Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat klopt wel volgens mij. Mooie foto, staat ie duidelijk genoeg op om weer wat kleine verschillen te zien.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Wat waanzinnig zeg , zit net het topic door te lezen.
Heel veel plezier ermee en ik blijf het aandachtig volgen.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
En bedankt!
Updates zullen de komende tijd wel even uitblijven denk ik, zo met de feestdagen.
Maar we hopen zo spoedig mogelijk weer verder te kunnen met ons campertje.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-08-2007
- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
Fabulous!
‘76 LN, ‘77 C35
Wat een fantastisch topic dit! Ik vind het echt een heerlijk apparaat. Best een droom van mij om ooit nog eens zoiets te bezitten
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Tja, hier wordt ik ook helemaal warm van. Zo warm zal de kachel denk ik nooit worden. Zo rond 1985 mocht ik regelmatig met een C35 de bestellingen voor mijn werk door Nederland e.o. brengen. Kan me herinneren, dat de kachel s’winters nooit verder kwam dan niveau 2cv bestel.
Ik wens je veel plezier met dit juweel en hoop hem ooit eens life tegen te komen op een of andere meeting.
Grijze GHYS
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
En nog even dit: de PP-83-DY zou volgens de RDW nog bij dezelfde eigenaar in gebruik zijn. Hopelijk leest hij/zij dit forum ook. Zou wel leuk zijn.
Grijze GHYS
Ik heb de eigenaar een paar maanden geleden een pm gestuurd, geen response…
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik heb e-mail contact met de eigenaar gehad, en dit zal ergens in het voorjaar voortgezet gaan worden. Hij gaat wat kleinigheidjes voor mij fotograferen en noteren zodat ik die recht kan zetten in mijn camper.
Over warme herinneringen gesproken.
Midden jaren ‘80 was mijn vader part-time chauffeur bij taxicentrale Van Dijk in Delfzijl.
Buiten taxi’s hadden ze ook busjes, ambulances en begrafenis-auto’s. Ook deden ze ziekentransport e.d.
Het gros van de vloot was Mercedes, maar er waren enkele “buitenbeentjes” die wel mijn voorkeur hadden.
Onder de taxi’s waren een aantal Chevrolet Caprice Classic’s, Volvo 740 Turbo Diesel’s en een CX 25 Break TRD Turbo II (het vliegtuig).
Onder de busjes waren 2 buitenbeentjes, namelijk een ChevyVan en een, jawel, Citroën C35D!
Woensdag-middag’s mocht ik wel eens een ritje “ziekentransport” mee en af en toe deden we dat met de C35.
Waarom weet ik niet, maar ik had wat met die bus. De Mercedi waren maar gewoon Mercedi, de Chevy was buitengewoon gaaf, maar de C35 had wat vriendelijks. Ik was toen nog een klein ventje en de C35 was mijn vriend. Hij praatte ook tegen mij… Dat was natuurlijk mijn vader die de claxon bediende, maar dat mocht de pret niet drukken!.
Dus ja, ook ik heb warme herinneringen aan een C35. Dat ik ooit zelf nog eens 1 zou bezitten had ik nooit kunnen bevroeden. Te meer omdat ik graag wat vermogen onder de kap heb, wat bij de C35 absoluut niet het geval is.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En dat laatste kan ik alleen maar beamen. Ons busje (het standaard korte en lage model) houdt het vrachtverkeer net bij, zelfs als de Route Nationale wat stijgt en daalt. Lijkt me met zo’n groot ding als de Neba nog een iets grotere uitdaging. Eén voordeel: je mag met zo’n auto voluit rijden zonder risico op bekeuringen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Op de dag van ophalen heb ik toch redelijk continu 100 km/u vast kunnen houden en zelfs een keer de 120 km/u aan kunnen tikken.
Het zal nooit een snelheidsmonster worden, maar al met al vallen de prestaties mij eigenlijk niet tegen voor 75 pk op ruim 3 ton.
Je moet gewoon nooit, maar dan ook NOOIT haast hebben!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat is voor mij de essentie van vakantie: geen haast . Maar dan lijkt het dat een betere stroomlijn een stuk helpt, in elk geval op de vlakke weg. Bij die van mij twijfel ik een beetje over de hoeveelheid pk’s die nog over is na al die jaren. ‘t Ding is bij een vorige eigenaar regelmatig aan de kook geweest (v-snaar van de waterpomp ontbrak en dat hadden ze niet in de gaten . En ze reden ze op de snelweg plankgas, ook niet best voor een diesel.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
De betere stroomlijn zal zeker een duit in het zakje doen. Echter weegt de camper leeg wel 2 keer zoveel dan een lege C35.
En haast heb ik ook nooit tijdens de vakantie, maar om onze camper-vrienden bij te houden was die 160 pk V8 wel prettig, dat word met de Neba dus niks.
Ik geloof dat de gezondheid van mijn 2.5 D prima in orde is. Volgens de teller heeft ie ook nog maar 146.000 km afgelegd, wat natuurlijk niet veel is voor zo’n ouderwetse diesel. En of plankgas slecht is voor een diesel weet ik zo niet. Ik maak me er niet druk om. Moet ik ook niet doen, anders kom ik helemaal nergens met de camper, want om dat gevaarte van zijn plek te krijgen rij je eigenlijk altijd plankgas.
Beetje 50 en 80 rijden gaat prima, natuurlijk, maar op de snelweg zit je toch dicht tegen plankgas aan om de 100 vast te houden.
En als je een viaduct op gaat met 100 moet ie echt onderin om een beetje gang te houden en dan nog zit je boven op de viaduct alweer terug op de 90 of minder…
Maar goed, als je goed kunt anticiperen kun je heus met het verkeer mee komen. Je moet alleen niet bang zijn dat je de motor overbelast.
En ik denk dat je daar ook niet bang voor hoeft te zijn als de machine gezond is, want 75 pk uit 2,5 liter is natuurlijk niks.
Je zou kunnen stellen dat de motor behoorlijk over gedimensioneerd is voor de te leveren kracht.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zo rond de 90-100 zit je wel aardig aan de maximaal beschikbare PK’s in de vijfde versnelling. Heuvels bedwing je dan met een gewone C35RD zonder een rijdende verkeersdrempel te worden.
Ja, vrachtwagens gaan je voorbij met hun V8 turbomotoren, maar toch hebben wij ook vaak gehad dat ze dat niet lukte. Dan maar op de “Vehicules Lents” baan, ook die gaat zuidwaarts
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Mijn Frans is niet “je dat” maar dat zal wel de meest rechter baan zijn?
Om de Kasselerberg over te komen hebben ze ook 3 banen liggen, waarvan de meest rechter bedoelt is voor langzaam verkeer.
Maar ergens hoop ik toch geen rijdende chicane te worden als het wat heuvelachtig word, anders nemen de ideeën over meer vermogen toch ernstiger vormen aan, vrees ik.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110