Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
H@ns schreef:Over ingewikkelde oplossingen gesproken…“Zoiets kunnen we nooit” ...
Toch kun je hieruit opmaken dat er wel degelijk een markt is voor comfortabele onderstellen, een doelgroep die Citroën nu laat liggen.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Breeze schreef:(...) Adri
Leuk om je verhaal te lezen Adri
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
H@ns schreef:Penny Lane schreef:[
Ik heb Philips MFB’s,
Vet!
Welke? Er waren grote en kleine weet ik nog.
Voor die tijd (en misschien nu ook nog) een geweldig geluid uit kleine boxen!
Zonder verder af te willen dwalen: 22AH587, aangestuurd door een 22RH777.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Adri, mooi verhaal!
Inderdaad, voertuigtechniek is niet echt meer levendig in Delft, helaas.
Sterker nog, heel dynamica staat op schraplijst (of is dat inmiddels al zo?)
Een vriend van me promoveert op die afdeling en wist te vertellen dat de TU het wetenschappelijke belang van die afdeling niet meer ziet.
Het gaat tegenwoordig meer om zaken op nano-niveau.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Geweldig toch dat de comfort focus van citroen ook weer het veersysteem gaat beslaan?
De enige citroen die ik voorheen gereden heb was een (toen al behoorlijk oude) XM.
Deze had het hydroactive 2 systeem dat echt formidabel was.
Heerlijk comfortabel en een geweldige wegligging.
Wel werd de vering iets harder als je hard (echt hard) door een bocht ging, iets dat met de nieuwste technologie misschien beter af te stemmen/proactief te corrigeren is.
Het valt me trouwens wel op dat de actuator/demper? in de schematische afbeelding in “Bose Suspension System: waarom dit hét systeem kan zijn”, de foto in “Citroën en Bose: een gelukkig huwelijk?” En het tu filmpje, allemaal dezelfde vorm heeft. Die afgeronde rechthoek qua doorsnede.
Is dat toeval?
Lijkt me niet?
Citroen C4 Cactus - Shark Gris
Volvo C70 - Magic Blue
Volvo 1800E - Champagne
Nielsje schreef:de TU het wetenschappelijke belang van die afdeling niet meer ziet.
Het belang dat er mensen zijn die weten hoe een treintje werkt / zou moeten werken en hoe een automotor werkt, lijkt me toch wel aangetoond de laatste tijd.
Oh wacht, er was ook nog een afdeling verbrandingsmotoren, maar dat zal ook wel niet nano-genoeg zijn.
En als we dan toch bezig zijn, bij RWS (of hoe heet dat tegenwoordig) werken ook nauwelijks techneuten meer. Ze zijn wel “goed” in het aansturen van projecten en de technische kennis zit nu voornamelijk bij de aannemers. Hoe “goed” dat werkt blijkt wel bij de tunnel in Maastricht en de A15 in Europoort.
Maar hopelijk houdt de TUe de eer een beetje hoog.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Wij (wat studiegenoten) vinden het zonde/raar dat het zo gebeurt.
Toen ik nog studeerde werd al begonnen met knijpen bij de dynamica afdeling. Zo erg, dat ‘ineens’ niet meer genoeg capaciteit was om alle tentamens en werkopdrachten na te kijken. Vervolgens werd er een mailtje rondgestuurd wie er wat wilde bijverdienen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Op het gevaar af dat ik keihard op m’n vingers wordt getikt voor OT (want ik heb al zo’n slechte naam), kan ik het niet laten om nog wat te verhalen uit de begintijd van de grote rekentuigen in Delft.
Begin zeventiger jaren hadden de mainframes nog de alleenheerschappij, want de eerste Apple kwam pas in 1977 en de PC nog later. Dus voor een berekening, die je nu met een chip in je holle kies doet, was er toen een paar dagen rekenwerk nodig op de IBM System/360.
Dat monster werd aangestuurd door ponskaarten en voor elk uit te voeren programma werd de invoer door ponstypiste vastgelegd op de gaatjeskaarten en wel voor elke instructieregel een aparte kaart.
De IBM stond naast de afdeling wiskunde in het hoofdgebouw en bij de verschillende faculteiten stonden stand-alone terminals (een tegenspraak in woorden?). Voor het transport van de ponskaarten werden de bakken, waarin een paar honderd kaarten, met een bestelwagentje gependeld tussen hoofdgebouw en faculteiten. Als er een chauffeur zo’n bak per ongeluk op z’n kop hield, was je een paar uur bezig om de kaarten weer op volgorde te leggen.
De installatie van echte terminals was een grote verbetering, maar in de begintijd was de bediening daarvan alleen voorbehouden aan hooggekwalificeerde afdelingsbobo’s en zeker niet aan een gewoon studentje.
Ik geloof dat er een boel is veranderd. Andere prioriteiten of is het gewoon vooruitgang?
Adri
N.b. als er een beter draadje is voor deze ongein, dan graag verplaatsen, uiteraard.
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Carscoops.com: “Rumor Has It Citroen Partnered With Bose To Develop Next-Gen Suspension System” .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Fantastisch! Of CiFo gelijk heeft weten we natuurlijk nog niet.
Haha mooi toch hoe het hele internet tegenwoordig zijn eigen waarheden creëert?😄
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Ja geweldig!
Maar goed, laten we wel wezen: het KAN zomaar waar zijn.
Wat ik opmerkelijk vind is dat Cireoën eindelijk weer eens aan veercomfort gaat werken.
Ik houd het echter op het Michelin systeem.
Een combinatie van electromagnetische vering en electrische aandrijving in één wiel.
Het systeem is compact en logisch.
Ik zou het echt helemaal te gek vinden als ze ook nog die airless banden er om doen.
Leuk om te speculeren, we wachten af in spanning.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Hoezo eindelijk? Ik denk dat er toch wel enige tijd aan voorbereiding achter de schermen aan deze aankondiging vooraf is gegaan.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Bovendien: net als er onder verstokte Citrofielen bollenpetitieondertekenaars waren, zal het intern ook niet zo heel eenvoudig zijn geweest om voldoende acceptatie te krijgen voor de conclusie dat hydropneumatiek een doodlopende weg is…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Houden jullie dit nog zo’n 4 maanden vol zo?