Goedemiddag beste forum leden.
Sinds 5000km rij ik prive een zwarte C5 break hdi, met de maagdelijke km stand van nu 357500…
Dit is de eerste auto waar ik nu diep in heb geinvesteerd . Oa zijn de remmen voor en achter vervangen. LV en LA de remzuiger (vast)
Oliewissel/filter/brandstoffilter..
Gloeibougies ( 3deden niets meer)..
Verse Apk (afkeur dus de remmen)..
Ivm onregelmatig lopen (soms afslaan en heel af en toe iets inhouden, dus de brandstoffilter vervangen) lijkt te helpen, laatste beurt was van ruim 45000km geleden als ik de indicatie mag geloven in de auto…. Geen storingsmelding.
Helaas dus niet al de onderhoudshistorie aanwezig.
Er zijn natuurlijk wel wat punten ter verbetering, maar geen APK afkeur.
Hoes van de veercylinder RA is gescheurd (lekt niet).
Stabilisatie stangen (heb ik al liggen).
Rubber Mantel van beide handremkabels doorgescheurt, gelukkig was afplakken voldoende.
Rammel/getak in het stuur.
In die 5000km geen olieverbruik geconstateerd en ze stoot ook geen zwarte rookpluimen uit.
Zo’n 1000 euro verder incl een set goede winterbanden van continental.
Automaat schakelt nog goed en mag een jaar verder rijden zonder hoop ik al te hoge kosten.
Verder nog dingen waar ik op moet letten?
Grtn!
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
gasser schreef:
Hoes van de schokbreker RA is gescheurd
Welke schokbreker?
Haha, weet even de goede naam niet…
Ben geen ervaringsdeskundige. Wel een beetje Citroen hart hoor.
Mijn vrouw rijd in een rode Cactus 1,2 e-VTI 82etg met s/s.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Achter is het een veercilinder en voor een veerpoot.
Dank u, heb het aangepast.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Helaas is het toerental soms nog niet helemaal okay. Schommelt dan, beetje synchroon zeg maar op en neer. Soms gaat het weer weg. 1 keer is ze uitgevallen. Geen foutmeldingen.
Wel het idee dat het verbeterd is na vervangen olie/filter/brandstoffilter. (45000km geen onderhoud volgens indicator op display).
Afgelopen middag een sensor vastgezet die in het huis van de d-riem steekt (ter hoogte van EGR klep) Zat goed los. Vandaag geen problemen gehad.Is dit de toerental sensor? Lijkt me niet goed als deze los zit iig.
Verder start de auto moeizaam. Gloeibougies zijn vervangen (3 waren slecht) zeker bij koud weer (onder de 8dc).
Accu is in rust 12,4V
Met draaiende motor 14.5V
Met licht aan en auto omhoog zakt ie naar 14.1V
Ik heb al wel over de opvoerpomp gelezen en over een vervuilde/defecte EGR maar auto rijd verder wel goed.
Verder fijne wagen en rijd lekkerder als een Cactus
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hmmm… klinkt bij mij toch een beetje als één of meerdere injectoren die niet helemaal fris meer zijn..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
In principe moet je accu in “rust” zonder verbruikers 12.6 volt leveren, die 12.4 is dus laag. Zet er maar eens een accu bij met startkabels en kijk dan of ie beter start? Je laadsysteem is O.K. met 14.5 volt onbelast en 14.1 volt belast.
EGR heeft zeker invloed op stationair draaien, schoonmaken wil wel eens helpen.
To err is human, not to err is divine.
Misschien de accu eens laten testen?
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Vanmorgen naar huis.. Na een langdurige start hakke hakke puf sloeg de oude dame aan. startmotor draaide langzaam. Verdenk de accu, ben benieuwd morgenochtend. Ze start iig even slecht met koud weer als met de oude gloeibougie’s.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Ik lees nu net een verhaal over het stekkertje van de drukregelaar. Doorsolderen/inspuiten zal kunnen helpen tegen het uitvallen..
Waar zit dit stekkertje?
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Deze morgen, kinderen in de auto, helaas sloeg ze niet aan snif. Na 4 x starten hield de accu het voor gezien. Startmotor gaat zoieso langzaam rond vind ik. Temp buiten was +3.5gr…
Garage om de hoek kwam de auto ophalen en wat denk je, sloeg ze weer aan na zo’n 6a7 keer langzaam rond gaan… Hmmm, vanmiddag hoor ik meer.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Nieuwe accu dus: Die moderne electronica in een auto slaat op hol als je start met een bijna lege accu! Is ook goedkoper dan een keer afslepen of hulp. Je accu verliest capaciteit bij koude, je mislukte startpogingen hebben de accu opgewarmd, daarna heeft hij even meer capaciteit omdat hij warmer is, maar dat wil zeggen dat je accu ver heen is.
To err is human, not to err is divine.
Nog niets gehoord.. Hoop op de accu. Hoe kouder des te trager de startmotor rondgaat. M’n geldput is echt wel aan het opraken helaas.
Bedankt voor het meedenken
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Nou, het is gevonden.
Startmotor is slecht. Accu nog goed… Volgens staan ze bekend om de slechte starters? Tenminste, heb er over gelezen.
Er gaat een revisie in incl garantie.
Morgen weer ophalen en hopen dat ie daarna weer als vanouds doet!
Gr,
Chris
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Bijna 12 jaar en 357500 km. Slechte starter?