Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
5 C5-en in de familie zonder trillen bij 110 km. Wel alle vijf bij een serieuze bandenspecialist gebalanceerd die er echt geen 50 gram op plakt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Nog even laten balanceren en specifiek mijn achterbanden.
In 1 achterband zit een (hoogte)slag (niet in de velg). Dacht 50gr of meer iig is er niets aan te doen, of ik moet een achterband vernieuwen. Ik rij gewoon niet harder dan 110km/h.Met de tijd op zoek naar een zomersetje!
Auto ook uit laten lijnen, stond ook schots en scheef achter. Bij elkaar toch weer 126 euro. Wel hebben ze mijn stabilisatiestangetjes gelijk vervangen. Gingen gelukkig goed los.
Ga denk ik mijn reserveband uit de kofferbak vissen en even proberen of het wat uitmaakt.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
C5 uitlijning achter schots en scheef? Adals overleden?
Groet, Jan
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Achter is ook helemaal niets afstelbaar bij een C5 1 en 2..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waar merk je dat aan?
De remklauw/zuiger is vervangen LA en die zat zooo vast dat er op gebeukt, gebrand en geslepen is. Misschien komt het daardoor.Daarna trok ie iig naar rechts, voorheen keurig rechtdoor.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Stuur scheef bij rechtuit rijden? Zo ja, adal probleem.
Groet, Jan
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of een achterdraagarm krom gemept tijdens het beunen aan de remklauw….. zal niet de eerste keer zijn..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De reparatie heb ik nauwlettend in de gaten gehouden, wilde er echt niet af, maaar remmen moet je…
Gelukkig is er hoogteslag geconstateerd in het LA wiel. Stond erbij, wiel liet hij vrij ronddraaien op het apparaat… Lees ook dat je een C5 achter niet kunt uitlijnen, toch maar ff het rapport erbij pakken.
Tis dat het nog wintert anders had ik er zomerbanden op gedaan.
Hij vertelde wel dat het achter nog maar op de nipper binnen de tolerantie’s ligt.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
waterman schreef:Of een achterdraagarm krom gemept tijdens het beunen aan de remklauw….. zal niet de eerste keer zijn..
Achterdraagarmen van een C5 zijn van gietijzer. Dat is bros, buigt dus niet maar breekt. Maar die dingen zijn zo lomp dat dat niet zal voorkomen.
Reken maar op ADALS, een volkomen verkeerde constructie, waar je op kan wachten.
Als aan de binnenzijde van de draagarmen bij de lagers vetsporen zichtbaar zijn kan je aan de slag. Dat vet komt daar omdat de afdichtingen te ver uit het midden raken door versleten lagers.
Laten doen is ca € 250 per kant.
Zelf doen minder dan de helft voor twee kanten, maar een rotklus.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
frankgoud schreef:Stuur scheef bij rechtuit rijden? Zo ja, adal probleem.
Groet, Jan
Dat niet gelukkig…
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:waterman schreef:Of een achterdraagarm krom gemept tijdens het beunen aan de remklauw….. zal niet de eerste keer zijn..
Achterdraagarmen van een C5 zijn van gietijzer. Dat is bros, buigt dus niet maar breekt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mooi Jan! Bedankt
Met deze kennis durf ik nu niet meer hard over de drempels.
Gietijzer? Echt?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja, echt! Gietijzer.
Als je ze er af haalt schrik je van het gewicht.
Ik heb ze balancerend op een krik weer op zijn plek gekregen.
Volkomen raadsel waarom ze na tal van aluminium en stalen draagarmen plotseling met dat lompe gietijzer begonnen. Zal wel goedkoop zijn geweest, made in India of zo.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
En dan toch maar 1439 kg wegen haha, mijn accord tourer ctdi woog 1545kg!
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Voor de 2e keer gebalanceerd, specifiek verteld dat “auto” gaat trillen, niet zozeer in het stuur.
Wat blijkt, hoogteslag in de winterband rechtsachter grrr, dacht nog wel dat het een mooi setje was voor 130 euro (continental) incl de velg.
Volgens mij moest er meer dan 100gr op.
Net even gekeken, opgekrikt en idd is de band niet mooi rond. Ga tzt opzoek naar een zomerset, zal ook niet meevallen zie ik al voor een leuk prijsje.
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!