers niet eerlijk is geweest…
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Gefeliciteerd nog! Relax. Er is een retourslang gescheurd (was het een drukslang, dan was je niet thuis gekomen), dat kunnen ze bij een garage ook niet precies voorspellen. Een quick-fix is even het gescheurde deel eruit snijden, verbindingspijpje er tussen, vastzetten met kleine slangklemmen en je kunt weer rijden. Het is wel een teken dat de octopus gaar is (zie Twan4567295672859 zijn bericht). Dit is velen van ons al overkomen, het zijn nu eenmaal geen nieuwe bakken. Oud rubber scheurt.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Fix ‘m, verkoop ‘m en koop een daihatsu cuore. Niet beledigend, maar ik denk dat dat een betere keuze voor je is.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Twan238 schreef:Ik kan wellicht wat bot overkomen. Maar wat verwacht je met een dergelijke auto?
Dit zijn allemaal dingen die je de eerste tijd tegen zult komen. Octopus kost €65,- en flep je er zo in.
Maar dat is gelukkig nog niet gezegd hier…Ik denk dat het voor jou verstandiger is om een toyota aan te schaffen
Heb vandaag m`n vader naar de auto laten kijken en die heeft gezegd dat Van Beers wel een aantal dingen over het hoofd heeft gezien. Hij zegt dan ook dat ik moet sparen tot +- 500-1000 euro heb en dan een jap of duitser moet aanschaffen.
Punt is ook, kan met mijn budget geen achterstallig onderhoud wegwerken. Kleine dingetjes lukt nog wel, maar hij zegt ook dat het niet alleen de octopus is die gescheurd is, maar de andere leidingen toch wel dusdanig “heen” Zijn dat ze eigenlijk allemaal vervangen moeten worden en er zijn nog een aantal zaken die echt heel snel vervangen moeten worden.
Hij heeft een lijstje opgesteld met onder andere een nieuwe koppeling (Deze gaat echt heel zwaar en je hoort het druklager gieren in z`n 3 en echt een ijzerrammel in alle overige versnellingen)
Ik moet een nieuwe set banden (Zou ik maandag gaan ophalen, maar dat word hem niet meer)
De auto moet uitgelijnd worden (Hij trilt in het stuur rond de 40-50 en 100-120 enorm)
Nieuwe distributieriem.
En dat zijn nog maar een paar dingen (Inclusief de leidingen vervangen)
Zijn oordeel was dat de auto optisch voor het geld in prima staat is maar technisch is de auto dusdanig ver heen dat het het opknappen niet meer waard is en daar ben ik het persoonlijk wel mee eens.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ook wellicht een tip voor de volgende keer, kijk voortaan beter wat er eventueel mis is voordat je het koopt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Zie bovenstaand, lijkt ook mij een heel bruikbare tip!
En ik bedoel, je kunt wel blijven afgeven op de BX, maar wat had je nu eigenlijk verwacht van een auto van EUR 250,- die werd aangeboden voor loop of sloop? Zelf heb ik ook eens een BX gekocht voor EUR 100,- met als achterliggende gedachte deze te gebruiken voor onderdelen, toen echter bleek dat het best nog wel een goede auto was. Heb er toen bijna nog een jaar mee gereden tot de remleidingen sprongen, en zou leidden tot een reparatie van EUR 400,- plus. Heb toen de auto gelijk weggedaan, maar ben me niet gaan beklagen over het feit dat er wat met die auto aan de hand was. Als gelijk vanaf het begin was gebleken dat de auto slecht was, was hij ook gelijk uit elkaar gehaald, waarvoor ik hem in eerste instantie gekocht had. Een auto zo goedkoop aanschaffen en dan de illusie hebben er maanden probleemloos mee rond te houden, dat is in mijn opzicht een vrij naieve gedachte.
Typhoon schreef:
Een auto zo goedkoop aanschaffen en dan de illusie hebben er maanden probleemloos mee rond te houden, dat is in mijn opzicht een vrij naieve gedachte.
Waarom? Mijn vader kocht voor mij een Ford Escort de eerste week nadat ik m`n rijbewijs haalde en die auto is 2 maanden lang, 3400 kilometer lang, zonder enige pijn en moeite overal heen gereden. Auto was slechts 50 euro duurder dan de BX..
Ik denk dat je bést een goede auto kan kopen in een lage prijsklasse alleen moet je dan niet zoals ik deed gaan voor een al niet te betrouwbaar blijkende Citroen BX… En iemand meenemen die er verstand van heeft.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Soms is het ook meer geluk dan wijsheid. Jij hebt de pech dat je van alles en nog wat moet vervangen wat bij de meeste BXen al is gebeurd. Mijn eerste BX (€400,-), een Cannes, is een ontzettende geldput geworden. Maar ik heb er zelf op leren sleutelen en ik ben er van gaan houden dus deed ik ‘m niet weg. Mijn tweede BX is een BX van 1986 met 125dkm gekocht voor het idioot hoge bedrag van €250,- mét een jaar apk. Bij deze BX heb ik slechts de uitlaat hoeven vervangen…
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
En dat eeuwige vergelijk met de Escort, iets met appels en peren enzo.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Oké Braadslee, je punt is duidelijk en je vader was van meet af aan al diep bedroefd dat je met een BX thuis kwam. Fix ‘m niet, maar biedt ‘m voor circa 100,- euro aan als ‘loop of sloop’. Die euro’s vang je ook als je ‘m naar de sloopt brengt, maar wellicht kun je iemand heel blij maken met een donor of een overzichtelijk project.
Zo kocht ik voor 75 euro een Deauville waarmee ik na een kleine reparatie het hele land mee rond ben geweest, tot ik ‘m gepland ontmantelde om er onderdelen af te plukken voor veel andere BX-eigenaren. Voor mijn huidige break betaalde ik heel wat meer. Ik heb er al twee keer een vervangende motor in gelegd, de leidingen vervangen, een andere versnellingsbak onder gezet en nog een hele bult aan andere klussen aan gedaan. Leer ik ontzettend veel van (ook al is het oplossen vaak op technisch-Lego-niveau) en daarom heb ik het er voor over. Het is dus een hobby en die mag tijd en geld kosten, tot op zekere hoogte. Die hoogte is voor iedereen anders, voor jou is de grens driehonderd euro.
Je kunt ook voor weinig een Escort kopen waarvan bijvoorbeeld binnen een maand de stabilisatorstang afbreekt. Zag ik bij een maat gebeuren, de auto was er geweest. Kortom, soms heb je mazzel, soms niet. Dat heb je met oude auto’s. Succes.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Goed verwoord HvdL, +1
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 6125
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
braadslee schreef:
Ik denk dat je bést een goede auto kan kopen in een lage prijsklasse alleen moet je dan niet zoals ik deed gaan voor een al niet te betrouwbaar blijkende Citroen BX… En iemand meenemen die er verstand van heeft.
Begin met het laatste. Maar beter koop je een abbo voor het OV…
Hilko16TZI schreef:Maar beter koop je een abbo voor het OV…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
braadslee schreef:
Niks aan de hand op dat moment, en natuurlijk MOET je dan stoppen en MOET je de auto dan op laten halen of iets dergelijks maar dat was geen mogelijkheid omdat geen van beide ouders in de buurt waren en nogmaals, het was mijn verjaardag, dan ga ik niet zeggen (Met boodschappen tassen vol eten/drinken) Kom we gaan lopen jongens.
Rij vervolgens nog geen kilometer verder, remdruk voor 70% weg, auto achter met z`n kont volledig op de grond. Goed, ik was nog maar 200 meter van huis verwijderd, dus de gok maar genomen.Ik rij de straat in, 0,0 remdruk meer, dus ik met in combinatie met de handrem even een parkeerplaats opgezocht, daar even lekker op de BX gescholden (is al de zoveelste keer dat er wat mis mee is) En naar huis gelopen.
Tjonge man! je had wel iemand kunnen overrijden zonder remmen!!! Neem aub afscheid van de BX en koop een duitser!!! Dat is vast veiliger voor een andere weggebruiker dan dat jij doorrijdt met een BX voor 250 euro waarbij de stoplampen gaan branden omdat er boodschappen in je auto liggen.
Bovendien is het best raar (druk ik me zacht uit) dat je nu vind dat van Beers niet eerlijk is geweest terwijl ik eerder in dit topic las dat de octopus als brak was.
En hoe kan je nou de verantwoordelijkheid bij van Beers neerleggen. Je hebt geen geld het ding te onderhouden, rijdt door met een olie lek, er mankeert van begin af aan al wat aan dat ding, tuft door als je hoofdpijn krijgt van de benzinelucht en nu is van Beers niet eerlijk!!!!!! Tijd voor zelfreflectie.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
En morgen gaat de BX naar de sloop staat er op Facebook. Ik heb echt de facepalm van het jaar gehad.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”