Het idee van Marcelka is helemaal zo gek nog niet, die smeerkuil.
Die kans krijg je nooit meer als je de boel dicht hebt…
Ik wil geen kuil. Dat heeft alleen zin als ie serieuze afmetingen heeft. Zó groot is m’n garage niet.
Verder, wat moet je er nou echt mee? Handig als je je oliefilter wil wisselen. Ik hoef niet vaak echt onder de auto te zijn.
Het plan is om een schaarbrug erin te zetten tzt. Veel praktischer als je aan je voorwielophaning moet werken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Na 28 dagen is beton op sterkte, maar in de bouw zie ik ze er de volgende dag al op werken, kozijnen stellen etc.
Dat klopt. Afhankelijk van de dikte kan je er de volgende dag of na teee dagen al op lopen. Maar er komt nog wel vocht uit. Als je het dan al opsluit met een coating, krijg je geheid blaasjes etc.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nielsje schreef:
Ik wil geen kuil.
Uiteindelijk beland je daar toch in…
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Beetje offtopic, maar daar zijn ook andere oplossingen voor hoor, als die dat niet wil.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon dit er in.
Kan nu nog.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
En mooi verzonken in de vloer!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Dat is zeker een fraaie oplossing. Toch laat ik het lekker hierbij.
Geen vloerverwarming, geen kuil, geen verzonken brug.
Iets met scope creep en een budget
Er komt een mooie strakke vloer in, later wil ik nog een keer een schaarbrug kopen.
Zo eentje die ik met de volgende verhuizing makkelijk meeneem, of verplaats indien wenselijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
‘Schaarbrug voor jou, schaarbrug voor mij’?
niels,
je bent gek als je er geen verwarming in maakt.
om mij doe je alleen slang erin, en sluit je het later aan.
echt je krijgt spijt als je het niet doet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eens! En het kost echt vrijwel niets extra.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helemaal mee eens. Het kost niet veel en de slang maak je vast aan de bewapening met tie wraps. Neem wel slang welke zuurstofdiffusie niet toelaat, dus kunststof met een aluminium binnenlaag. Een ga van buiten naar binnen, maak daar een lus en ga tussen de al gelegde slang door weer naar buiten, zodat er ahw naast elke ‘aanvoer’ een ‘retour’ ligt. Daarmee bereik je een overal dezelfde temperatuur.
Het aansluiten van de slangen op een setje met pomp en regeling kan idd altijd nog, maar voorkom dat je spijt krijgt. De auto wordt heel gelukkig met een droge vloer en garage.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Over het leggen van vloerverwarmingsslangen, als je dat meanderend doet zoals Han omschrijft hoor je te beginnen bij de koudste gevel, in dit geval de deur.
Een meer egale vloertemperatuur krijg je als je er een slakkenhuis van maakt, van buiten naar binnen, dan een ruime 180 gr bocht en dan weer van binnen naar buiten.
https://www.vloerverwarming-direct.nl/nieuws/37-Legpatronen-bij-aanleggen-vloerverwarming
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als je genoeg hoogte hebt is een schaarbrug wel handig.
Toch is een kuil ook best handig. Ik ging vroeger naar een vriend die zelf die kuil had gemetseld.
Even snel uitlaatje wisselen zonder eerst opkrikken.
Werkt ook als je auto niet omhoog wil/kan, zo’n schaarbrug past meestal niet onder een drukloze dame.
Maar nog even over die verwarmingsslang, daar is natuurlijk ook een CV aansluiting bij nodig…
Heb je die daar?
Voor het ontvochtigen werkt een luchtontvochtiger ook prima. Zo’n soort mobiele airco zonder airco…
Alleen als het erg koud is werkt ie niet.
Maar het is jouw project…
Die fraaie minnares heeft het hoe dan ook niet slecht in die cave…