Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gefeliciteerd met je BX! Heb zojuist het verhaal gelezen en ben benieuwd hoe het af zal lopen… De advertentie waar je op gereageerd hebt zegt het zelf al: voor loop of sloop. Dus wat ga jij doen? Slopen of lopen?
Ik kocht mijn huidige BX ook met ca. 2 ton op de teller. In de eerste twee jaar veel (laten) vervangen en onderhoud gedaan. Op een paar puntjes na, is de wagen inmiddels helemaal bij en is ze d’r om mee te rijden en van te genieten. Ik heb ook een Xantia. Tuurlijk comfortabel, maar ik rijd liever in de BX!
Ga vooral zondag naar de sleutelmeeting van de BX Club en laat je BX door een van de “oud-gedienden” grondig inspecteren op de brug. Kost niets en geeft je een goed overzicht van wat er nog moet gebeuren. Heb ik destijds ook gedaan. Leer je je auto meteen beter kennen!
Update: Vandaag een lang stuk gereden, choke kan nu bijna in zonder dat de auto gaat stotteren of inhouden dus dat is een goed teken
Alleen, het is wel echt een typische karakter bak want .. Ik reed net een kleine 40 kilometer per uur, toen begon de halve auto te trillen en in het stuur te vibreren én te deinen lichtelijk (Op een compleet vlakke weg) En 10-15 seconde later was het weg. (Toch maar snel nieuwe banden en even laten uitlijnen en in Januari even een rondje nieuwe bollen)
Ben er Zondag bij als het meezit! Alleen ik ben géén BXclub lid he? Dus weet niet hoe dit geregeld gaat worden met “even op de brug” en dergelijke?
shortwave schreef:Gefeliciteerd met je BX! Heb zojuist het verhaal gelezen en ben benieuwd hoe het af zal lopen… De advertentie waar je op gereageerd hebt zegt het zelf al: voor loop of sloop. Dus wat ga jij doen? Slopen of lopen?
Ik kocht mijn huidige BX ook met ca. 2 ton op de teller. In de eerste twee jaar veel (laten) vervangen en onderhoud gedaan. Op een paar puntjes na, is de wagen inmiddels helemaal bij en is ze d’r om mee te rijden en van te genieten. Ik heb ook een Xantia. Tuurlijk comfortabel, maar ik rijd liever in de BX!
!
Zoals het er nu uitziet neig ik naar laten lopen Het is een fantastische auto die elke dag een lach op m`n gezicht tovert en waar ik echt met heel veel plezier in rij. Alleen ik heb mezelf redelijk voor m`n klote geschopt m.b.t milieuzones en dergelijk.
Ik zou volgende week een dagje naar Duitsland gaan (Keulen en Oberhausen) Maar daar mag ik beide niet in.
Ook Antwerpen mag ik vanaf 1 Januari niet meer in, sterker nog. Utrecht/Amsterdam/Rotterdam mag ik vanaf volgend jaar ook niet meer in, althans zoiets las ik. Omdat mijn auto van voor `92 is..
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
braadslee schreef:Ben er Zondag bij als het meezit! Alleen ik ben géén BXclub lid he? Dus weet niet hoe dit geregeld gaat worden met “even op de brug” en dergelijke?
Stuur ff een berichtje via de site van de BX club en meld je aan:
http://bxclub-nederland.nl/brug-aanmeldingsformulier
Dat lidmaatschap kan wellicht ter plekke geregeld of op andere manier. Je moet alleen wel vooraf melden dat je een brug wilt gebruiken, anders zijn ze misschien bezet. En dat je wilt laten inspecteren, natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
braadslee schreef:
.. Ik reed net een kleine 40 kilometer per uur, toen begon de halve auto te trillen en in het stuur te vibreren én te deinen lichtelijk (Op een compleet vlakke weg) En 10-15 seconde later was het weg.
Zou zomaar kunnen dat je een plakkaat modder hebt meegenomen aan een van je wielen ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bietentijd…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Na een poosje nadenken en een kijken wat haalbaar is heb ik toch besloten om na net geen maand de BX weer te verkopen.
Ik kan toch niet wennen aan het missen van die 5e versnelling en het niet hebben van stuurbekrachtiging.
Auto rijd fantastisch, veert heerlijk, stuurt lekker en hij voelt goed solide aan, maar ik heb er tóch geen klik mee..
