Totaal aantal Berichten: 134
- ID/DS Dsuper
De motor is gereviseerd 4 jaar geleden, de bak niet. Maar die schakelt zo goed (5 bak) dat ik dat setje zo wil overzetten. Lekvrije motor die altijd start op gas en benzine, echt een topper. En daarnaast had deze motor 112000 km op de teller, dus dat is best wel nieuw.
Van deze auto moet ik het nog afwachten hoe goed deze is, vandaar dat ik er ook eerst maar een paar weken mee wil gaan rijden. Dan weet ik ook beter wat ik verkoop. Er zit zon nieuwe startmotor in (moet wel even aan dat geluid wennen) en hij loopt bij koude start bijzonder volt op gas. Op benzine niet, maar de carburateur moet schoongemaakt worden (had de eigenaar al aangegeven). Kan ook de benzinepomp zijn. Km teller staat op 51.020 maar war er voorstaat weet ik niet. Op 27 maart 2014 stond de teller op 49532.
Ga je dan nu voor wit ? Of zet je je zwarte plaatwerk over ?

- ID/DS Dsuper
ja, ik heb nu ineens een keuze die ik niet eerder had. Wel hou ik mijn zwarte dak (waar al een schuifdakje inzit). Mijn vrouw heeft mijn zwarte DS al eens in photoshop omgezet in deze kleuren… Die cremewitte vind ik wel erg mooi, maar ... ik twijfel wel.
Die blauwe…😛
Ja, dat zijn keuzes…zwart ik erg chique maar ook weer niet heel speciaal vind ik. En vanuit mijn ervaring met Bleu d’Orient is zo’n donkere kleur heel erg warm in het zomerseizoen. De DS is al zo’n warme auto (ook met warmteschild op schutbord…).
Dus dat pleit voor een lichtere tint. Je kunt ook gaan ‘wrappen’... Dan kun he nog eens variëren, je beschermt je originele lak goed en het is veel goedkoper. Helemaal ‘booming’ momenteel!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik kan je uit ervaring vertellen (Heb een zwarte, grijze en witte DS gehad) dat een zwarte DS een stuk besmettelijker en warmer is en het plaatwerk rete strak moet zijn want je ziet werkelijk iedere oneffenheid.

- ID/DS Dsuper
Ja zwart is erg besmettelijk, dat is waar. Is er niet zo iets als een kleurenwaaier voor de ID’s? Wil wel een beetje in style blijven. Ik had eens op een beurs een crem witte ID gezien en die lak zat er zo lekker dik op. Stond echt fantastisch.
Wat is wrappen eigenlijk?

Totaal aantal Berichten: 17409
- CX 2400 Super
“Kleurenwaaier” heet in het Frans “nuancier”: klik!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij wrappen wordt er een dunne elastische folie over het plaatwerk aangebracht. In elke kleur mogelijk. Van mat tot hoogglans. Ik heb het div keren van dichtbij gezien en je ziet daar echt niks van als het door een prof is gedaan. Spul is meestal van 3M. Krijg je garantie op. Kan makkelijk 3-5 jaar wellicht langer zitten. Afh hoe je ermee omgaat. Kost volgens mij rond de 1200 euro.
Er is ook een techniek waarbij een soort van vulcaniserende vloeistof wordt aangebracht. Dat is meer spul voor de korte duur. Leuk voor evenementen. Bijv oranje. Maar ach, dat is pas voor over 2,5 jaar op z’n snelst…😛
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

- ID/DS Dsuper
mm, ok. Ik zie dat toch meer als leuk voor evenementen. 1200 euro is wel erg veel geld hoor voor zo iets dan.
Ja, maar die 1200 is voor 3-5 jaar. Vooral als je nog niet zeker bent van je keuze kan het een optie zijn. Anders redelijk duur hoewel spuiten een veelvoud kost.
Maar zijn er ook “DS kleuren” om te wrappen , zit er ook wel eens aan te denken om of te laten spuiten of inderdaad te wrappen maar wat ik zag zijn er toch voornamelijk standaard auto kleuren , wel veel keuze maar vaak net niet mooi genoeg om het te laten doen voor mn DS .
Zijn er trouwens goede voorbeelden van een gewrapte DS ...?
Nee, weet ik niet. Ben benieuwd.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Om een auto te wrappen moet hij super strak zijn,en laat dit nu de grootste kostenpost zijn voor het spuiten.
Dit omdat je ieder puntje/pitje gaat zien bij wrappen.
En wel twee keer zo erg als bij een gespoten auto.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Kwestie van een zo dof mogelijke wrap…
Misschien is een DS wat dat betreft wel niet de beste keuze voor wrapping: echt heel strak wordt een DS nooit…