beste,
Ik ben in het bezit van een Peugeot partner met maar 230.000km van 2003.
De motor is een 1.9D, DW8 met die elektronische vervroeging. (Delphi pomp)
ziekteklachten:
- Motor wilt soms koud/warm niet starten. (accu los / vast en hij start weer als nieuw)
- Lichten branden bij plots gas geven ineens feller en “dimmen” weer (ervoor nooit opgevallen)
- tellerunit (alles dus) valt soms uit tijdens het rijden voor +/-2 seconden.
- klacht gisteren => tijdens rijden aan 2500RPM, 90km/uur viel motor even uit, motorstoring lampje branden even en tellerunit “piepte”. 1 second later was er niks aan de hand dus veilig thuisgekomen.
- knipperlicht naar rechts op en zijn grootlicht springt op of wordt gek (niet altijd, op APK was hem braaf, oef)
Nu dacht ik dat als ik eens die transponder van die dieselstop er uit gooi, dan ben ik zeker dat ik altijd thuis komt en heb ik geen last meer van al die troep dat er aan hangt. (Alles dus overbruggen)
Maar nu de vraag, waar zit die juist, waar moet ik die bescherming er af kloppen/verwijderen,...
Vroeger heb ik het eens gedaan, een jumper van 2007 met 2.5TD dus bij deze wagen moet het ook lukken
Alvast bedankt voor tips.
Grt,
Cé
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Klinkt als een probleem met je stroom vooziening. Kapotte dynamo of massakabel of slecht contact. Spanning wegval kan heel goed die piep in je dash veroorzaken en natturlijk het wegvallen van verlichting en dan wel niet starten. Accu polen goed schoon?
Succes
Hey,
Vandaag tijdens zijn ritje van 50km niks raars gemerkt.
Deze avond eens mijn scoop op gehangen, lichten op en plankgas. Bij accelereren zie je even spanningsstijging tot 16.2V. Dan terug stabiel tot 13.8 volt bij gas lossen een dipje bij terug stationair worden van 13.4 Volt.
Volgens mij ziet laadcircuit er gezond uit.
Rimpel op boordspanning bij stationair draaien is 110mv
Deze metingen zijn allemaal gedaan met lichten op.
Wat het is, een raadsel!
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Dat is wel degelijk niet goed. Max laadspanning is 14,2volt. 16 + is veel teveel. Daar zit je probleem. Je accu gaat dan koken. Bekijk je accupolen en massakabel eens.
16.2 Volt is maar over een periode van 200ms. Dus dacht ik van dit is geen probleem. (traagheid alternator, of accu van 5 jaar dat lui wordt?)
Massa kabels en accupolen zijn in perfecte staat.
Morgens eens deftig zoeken, als het niet regent want hij slaapt buiten.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor mijn gevoel is de accu toch wel een verdachte in dit verhaal.
Het spontaan richting aanwijzen en grootlichtseinen zou ik eerder in de COM2000 zoeken: gebruik de zoekfunctie van het forum eens, want daar is al veel over geschreven.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Accu, Maandag eens een nieuwe Varta kopen. zelf had ik er nooit aan gedacht gezien de startmotor mooi rond gaat en nog lang ook (Ik start hem soms zonder voorverwarmen)
COM2000 ==> Gouden tip! tussen kest en nieuw heb ik veel tijd om alles eens open te gooien en te kijken. Zo te lezen veel goedkoper als vervangen van die handel.
Je kunt die com2000 ook laten herstellen, ben je zeker dat je de juiste hebt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
COM2000, was al de 2de in de wagen, 1 tje van april 2005. Deze open gehaald en contacten vetvrij gemaakt. Nu werkt het weer perfect.
1 uur werk dus valt al bij al nog goed mee. http://c5club.neerden.nl/c5/pdf/demontage-com2000.pdf
Bedankt, ik kan weer even zorgeloos rijden met een sterk staaltje Franse techniek.