Ik wacht natuurlijk wél even het rapport af wat Van Beers mij gaat geven na de keuring a.s maandag. Hangt helemaal daar vanaf ..
Want ik heb wel wát budget om de BX op te knappen en er echt mijn auto van te maken Maar ik kan mezelf niet voor de vollg 100% toewijden als echte liefhebber, punt 1 omdat ik niet kan sleutelen. En punt 2 omdat ik niet meer dan, zeg 200 euro per maand heb als budget voor onderhoud.
braadslee schreef:shortwave schreef:Gefeliciteerd met je BX! Heb zojuist het verhaal gelezen en ben benieuwd hoe het af zal lopen… De advertentie waar je op gereageerd hebt zegt het zelf al: voor loop of sloop. Dus wat ga jij doen? Slopen of lopen?
Ik kocht mijn huidige BX ook met ca. 2 ton op de teller. In de eerste twee jaar veel (laten) vervangen en onderhoud gedaan. Op een paar puntjes na, is de wagen inmiddels helemaal bij en is ze d’r om mee te rijden en van te genieten. Ik heb ook een Xantia. Tuurlijk comfortabel, maar ik rijd liever in de BX!
!Zoals het er nu uitziet neig ik naar laten lopen Het is een fantastische auto die elke dag een lach op m`n gezicht tovert en waar ik echt met heel veel plezier in rij. Alleen ik heb mezelf redelijk voor m`n klote geschopt m.b.t milieuzones en dergelijk.
Ik zou volgende week een dagje naar Duitsland gaan (Keulen en Oberhausen) Maar daar mag ik beide niet in.
Ook Antwerpen mag ik vanaf 1 Januari niet meer in, sterker nog. Utrecht/Amsterdam/Rotterdam mag ik vanaf volgend jaar ook niet meer in, althans zoiets las ik. Omdat mijn auto van voor `92 is..
Ik heb van de TÜV toch gewoon een groene sticker gekregen.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
En met die sticker mag je de stad in, met het bejaarde wagenpark (of toch met leden daarvan)? De milieuzones in onze grote steden gaan wel wat verschillen van elkaar. De een wil alleen diesels en bestelwagens weren, de ander alle wagens van voor 1991, benzine en diesel. Over LPG wordt niet gerept…
Wat de BX betreft Braadslee, dat je niet kunt sleutelen hoeft geen probleem te zijn. Sleutelen aan een (basis)BX is gemakkelijk te leren, het is net technisch Lego. Bovendien heb je kennis onder handbereik. Maar goed, jouw keuze natuurlijk. We zijn hier wel benieuwd naar het oordeel van de garage, trouwens. En via dit forum vind je wellicht zo weer een nieuwe liefhebber voor het ding.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
braadslee schreef:Maar ik kan mezelf niet voor de vollg 100% toewijden als echte liefhebber, punt 1 omdat ik niet kan sleutelen.
Doe eens gek en kijk eens een keer mee met je vader of een andere monteur. Een BX14 is een hartstikke simpele auto; je moet ‘t gewoon doen! Krijg bijna het gevoel alsof je het niet wil of durft. Ik heb ook leren sleutelen aan m’n Cannes, en had daarvoor nul ervaring
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
HvdL schreef:En met die sticker mag je de stad in, met het bejaarde wagenpark (of toch met leden daarvan)? De milieuzones in onze grote steden gaan wel wat verschillen van elkaar. De een wil alleen diesels en bestelwagens weren, de ander alle wagens van voor 1991, benzine en diesel. Over LPG wordt niet gerept…
Wat de BX betreft Braadslee, dat je niet kunt sleutelen hoeft geen probleem te zijn. Sleutelen aan een (basis)BX is gemakkelijk te leren, het is net technisch Lego. Bovendien heb je kennis onder handbereik. Maar goed, jouw keuze natuurlijk. We zijn hier wel benieuwd naar het oordeel van de garage, trouwens. En via dit forum vind je wellicht zo weer een nieuwe liefhebber voor het ding.
Ik heb hem hier zojuist aangeboden en ook op de Facebook Citroen-Marktplaats.
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Na 24 jaar éindelijk een BX en na 4 weken er hopelijk weer vlot vanaf….
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”