Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn ervaring is dat onderdelen geen vermogen kosten, maar wel tijd. Op Marktplaats adverteert ene Bergh uit Valkenswaard. Die hadden ooit heel veel spullen liggen. Die zou je eens kunnen bellen of hij nog wat meer heeft liggen dan de carrosserie delen waar hij nu mee adverteerd.
En de bak is eigenlijk bijna onverwoestbaar, net als in de DS.
Spruitstuk heb ik iig wel , dynamo denk ik ook wel.
Km tellerkabel niet.
Ik zal morgen even kijken of de dynamo nog wat is.
Alles voor prettige prijsjes
Totaal aantal Berichten: 479
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat zou wel heel mooi zijn ja. Ik hoor het graag van je.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Ik heb nog een km teller kabel van een “gewone C35 met 5bak”, die is 90 cm lang. heb je daar wat aan ?
To err is human, not to err is divine.
Zo ver ik weet is de techniek “gewoon” C35, en ik heb een 5-bak. Dus wellicht dat dat hem is? Maar wellicht kan ik beter eerst na meten?
In ieder geval fijn om te weten dat die ook nog ergens ligt!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 93
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Snelheidsmeterkabel bestaat uit 2 delen, een lang stuk vanaf dashbord tot rechts van de motor, bereikbaar met open motorkap en een korter stuk van daar naar de bak. Wat je in ieder geval even kunt bekijken, dat had ik begin van dit jaar, aan het begin van de kabel, bij de teller zit een nylon busje om de binnenkabel. Bij mij was dit gebroken waardoor de binnenkabel te diep wegzakte en de meter niet meer aandreef. Ik heb de binnenkabel er uitgetrokken en de twee delen van het busje eruit gepeuterd. Alles goed schoongemaakt en met de Marskramerlijm, die met het UV-lampje, weer geplakt. Daarna met een Dremel het gelijmde busje wat afgeschuurd tot het weer soepel kon draaien in de buitenkabel. En ja de teller functioneerde als vanouds.
C35 FOREVER
Het door jouw beschreven probleem heeft 1 der vorige eigenaren ook al eens mee gekampt, dat nylon busje was al eens gefixt.
Bij mij is nu het vierkante uiteinde die de teller in gaat van de kabel gebroken. De teller deed al vreemd, maar nu doet ie niks meer.
Heb de kabel los gehad en het spul een nader bekeken, waarbij ik dus vrij vlot ook die gebroken nylon bus tegen kwam.
Als ik weer eens tijd heb zal ik die kabel van de teller naar de machinekamer eens opmeten, hopen dat ie 90 cm is, dan zou ik theoretisch alle probleempjes weer kunnen fixen.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 93
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Beste ED,
Ik heb even onderdelenboek er op nagekeken:
eerste stuk vanaf teller lengte 1,85 meter (oorspronkelijk nummer 2 B 5 444 201Y)
tweede stuk lengte 75 cm (oorspronkelijk nummer 2 B 5 444 200B)
Misschien vind je elders een passende kabel van de juiste lengte. Ik denk overigens dat de 60cm kabel voor een 4-bak is.
Succes, tonie
C35 FOREVER
1,85 vanaf de teller? Da’s een best eind! Bedankt voor de info!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Als er iemand hier in de markt is voor een mooie en unieke camper, er staat een Neba Coryfee Special op Marktplaats voor weinig geld!
Verder kan ik melden dat het uitlaat-spruitstuk vervangen is en de Neba nu 2 jaar APK heeft.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 2127
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gefeliciteerd met de apk! En leuk die andere Neba, qua prijs weet ik het niet, dan was die van ons het koopje van de eeuw….
Veel geklooi dat spruitstuk?
Gefeli met de verse apk !
Als ik niet al twee camperprojecten had staan, stond de NEBA binnenkort hier.
En bedankt! Wel een prettig idee dat ie nu 2 jaar vooruit kan.
Dat geloof ik meteen! Als ik de centen had gehad, had ik hem zonder nadenken erbij gekocht. Zelfs Jenet was dat met me eens, ofschoon we niet zouden weten wat we met 2 Neba’s moeten, hahaha. Nou ja, zo lang hij maar naar iemand gaat die hem weet te waarderen voor wat het is.
Een goede kennis gaat er vandaag bij kijken, dus ben benieuwd!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die advertentie - een mens zou toch bijna gaan twijfelen
Totaal aantal Berichten: 19
- C35 camper neba coryfee
- C35 benzine
Hallo leuk dat jullie zo positief reageren op onze camper en wij hopen dat hij ook weer bij een echte liefhebber terecht komt.
acadyane
ax
bx