1 van de 25
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Werkplaats/mancave: hoe beun jij?
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 november 2015 12:10 AM

Zoveel Citroënrijders hier en ik kon niet een topic vinden over hoe er hier gebeund wordt?
Samen met m’n betere wederhelft hebben we een woning gekocht mét mancave, en ik laat me graag inspireren door jullie sleutelplekkies.

Ik ben benieuwd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2015 12:15 AM
  [ # 1 ]

Haha die Niels. Nou gewoon, in een tochtige ouwe schuur achter het huis. Teveel binnenmuren en te weinig hoogte voor een brug, dus altijd kruip door sluip door en altijd teveel troep.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 november 2015 12:21 AM
  [ # 2 ]

Mr. Green

Ik heb er gewoon zin in. Nadat alles écht van ons is, heb ik waarschijnlijk geen cent meer over voor een fatsoenlijk interieur, laat staan voor die garage, maar een beetje ideeën formuleren kan nooit kwaad.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 06 november 2015 09:34 AM
  [ # 3 ]

Aangezien de garage achter het huis hier te smal is om een auto in te zetten en dan nog de deuren open te doen, is de garage hier hoofdzakelijk opslag en fietsenstalling. Een oprit hebben we ook al niet, dus in principe wordt hier (sinds kort) gebeund in de parkeervakken voor het huis voor klein onderhoud en op het plein achter de garage voor groter onderhoud. Krikje en was assensteuntjes, meer zit er hier niet in. Als het écht nodig is kan ik altijd naar de plaatselijke doe-het-zelf garage, daar hanteren ze een best redelijk tarief voor huur van de werkplaats en brug.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 november 2015 11:05 AM
  [ # 4 ]

Sinds anderhalf jaar woon ik met mijn wederhelft in een drive-in woning met vrij diepe inpandige garage. Met een vrij beperkt budget heb ik via onder andere BVA auctions toch nog een mooie Atlas Copco compressor met 50 ltr tank weten te bemachtigen samen met de werkbank, het kolomboortje en divers luchtgereedschap. Zelfs de huidige daily BMW 530D break past redelijk normaal in de garage met nog een meter of 2 voor de auto over. Aan weerszijden van de auto heb je (afhankelijk van de auto natuurlijk) een halve meter tot een meter ruimte. Genoeg om bijna alles (met enige moeite soms) te doen. Ik heb wel zo’n monteursbedje zodat ik wat makkelijker onder de auto kan rollen. Anyway, plaatjes zeggen vast meer dan woorden. Let niet op de troep, er moet weer een beetje worden opgeruimd. Iets wat sowieso belangrijk is, omdat je anders binnen de kortste keren niet meer lekker kan beunen in je hok.

De compressor staat onder een kist met luchtsluis die van binnen geisoleerd is. Zo kan je gewoon in dezelfde ruimte blijven zonder doof te worden en krijg je geen ruzie met de buren.

Edit: Oh ja, goede verlichting is heel belangrijk. Ik heb in totaal 3 extra TL bakken opgehangen. 2 extra op het plafond, en 1 boven de werkbank.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2015 11:17 AM
  [ # 5 ]

Oh, je wilde er plaatjes bij Smile

Rechts naast de auto is mijn knutselhok. Onder de trap naar de zolder een werkbank van zo’n 3,5 op 1, met daaronder stalen bureau’s met laden, oude archiefkasten, mijn compressor, een verdwaald motorblok etc. Daartegenover langs de muur drie grote stalen kasten, mijn gereedschapskar, lasapparaat, aambeeld etc. etc. En altijd staat het te vol om er je kont fatsoenlijk te kunnen keren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2015 01:11 PM
  [ # 6 ]

wij hebben een gedeeld beunhok. 380v, compressor, goed gereedschap en een hefbrug maken het tot een fijne hobbyhal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 november 2015 01:20 PM
  [ # 7 ]

Gedateerde foto?

Volgens mij ben je de hele inhoud aan auto’s ondertussen kwijt, toch? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 06 november 2015 01:59 PM
  [ # 8 ]

Leuke vraag! In een garage met mancave! Super handig. Heel wat uren in gestaan. Vooral met de kas verotte hj60 landcruiser.
Spouwmuur en geisolleerd dak. Huis zelf is enkel steens Smile
Alles past erin, busjes, XM break met kapotte koppling etc

Afbeelding Bijlagen
garage.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 06 november 2015 02:14 PM
  [ # 9 ]

Ik woon al ruim tien jaar boven de ideale mancave, ben er alleen veel te weinig. Het is beneden een garage, met daarboven ons woonhuis. Toendertijd het huis gekocht van iemand die zo gek was geweest om er een brug in te zetten en daarvoor zelfs de woonvloer van de 1ste verdieping heeft verhoogd, zodat de auto goed omhoog kan. Het huis kwam inclusief brug, lasapparaat, compressor en kolomboor, alles op 380V.

De ruimte is nu 3,5 meter breed en ruim 12,5 meter diep. De DS staat altijd vooraan, tussen de kolommen van de brug. Daarachter alle fietsen, aanhanger en overige zooi die je in 10 jaar verzamelt.  gulp

Mijn idee was om mijn DS zelf op te knappen in de garage. Alleen 3 dgn na het krijgen van de sleutel bleek mijn vriendin zwanger. Druk bezig geweest om het huis op tijd klaar te krijgen. We zijn nu twee kinderen, twee carrieres met twee eigen bedrijven verder en het blijkt dat ik geen tijd heb om zelf de DS op te knappen. Daarom maar laten doen en om eerlijk te zijn heb ik daar minstens zo van genoten. De brug gebruik ik incidenteel om de zomer/winterbanden van onze dagelijkse auto’s te wisselen Laughing

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 06 november 2015 06:08 PM
  [ # 10 ]

Zo’n huis zoek ik ook nog in Haarlem…

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 06 november 2015 06:18 PM
  [ # 11 ]

AZ, als ik verhuis laat ik het je weten…

-edit- daar passen nooit al je auto’s in. Ben je niet beter af met een boerderij in Noord-Holland?

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2015 07:55 PM
  [ # 12 ]

Hier mijn beunhok.
Helaas maar plek voor één wagen Sad

Links werkbank, achterin de trap naar de onderdelenvoorraad en achterin een rek met blokken en bakken, laskar gereedschapjes etc…

IMG_9952 (2) by azu250, on Flickr
IMG_9955 (2) by azu250, on Flickr


In de garage zit een extra kamertje, (de ‘kroeg’) naast de garage voor de bouwvergaderingen Smile
Lekker ontspannen en slap ouwehoeren voor, na of tijdens het klussen…
LP-tjes draaien en een biertje…
IMG_9951 (2) by azu250, on Flickr

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2015 10:24 PM
  [ # 13 ]

Azu wint! wow! Mijn garage is aan huis maar daar kan de auto niet indraaien. Dus beunen op de stoep ernaast. 100 meter verder de box voor de SM waar niks is maar daar kunnen de lange klussen binnen plaatsvinden. voor nood kan ik daar van de buren wel een stroomdraadje heen leggen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2015 11:28 PM
  [ # 14 ]

Boog beunt ook graag op een brug…

Grin

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 november 2015 01:57 AM
  [ # 15 ]

volgens mij denken jullie allemaal verkeerd bij het kopen van een huis.
ik moest een grote schuur waar ik bij kon wonen, vrij veel keuze dus.
mijn vrouw had nog een paar aanvullende wensen, dus werd het iets moeilijker.

maar al met al is het toch 800 meter mancave geworden love8

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
1 van de 25
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook