8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Martin’s ‘nieuwe’ CX 2400 Pallas!
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 december 2015 04:19 PM
  [ # 106 ]

Ik heb de waterpomp binnen. En ja het bypass gat is 5 mm. Tenminste het is niet helemaal rond, maar uiterste maat is een gat van 5.
Zou ik, als dadelijk blijkt dat het huis een gat heeft van 3, dat huis een milimeter of wat diep, op 5 uit kunnen uitboren ?
Ik heb nog nooit zon huis gezien, vandaar de vraag

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 december 2015 04:33 PM
  [ # 107 ]

Uit ervaring weet ik dat voor een 2400 blok met SEV ontsteking de onderdelen heel lastig te vinden zijn, als je toch een compleet setje mee wil nemen beter geen SEV Marchal.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2015 04:33 PM
  [ # 108 ]

Nee, ze zitten niet in lijn.. zoals ik al schreef…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 december 2015 04:51 PM
  [ # 109 ]
bogaard77 schreef:

Nee, ze zitten niet in lijn.. zoals ik al schreef…

Oh ok. Die opmerking had ik over het hoofd gezien dan

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 december 2015 04:53 PM
  [ # 110 ]

En die bypass in de waterpomp dichtstoppen ? Is dat een optie. Waarom heb je uberhaupt een bypass nodig eigenlijk.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2015 05:02 PM
  [ # 111 ]

Weet ik niet. waarschijnlijk voor als de thermostaat nog dicht is. Voor de zekerheid moet je een huis met 5 mm gaatje vinden. Heb ik mischien nog wel liggen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 december 2015 05:11 PM
  [ # 112 ]

Ja dat zou perfect zijn! Das de enige garantie dat ik de zaak dicht krijg daar denk ik.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 december 2015 09:53 PM
  [ # 113 ]
mbender schreef:

Uit ervaring weet ik dat voor een 2400 blok met SEV ontsteking de onderdelen heel lastig te vinden zijn, als je toch een compleet setje mee wil nemen beter geen SEV Marchal.

Dank je. Mooie tip. Geen SEV dus Smile

Profiel  
 
Gepost: 01 december 2015 10:32 PM
  [ # 114 ]
maxcitro schreef:

Die pakkingset voor de carb is dat dan deze :

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=41821_41867&products_id=7035

Of deze :

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=41821_41867&products_id=7257

Beide zijn 34 DMTR

Ik zou de bovenste gokken.. maar ja je wilt niet gokken Smile

Sowieso niet die onderste, want daar zit geen vlotternaald en zeefje bij!
Er bestaan wel 10 soorten 34 DMTR Webers voor de CX, maar die setjes passen eigenlijk altijd. Je houdt alleen soms wat ringetjes over.
De sproeierbezetting is wel anders maar daar heb je niets mee te maken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 december 2015 10:47 PM
  [ # 115 ]

Ok ! Thanks Leo, inderdaad het bovenste setje lijkt me meer te bieden.

Een vraagje nog weer over de onsteking. Ik wilde graag een rotor en kap meenemen, en heb begrepen dat je ook daar weer de goede moet hebben.

Ik kan de lokale man niet gaan vragen of er een Ducelier dan wel Magneti marelli op zit, die dan gaat dan duizelen ben ik bang. Wink

Maar als ie me nou een foto van de rotor stuurt, weten jullie dan welke verdeler het betreft ?

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 december 2015 11:46 PM
  [ # 116 ]

Nog weer een vraag over het luchtinlaathuis onder de motorkap.
Ik mis daar sowiso het bovenste deel van de luchtinlaat toren.

Ik probeer een foto te laten maken om te kijken wat ik precies mis daar.

Die indonesische monteurs zijn trouwens echt berucht om het niet terug schroeven van alles wat ze niet noodzakelijk achtten..  pfff
Bovendien levert het ze weer een mooie bak aan schroefjes op die op den duur weer naar het oud ijzer kan.

Thuis heb ik nog zon luchtinlaat toren liggen. Van een serie 2.
Hij bestaat uit twee delen, het bovenste en het onderste.

Ik zag in het onderdelenboek dat de aansluiting van het onderste torendeel op het verwarmingshuis beneden, bij een serie 1 rond is, en bij een serie 2 rechthoekig.

Weet iemand of het bovenste deel van de toren (dus het deel wat de motorkap raakt) wel identiek is bij serie 1 en 2 ?  Dan zou ik eventueel (mits het onderste deel er nog is… het bovenste deel van de serie 2 kunnen gebruiken.

Al met al een moeilijk te volgen verhaal wellicht, sorry daarvoor.  Smile

Profiel  
 
Gepost: 02 december 2015 01:23 AM
  [ # 117 ]

Je hebt het nu over de “luchtinlaattoren” maar je bedoelt daarmee neem ik aan de inlaat voor de kachel en niet de luchtinlaat voor de motor??? Want die term is een beetje verwarrend, maar als ik verder lees denk ik toch dat je de kachelinlaat bedoelt.

Affijn, in dat geval moet je dat bovenste deel zeker ook hebben, anders krijg je heerlijke motorlucht in de interieur (er even vanuit gaande dat de blower wel werkt) tongue wink

Het verschil tussen ‘ronde’ en ‘vierkante’ aansluiting is NIET Série 1 of 2 gerelateerd, maar bouwjaar gerelateerd, Het hangt af van het type kachelhuis.
In niet Indonesiche landen betekent dit: tot ergens halverwege 1979 was er een ronde aansluiting en draaide de blower als een hamsterwiel. Daarna was het kachelhuis anders en draaide de blower als een roulettewiel. Dit zijn aanmerkelijk betere systemen trouwens.


Oh en over die ontsteking: meestal kun je aan de rotor wel zien welk type het is, maar er staat ook gewoon ‘Marchal’ of Ducellier’ etc. op het verdelerhuis gegraveerd. Maar ja, dan moet jouw stroman aldaar wel zin hebben om dat op te zoeken natuurlijk.  Wink

Overigens bestaan er ook vele soorten contactpuntjes, dus ook daar moet je eigenlijk een close-up foto van zien te vinden, anders is het dikwijls echt lastig de juiste vinden. Ik neem die zelf altijd mee naar de winkel om op de toonbank te leggen ter vergelijk, zelfs al heb ik alle nummers en types etc. paraat. Daar kunnen ze doorgaans niet veel mee.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 02 december 2015 12:42 PM
  [ # 118 ]

Leo, wederom dank voor de uitvoerige en nuttige info !

Als het kachelhuis ergens in 79 veranderd is, heb ik wellicht het nieuwere type denk ik dan.
Ik probeer de man een foto te laten maken in dat diepe zwarte gat daar.  Wink

Ik heb nog zon tunnel (2 delen op elkaar gestapeld) liggen van een serie 2 gesloopt. Dat zou de goede kunnen zijn wellicht dan.

Maar die tunnel is wel anders voor airco (recirculatie is anders geregeld) zie ik. En degene die ik heb is voor zonder.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2015 12:57 PM
  [ # 119 ]

Bij mijn serie 2 zat die klep er gewoon in.
Ik dacht dat elke serie 2 zo’n klep heeft om de buitenlucht af te sluiten, zonder airco valt dan wel de fan uit.

Al kan ik me voorstellen dat bij een serie 1 zonder airco het weer anders zit.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 02 december 2015 01:07 PM
  [ # 120 ]

Arjan, ik heb mn eerdere ervaringen met serie 2 weer even opgefrist.
Bij de serie 2 zit er voor recirculatie in versies met en zonder airco zon klep in die tunnel.
Bij de versie zonder airco sluit die klep de luchtinlaat (via gat motorkap) af. En gaat de fan ook uit dacht ik.
Bij de versie met airco sluit die klep ook de luchttoevoer van buiten af. Maar tegelijkertijd opent diezelfde klep een ander klein tunneltje zodat de fan dan interieurlucht aan kan zuigen.

Volgens mij is dat ongeacht serie 1 of 2 zo

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook