Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat ziet er wel soelaasachtig uit
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik heb daar ook last van. Heb je netjes opgelost!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Thanks
Het profiel komt bij de welbekende Moordrechtse outlet vandaan. Verkrijgbaar in lengtes 3 en 6 meter. Zwarte polymax gebruikt ter bevestiging.
Na een etmaal uitharden kon ik er zonder problemen overheen met de auto. Laat die regen maar komen nu!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Eerste indruk: prima oplossing om indringen van regenwater te voorkomen!
Helaas is de betonnen vloer dermate poreus dat er nog altijd vocht doorslaat. Daar zou misschien een mooie coating tegen helpen.
Ook is het nog afwachten of het een goed plan was om onder koude en vochtige omstandigheden de boel te lijmen.
Desondankts zijn de eerste indrukken goed.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu moet je opletten. De betonvloer kan poreus zijn, dat is beton sowieso in bepaalde mate, maar als hij vanaf de onderzijde water doorlaat omdat bij regen de grondwaterstand te hoog wordt, dan moet je hem vooral niet vanaf de bovenzijde gaan coaten. Dat is namelijk symptoombestrijding en zo’n coating zorgt er voor dat de betonvloer niet meer goed droog kan worden. Wordt ie nat van onderen af, door grondwater of hemelwater, dan zal je die oorzaak moeten wegnemen. Blijft de betonplaat/vloer nat, omdat ie niet goed kan uitdampen door een afgesloten bovenlaag, dan bestaat de kans op betonschade. En dat wil je dus niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Betonschade, ook wel betonrot genoemd wordt veroorzaakt als de wapening verkeerd geplaatst is.
Dat wel zeggen, te dicht bij de beton oppervlakte, waardoor het gaat roesten, en het beton afbrokkelt.
Betonijzer met voldoende dekking, gaat nooit roesten.
Dat een betonvloer moet uit kunnen uitdampen is mij nooit geleerd.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het grondwaterpeil zit nog wel wat lager dan de garage. Voordat het de onderzijde van de garagevloer raakt stroomt het al via de koekoek onze kelder binnen.
Ik kan me wel voorstellen dat er sprake is van (kleine) scheurvorming in het beton en dat er op basis van capillaire werking vochtige plekken blijven bestaan. Klinkt dat zinnig?
Blijft het een relevante vraag of coaten van een inherent vochtige vloer, daarmee het vocht opsluitend, verstandig is. Ik denk dat goede ventilatie vooral erg belangrijk is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik woon onder de zeespiegel en het grondwater zit niet diep. Mijn garagevloer bestaat uit betontegels van 50x50 zonder bewapening en die zijn nat, maar daar gebeurt niets mee.
Zoals gezegd is de bewapening bij beton het probleem als het nat wordt.
Ik heb de vloer bedekt met een laag vinyl vloerbedekking en dus komt er geen vocht via de vloer in de garage.
Zou ik de vloer gaan vervangen door gestort en bewapend beton, dan zou er onder dat beton een waterdichte dikke folie gaan.
En vloerverwarming.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Onder elke betonvloer, die gestort is op zand o.i.d. hoort een dichte folie.
Anders trekt het water uit de beton direct in de ondergrond, waardoor de onderkant van de vloer niet goed meer uithard.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patrijsraam schreef:Betonschade, ook wel betonrot genoemd wordt veroorzaakt als de wapening verkeerd geplaatst is..
Dat is de ouderwetse benadering. We kijken tegenwoordig toch anders aan tegen betonschades, die meer omvatten dat roestende wapening die men in de volksmond betonrot noemt. Vreemde naam, beton kan immers niet rotten zoals hout.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d schreef:Het grondwaterpeil zit nog wel wat lager dan de garage. Voordat het de onderzijde van de garagevloer raakt stroomt het al via de koekoek onze kelder binnen.
Ik kan me wel voorstellen dat er sprake is van (kleine) scheurvorming in het beton en dat er op basis van capillaire werking vochtige plekken blijven bestaan. Klinkt dat zinnig?
Blijft het een relevante vraag of coaten van een inherent vochtige vloer, daarmee het vocht opsluitend, verstandig is. Ik denk dat goede ventilatie vooral erg belangrijk is.
Ja, ventileren en eventueel verwarmen maakt echt veel uit. Ook kun je overwegen om een nieuwe (cement)dekvloer op de bestaande vloer te laten storten. Je kunt bv ook kiezen voor een met glasvezel versterkte cementdekvloer die je netjes laat afvlinderen en daarna gaat coaten. Dan breng je de hele handel een stukje omhoog en heb je een goeie basis. Zo’n cementdekvloer kost je 700-1200 euro ex coating. Bij de coating goed opletten dat een product kiest wat bestand is tegen de weekmakers die in autobanden zitten. Als de coating dat niet kan hebben komt de laag los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
[quote
Dat is de ouderwetse benadering. We kijken tegenwoordig toch anders aan tegen betonschades, die meer omvatten dat roestende wapening die men in de volksmond betonrot noemt. Vreemde naam, beton kan immers niet rotten zoals hout.
Ja, dat weet ik ook wel, haalde het alleen aan omdat betonrot een algemenere naam is.
geld ook b.v. voor kogelvrij glas, wat natuurlijk kogelwerend glas is.
Een aantal jaren geleden de vloer laten verhogen daar het afstapje van de keuken naar de garage mij (al jaren…....) tegenstond. Bijkomstigheid is dat het onder de roldeur mooi droog is
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Een paar jaar geleden in het beunhok aan huis. Niet veel later liep dit vol met spullen van emigrerende broer en erfenis van mijn moeder.
Nu eindelijk aan het opruimen en lijkt het er op dat binnenkort de ruimte weer bezet kan worden door een auto. Ook moet er dan een bruggetje in zoals oa Niels er ook 1 heeft.
TNRO3460[1] by wout smitz, on Flickr
Daarnaast huur ik een flinke ruimte samen met 2 mensen. Daar staat naast mijn espace en donorCX veel GS spul en een laro. Hier kan ook wel geklust worden maar niet teveel.
Untitled by wout smitz, on Flickr
1,5 jaar geleden hebben we er maar wat klooiruimte bij gekocht. Daarvoor moet er wel een stukje gereden.
Vorige week hebben we garage en werkplaats opgeruimd. De schuur/garage naast het huis wordt bewoond door een kerkuil en dient nu als opslag voor caravan, CX en een joekel van een aanhanger. Op de zolders liggen voor veel dikke massieve planken. De vorige eigenaar had als hobby houtbewerken.
Klus klus by wout smitz, on Flickr
Untitled by wout smitz, on Flickr
Garage en werkplaats by wout smitz, on Flickr
Garage en werkplaats by wout smitz, on Flickr
Volgende keer hier verder, nog wat rekken voor gereedschap neerzetten en vooral de combi houtbewerkingsmachine gaan uitproberen. De lintzaag doet het al.
Garage en werkplaats by wout smitz, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Afgelopen zomer heb ik een klein beunhok vlak bij huis kunnen kopen. In plaats van 5 minuten fietsen is het nu 30 seconden lopen. In de wijk waar ik woon zijn garageboxen zeer schaars en als ze te koop komen wisselen ze meestal onderhands van eigenaar. Mij werd een box gegund. Het hok is niet zo groot, slechts 18m2, maar de nabijheid maakte het onweerstaanbaar, de matsprijs hielp ook. Maar, wel werk:
Het stucwerk liet los, de vloer, een laag klinkers over de bestaande ruwe betonvloer, was waardeloos en er lekte hemelwater door de achterwand omdat de afvoer bij de aangrenzende tuin niet klopte. Dus flink aan de bak, eerst maar eens leegmaken want er stond nog wat rotzooi in..
Daarna klinkers er uit en stukwerk losbikken. Dat was echt de totale eindhel..
Daarna de wand stabiliseren en de scheuren dichtzitten, voor er nieuw stucwerk op kon.
Vervolgens hebben we aan de achterkant een goeie hemelwaterafvoer en drainage gemaakt en de wand met een speciale epoxylaag behandeld
Vervolgens met een maat samen de betonvloer opgeruwd met de betonschuurmachine zodat er een met glasvezel versterkte cementdekvloer op kon worden gestort van 7 cm dik
Kees en Jan uit Volendam zijn vervolgens lekker bezig geweest met smeren
Tadaa
Hierna kon ik, 14 dagen later, het oude kozijn dichtzetten. Dat kozijn was vanaf de achterkant al eens dichtgemaakt maar hadden ze aan de binnenkant laten zitten.
En daarna kon de stukadoor aan de slag. Die heeft echt knap werk geleverd
Nadat we dit een paar weken lekker hebben laten drogen is vervolgens de vloer van een coating voorzien
Wat nu nog rest is de wanden sauzen. Maar omdat het daar te koud en te vochtig voor werd hebben we dat maar even uitgesteld.
Nou is dat hol dus niet heel ruim, toch kun je er best aardig sleutelen. Het scheelt ook dat de Jaguar niet zo heel groot is natuurlijk. Toch heb ik elders, 20 meter van m’n voordeur, nog een soort beunhol-mancave. M’n buurman heeft een forse werkplaats achter het huis en dat is de mancave, met bar, muziek en koelkast vol bier. Het is er niet alleen ruim en warm, ook sfeervol. En ik heb daar een eigen werkplek. Voor grotere klussen kan de auto er ook makkelijk bij, maar het is vooral een hele fijn plek om te klussen, knutselen en je eigen ding te doen.
Dan het andere, voormalige beunhok, wat hier 5 minuten fietsen vandaan lag
Dat heb ik inmiddels aan een lokale Citroënliefhebber verkocht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste