Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Hallo luitjes,
Na lange tijd van afwezigheid, zowel van het forum als van Citroën, kan ik met gepaste vreugde mededelen dat ik weer een Citroën heb! En wel 7,5 meter aan C35 goodnes!
Het is een in 1986 door Neba gebouwde integraal-camper op Citroën C35 basis.
Hier voor hadden we een GMC Midas Mini 190 van ‘76, waar we zo’n 4 seizoenen “lief en leed” mee hebben gedeeld.
Qua ruimte en comfort is de Neba een flinke stap vooruit. Maar de 2,5 diesel kan niet in de schaduw staan van de 5,7 V8 van de GMC… Maarrrr, dat vergeef je hem al gauw als je ziet wat je WEL hebt.
Zoals lekker veel leefruimte en een vast bed. En diesel kun je echt overal wel tanken, dat is met LPG helaas wel anders.
Afijn, er zit nog wel wat werk aan deze camper, maar dat mag de pret niet drukken, en daar was de prijs ook naar.
We willen zien dat we de Neba voor het volgende seizoen in orde hebben. Alles even na lopen, controleren en inspecteren. Kleine probleempjes en/of defecten herstellen en wat accessoires op/in/aanbouwen, zoals de fietsendrager, achterruitrijcamera, dat soort dingen.
Zoals te zien is er al een leuke upgrade gedaan in de vorm van Opel stuurbekrachtiging. Ik wil dat nog even nader inspecteren. Het werkt prima, maar ik heb het idee dat het stuurkolom wel wat steviger vast gezet zou mogen worden.
En ik wil eens kijken of er een ander stuur op kan, liefst iets van Citroën, want dat Opel stuur is natuurlijk geen kijk.
Afijn, voorlopig staat ie fris gesopt in de stalling, alwaar de meeste klussen ook plaats gaan vinden.
Als er interesse voor is zal ik de voortgang van dit project ook hier bijhouden.
En ik zal vast wel de nodige vragen gaan afvuren op de diverse C35 kenners alhier.
Ik zal het even bij deze introductie laten, de vragen waarop ik elders geen antwoord kan vinden, komen later wel.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat een magnifiek apparaat! Helemaal goed.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Woooow super vet! Wat een droommobiel
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die is wel even de volle 100 punten! Wat een geniaal apparaat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Leuk dat je hier ook een topic hebt aangemaakt. Gaaf ding en leuk dat er weer een c35 variant bij is hier!
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
En expertise en behulpzaamheid is hier zeker te vinden als er iets mocht mankeren aan het Citroën gedeelte!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dank dank!
Ja Gerrie, het Camperclassics-forum houd eind dit jaar op te bestaan, dan blijft FB over. En het is ook een leuke gelegenheid om mijn account weer uit het stof te trekken. Daarbij is dit toch wel iets bijzonders op Citroën basis, dus ja, alles bij elkaar opgeteld is het eigenlijk gewoon logisch dat ik hier ook een topicje aan maak!
Ik heb nog 2 dezelfde kunnen vinden op het internet, waarvan er 1 ooit eens op een Citroën meeting is geweest, naar het schijnt een meeting van dit forum. Er is nog minstens 1 als deze in Duitsland, maar dan op Mercedes basis.
Overigens hoop ik dat mijn vragen beperkt zullen blijven tot technisch onderhoud en upgrades. Als de teller nog de originele is (wat ik wel vermoed, want de helft werkt niet meer) dan zou deze camper net 148.000 km hebben afgelegd, en dat is toch niet veel voor zo’n oude degelijke diesel.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Kan iemand mij vertellen hoe de kachel in een ‘85 C35 werkt? En hoe de opbrengst moet zijn?
Tijdens de rit naar huis wat met de schuifknoppen zitten spelen, met erg weinig gevolg.
Ik krijg nergens echt luchtverplaatsing ofschoon ik de ventilator wel hoor joelen.
En als ik min of meer de voorruit-ontwaseming heb gevonden slaat de voorruit juist dicht met vocht.
Dus OF de bladerbak staat vol water (kan dat?) of de kachelradiateur is lek (zijn die nog te krijgen?)
Ik heb eens in dat gapende gat gekeken onder de motorkap en kon zo snel niets geks ontdekken, maar ik ben mij nog aan het inleren op C35 techniek.
Graag zou ik vernemen of zich ergens water kan ophopen in dat systeem.
Mocht de kachelradiateur lek zijn, is deze een beetje fatsoenlijk te vervangen?
Zijn er problemen bekend met de kachel-bediening? Zo ja, zijn deze te verhelpen?
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Plaats eens een paar foto’s van onder de motorkap en zo, dan kunnen de kenners je wel vertellen of dat van en C35 is, of dat er wat anders ingebouwd is.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat word op dit moment even lastig, maar ik zal eens kijken of dat binnenkort even kan.
Maar vooralsnog ga ik er van uit dat het allemaal origineel C35 is, ik heb geen reden om aan te nemen dat het wat anders is.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat een vreselijk gave camper!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Mijn 242 is van een andere, eerdere uitvoering. Dashboard is anders. Ik verwacht dat de kachel radiateur wel gelijk is. Jouw dashboard is denk ik, op het tellerblok na, specifiek voor jouw ombouw. De mijne geeft overigens prima warmte. Er zit normaal gezien wel een wat aparte (vergeleken met tegenwoordig) thermostaat constructie in. Heb je al werkplaats boeken? Staat een set c25/c35 voor 35 euro op marktplaats geloof ik….
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Misschien een kwestie van lucht in het kvs systeem, het ontluchtingskraantje zit aan het “gapende gat” als dat stabiel begint te stromen is de lucht eruit.
Het kacheltje moet flink kunnen stoken!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow!
Das een gave camper!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dank voor de lovende woorden!
@Gerrie: Er ligt idd een schaal over het dashboard, specifiek voor de camper.
Echter zijn wel de originele bedienings-elementen behouden gebleven, alleen is de kachel-bediening op de foto niet zichtbaar.
Die zit verstopt onder de halfronde uitstulping waar het asbakje in zit. Ik heb een tuimel-schakelaar model A-type (zo zagen de schakelaars in mijn Acadiane er ook uit) links en 2 schuiven met en witte aanduiding er tussen en rechts nog een druk-schakelaar. Ik zal het nog eens nader onderzoeken, maar schuiven met die knoppen heeft dus weinig effect.
Die werkplaats-handboeken heb ik gezien, maar als ik de titels lees zit er maar weinig bij voor de C35 en is het meeste voor de C25. Dus ben ik gaan twijfelen of ik daar wat aan heb.
@Maurice: Ik zal dat kraantje eens zoeken en vervolgens ontluchten, bedankt voor de tip!
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Wat een te gek ding!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!