13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
Martin’s ‘nieuwe’ CX 2400 Pallas!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2016 11:29 PM
  [ # 181 ]

Als ik aan het rechter temp wiel draai, van min naar max of andersom heeft dit nooit invloed op de fan. Je hoort alleen de flap achter het dash verstellen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 februari 2016 11:30 PM
  [ # 182 ]

Als Frank gelijk heeft zou dat betekenen dat een cx volautomatische klimaatcontrole heeft. En dat heeft ie niet…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 februari 2016 11:32 PM
  [ # 183 ]

Kijk in het schema, onderdeel 278 ( snelheidheids regelaar aanjager)
Gaat met 1 draad door de snelheids module.(658)
Daarna door het relais (745 wie jij ziet) en die wordt aangestuurd zogauw je draaiknop van de nul stand komt!

Schema’s zijn best duidelijk te lezen Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 februari 2016 11:34 PM
  [ # 184 ]
waterman schreef:

Als Frank gelijk heeft zou dat betekenen dat een cx volautomatische klimaatcontrole heeft. En dat heeft ie niet…

Zogauw bij mij de temperatuur bereikt is gaat de blower langzamer draaien ( serie twee zonder airco)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 februari 2016 11:40 PM
  [ # 185 ]

Zoals ik in een voorgaande post zei
Als ik de blower op halve kracht instel! En ik verander de temperatuur gaat de fan harder of zachter draaien
Dit valt me vooral op wanneer ik van warm naar koud ga dus eerst de interieur temperatuur goed warm zetten tot deze behaald is.
Daarna naar koud zetten dan zal de blower eerst vol blazen en daarna terug gaan naar half zoals je um had ingesteld.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2016 11:49 PM
  [ # 186 ]

Vreemd bij mij dus niet…

Agree to disagree dan maar? Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 februari 2016 11:58 PM
  [ # 187 ]
Arjan Verkade schreef:

Als ik aan het rechter temp wiel draai, van min naar max of andersom heeft dit nooit invloed op de fan. Je hoort alleen de flap achter het dash verstellen.

Waardoor de lucht stroom dus wordt gesmoord !
Dus JULLIE hebben GELIJK .de fan gaat niet zachter draaien ! Maar de lucht komt wel minder snel binnen omdat de opening wordt gesmoord.

( leerzaam avondje ,maw is de moeite waard vind ik)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 februari 2016 12:03 AM
  [ # 188 ]

Maar goed ,zijn we het er wel over eens dat een serie in blower op een serie twee kachelhuis aangesloten kan worden en vice versa.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 februari 2016 12:08 AM
  [ # 189 ]
F.SvM schreef:
Arjan Verkade schreef:

Als ik aan het rechter temp wiel draai, van min naar max of andersom heeft dit nooit invloed op de fan. Je hoort alleen de flap achter het dash verstellen.

Waardoor de lucht stroom dus wordt gesmoord !
Dus JULLIE hebben GELIJK .de fan gaat niet zachter draaien ! Maar de lucht komt wel minder snel binnen omdat de opening wordt gesmoord.

( leerzaam avondje ,maw is de moeite waard vind ik)

VgF

Daar ben ik het idd mee eens, je kan wel horen dat de luchtstroom veranderd, maar idd de fan wordt niet beïnvloed.

Een goede discussie is zeker de moeite waard Wink

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2016 12:31 AM
  [ # 190 ]
erikkuiper schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik zie niets dat geen serie 2 zou kunnen zijn, serie 1 nooit gezien dus dat weet ik niet.

La Léo schreef:
erikkuiper schreef:

s2 heeft volgens mij (weet het eigenlijk wel zeker) geen weerstand.

S2 heeft (weet ik wel zeker) absoluut een kachelweerstand. Zit achter je dashboardkastje. Op een aluminium plaatje. Wink

Eigenlijk is het technisch gezien een transistor toch?

ook goeiedag
serie 2 heeft geen weerstand voor de ventilator of kachel (serie 1 trouwens ook niet voor de kachel!)
het ding wat ervoor in de plaats is gekomen heet idd transistor, en die zit niet in de ventilator maar zoals arjan zegt.

de S2 ventilator past, maar nogmaals dan moet je de weerstand overbouwen

Weerstand, transistor. Whatever…. Ik noem het altijd kachelweerstand, dat zaait misschien verwarring. sorry dan, maar we hebben het over hetzelfde en ik weet exact waar hij zit. Dat dingetje heeft hetzelfde functie als dat spiraalvormige ding dat onder die deksel zit. Dus als ‘ie stuk gaat (en dat gebeurt vaak), draait de blower alleen nog maar voluit of helemaal niet en heeft die draaiknop (of schuif) dus geen functie meer. Net zoals een weerstand dus, teneinde iets (al dan niet traploos) te kunnen regelen. Maar ik denk dat Martin inmiddels wel begrijpt waar we het nu over hebben. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 februari 2016 01:23 AM
  [ # 191 ]

volgens mij zijn we het ondertussen allemaal met elkaar eens.
in elk geval moet er gewoon een ventilator in de auto van ts, en maakt het niet veel uit welke als de as maar verticaal is

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 27 februari 2016 04:13 AM
  [ # 192 ]
erikkuiper schreef:

volgens mij zijn we het ondertussen allemaal met elkaar eens.
in elk geval moet er gewoon een ventilator in de auto van ts, en maakt het niet veel uit welke als de as maar verticaal is

Sorry ik vroeg me dit al vaker af, maar wie of wat is TS ?

Bedankt voor de beschouwingen over de verschillen in ventilatie aansturing van de S1 en S2.
Is me inderdaad helemaal duidelijk en ook precies zials ik het voor ogen had.

Een puntje is nog wel het volgende. Ik wil dan zoals gezegd geaag een S1 ventilatiehuis gaan gebruiken. (Even los van welke ventilator)
Echter het betreft er een zonder airico.
Een verdamper heb ik nog liggen, das het probleem niet.
Maar mn vraag is, kan is een non airco ventilatiehuis dan gebruiken ?
Of heb ik toch een airco ventilatiehuis nodig omdat hier bijvoorbeeld een extra klep in zit, of een extra hevel voor het regelen van de koude lucht instroom ?

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 27 februari 2016 05:05 AM
  [ # 193 ]

Een water drain kan je zelf wel aanleggen..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 februari 2016 08:52 AM
  [ # 194 ]

Bij een serie 2 zit het zo (ik verwacht dat het bij de meeste serie 1’s hetzelfde gaat).

Het huis is hetzelfde bij airco en non airco.
De lucht gaat altijd als eerste door de verdamper heen, als de airco uit staat gebeurt er dus weinig.

De verwarming staat altijd aan, er is immer geen kachelkraan.
Er zit een flap die de lucht dan wel of niet door de kachelradiator laat gaan.

Ook de afvoer voor het condenswater zit standaard op het huis.

Wellicht zit het bij een vroege serie 1 wel anders, hadden deze wel een kachelkraan?

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 27 februari 2016 09:23 AM
  [ # 195 ]

Dag Arjan, goede opmerking inderdaad.
Als de serie 1 wel een kachelkraan heeft is het huis ook anders opgebouwd.
Ik denk echter dan dit niet zo is. De bediening zit immers naast de handrem. Denk niet dat die een kraan bediend ergens..

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook