Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Zo, das best plus de lek zeg maar!
Als je beetje zoekt kun je lhm rond de €6,- per liter vinden
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ai…. balen man! LHM zelf zal inderdaad niet zo duur zijn, zoals Twan34893458934 al aangeeft.
De leidingen daarintegen zijn een ander verhaal, dat kan duur(der) uitpakken
Dank voor reacties heren.
LHM kost mij de kop gelukkig niet, ben ik blij om. Per Bol gaat er geloof ik 3 liter in toch? Zo`n BX heeft 5 bollen, dat is 15 liter, dus zeg maar 90 euro? Dat valt dan nog wel mee.
Alleen zo`n leiding, dat valt ook niet zo 1.2.3 even te maken en moet echt een “nieuwe” zijn neem ik aan? Dat is wel wat minder.
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gelukkig gaat er niet zo veel in. Totaal een liter of 5 dacht ik, dus niet gelijk 15 liter kopen. Of je moet voorbereid willen zijn op de toekomst
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
15 liter LHM in een BX? Nou ja, als voorraadje achterin misschien - er moet ongeveer 3,5 liter in maar hoor. Leidingen vervangen is het duurste van dit geintje. Voor zover ik weet levert Citroën ze in ieder geval niet meer.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Dat gaat dan inderdaad nog een pittig geintje worden ben ik bang.
Er gaat sowieso in de auto geinvesteerd worden, dat is het probleem niet! Maar het is zonde dat het dan al na 2 dagen gelijk een flinke duit geld kost waarschijnlijk.
Zonde is het zeker, maar met een auto van 250 euro kun je ook wel wat verwachten.
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Ik kocht mijn Deauville voor €750 op 6 juni 2014 - op 6 juni 2014 had ik mijn eerste probleem met hydrauliek, wat uiteindelijk een kostenpost van bijna €400 werd. Voorste hoogteregelaar was vast geslagen en moest gereviseerd worden, en bij het terugplaatsen werd de octopus geraakt dus kon die ook vervangen worden. 2 dagen is dus geen slechte score, wat mij betreft.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
braadslee schreef:Dank voor reacties heren.
LHM kost mij de kop gelukkig niet, ben ik blij om. Per Bol gaat er geloof ik 3 liter in toch? Zo`n BX heeft 5 bollen, dat is 15 liter, dus zeg maar 90 euro? Dat valt dan nog wel mee.
Je zal maar een Xantia Activa hebben die voorzien is van 10 veerbollen.. Even 30+ liter kwijt kunnen.
Balen van je lek, hopen dat de kosten een beetje meevallen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
MLConian schreef:Ik kocht mijn Deauville voor €750 op 6 juni 2014 - op 6 juni 2014 had ik mijn eerste probleem met hydrauliek, wat uiteindelijk een kostenpost van bijna €400 werd. Voorste hoogteregelaar was vast geslagen en moest gereviseerd worden, en bij het terugplaatsen werd de octopus geraakt dus kon die ook vervangen worden. 2 dagen is dus geen slechte score, wat mij betreft.
Ik had het eerlijk gezegd duurder verwacht als ik dit zo lees.
Micha D. schreef:Zonde is het zeker, maar met een auto van 250 euro kun je ook wel wat verwachten.
Klopt zeer zeker.
Ik wist ook wel dat het een auto met werk is anders stond ‘ie niet te koop op Marktplaats onder het kopje “Loop of sloop” bij “Auto Onderdelen”
Auto gaat gewoon lekker in geïnvesteerd worden. Er mankeren wel meer dingetjes aan (Kilometer kabel, versnellingsbak die ” Kloenk ” Doet als ik naar z`n 2 schakel en gas geef. Bij het gas geven met ingeduwde choke (Of ik nou 5 of 50 minuten rij) Houd de auto lichtelijk in. Dashboardverlichting werkt niet, bestuurders stoel is wat scheef. Gordelspanners achter doen niets meer.) Dus het is een auto die wat liefde nodig heeft. En dat ga ik de auto ook geven.
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
braadslee schreef:MLConian schreef:Ik kocht mijn Deauville voor €750 op 6 juni 2014 - op 6 juni 2014 had ik mijn eerste probleem met hydrauliek, wat uiteindelijk een kostenpost van bijna €400 werd. Voorste hoogteregelaar was vast geslagen en moest gereviseerd worden, en bij het terugplaatsen werd de octopus geraakt dus kon die ook vervangen worden. 2 dagen is dus geen slechte score, wat mij betreft.
Ik had het eerlijk gezegd duurder verwacht als ik dit zo lees.
Valt wel mee hoor - hoogteregelaar reviseren is €180 incl. btw, octopus op een BX zonder stuurbekrachtiging plus montage zit ook rond de €200 als je goed zoekt naar een adresje (anders is het ongeveer €300, en eigenlijk is het zelf wel te doen - maar ik had daar toen nog geen voeling mee, en nu eigenlijk nog steeds de handigheid niet voor). Het forum heeft me hier al op aardig wat punten geholpen, zowel met raad als daad.
De kilometer kabel van de BX is een zwak punt door het ontwerp, ik neem aan dat de jouwe “zwabbert” tot je rond de 80 tot 100 km/u op de teller hebt - dat doen ze praktisch allemaal, in mijn beleving. Wees blij dat je geen rechtsgestuurd exemplaar hebt, die kabel maakt nog een extra hoek ergens, nog onmogelijker dan de hoeken die de kabel in de linksgestuurde variant maakt. Gewoon wachten tot ‘ie knapt en dan vervangen, anders blijf je bezig.
De versnellingsbak en choke lijken me de eerste aandachtspunten, nadat je de LHM lekkage verholpen hebt. Misschien iets te simpel gedacht, maar je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je eens een “premium” brandstof (Shell V-Power bijvoorbeeld) tankt, en daarna een flink stuk gaat rijden. Dat soort brandstoffen wil op een wat vervuilde motor wel eens wat schoonbranden. Je zou niet de eerste zijn waarvan de choke weer goed gaat werken!
Ik vind het trouwens wel een mooie auto zo hoor, mooi wit spoilertje ook.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
300 euro valt mij heel erg mee! Had het écht duurder verwacht. Je hoort zoveel horror verhalen over de BX en dat heeft dan allemaal te maken met prijzige onderdelen, en heel veel onderhoud.
Die versnellingsbak zal ook wel uit elkaar moeten, in z`n 3 jankt ie redelijk hard, en in z`n 2 hoor je die kloenk. Hij schakelt ook een beetje zoekerig, zeker z`n 1 en z`n achteruit.
De kilometerkabel is al geknapt, die doet helemaal niets meer, maar waar vind ik een goed exemplaar?
Die tip van de brandstof is ook wel een goede trouwens! Bij m`n volgende tankbeurt (ik schat over 300-350 kilometer, dan is de tank wel leeg, staat nu op ongeveer 70%) Gooi ik er premium brandstof in.
Overigens ga ik er (nadat m`n vader even heeft gekeken of de leiding simpelweg vervangen kan worden of niet) Volgende week mee naar de Citroen Dealer “Van Beers” Hier in Hilversum om een diagnose te laten stellen qua wat er nou aan moet gebeuren.
Dat wilde ik eigenlijk a.s Maandag al gaan doen, maar toen brak die leiding.
Ben het er inderdaad wel mee eens dat het echt een prachtige BX is, zeker voor het geld staat de auto nog mooi in de lak. Het is geen smetteloos exemplaar, paar krasjes op de bumpers, klein deukje in de linker achterdeur, missende stripjes her en der. Maar met een goede was en poetsbeurt komt er wel een aardige auto onder vandaan denk ik zo.
Heb zelf 2 linkerhanden dus aan een auto als deze sleutelen ga ik nooit doen. Ben iemand die de auto liever naar de dealer brengt.
Dingen als een leiding vervangen of de kleppen stellen kan mijn vader prima. Maar die octopus bijvoorbeeld, daarvoor breng ik hem liever langs de dealer, kost misschien een redelijke bak met geld, maar dan gebeurd het wel echt goed, en heb ik er ook garantie op.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kilometertellerkabel:
Merk: Hitec
Nummer (Hbase): K43139
Prijs: € 15,50 bruto ex.
Iedere onderdelenleverancier moet je met deze gegevens kunnen helpen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
braadslee schreef:300 euro valt mij heel erg mee! Had het écht duurder verwacht. Je hoort zoveel horror verhalen over de BX en dat heeft dan allemaal te maken met prijzige onderdelen, en heel veel onderhoud.
Dat zijn vooral de verhalen die het op feesten en partijen erg goed doen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”