Vandaag de knoop doorgehakt. In april keken we al naar een andere auto, maar toen stond er nergens een XM of C5 waar we ons lekker bij voelden. In een vlaag van verstandsverbijstering een Subaru Forester gekocht als afwisseling van onze Citroen’s en Volvo’s. Laten we maar zeggen dat dat niet naar tevredenheid was. Dus vandaag de Forester verkocht en direct op pad naar de C5 Break 2.0 16V die ik gisteren online had gespot. We waren op zoek naar een ruime auto met flink wat laadruimte met een automaat en het liefst op LPG. Een C5 leek een logische keuze, maar er staat niet veel te koop met LPG en een fatsoenlijke kilometerstand en een fatsoenlijke bak. Vandaag bleven er drie over. Bij nabellen bleek een spontaan in noodloop te zijn gegaan, bij de andere bleek de automaatbak ineens slecht te zijn geworden en zo bleef nummer drie over. Wij leenden een Scenic om in Franse stijl naar Waddinxveen te trekken waar de C5 stond. Een keurige auto. Leuk detail was, dat de garage hem even binnen zette, zodat wij hem rustig konden bekijken zonder last te hebben van de regen en wind. Dat is een leuke service. De proefrit was overtuigend. Heerlijk, weer dat goede veercomfort. Na 3 BX’en en een XM zijn we een tijdje van de chevrons af geweest, maar het voelt weer als vanouds. Als bonus bleek dat de auto al jaren in onderhoud was bij de verkopende garage en dat de vorige eigenaar er net een paar maanden geleden heel veel geld aan had uitgegeven voor groot onderhoud en veel nieuwe delen. Dat geeft vertrouwen. Met net twee ton op de teller heeft hij nog een heel leven voor zich en ik hoop dat dat bij ons gaat zijn.
Even een plaatje tussendoor. Wel van de verkoper, want zelf heb ik nog geen foto’s gemaakt. Hopelijk wordt het weer binnenkort wat beter, dan kan ik hem eens even rustig poetsen en wat foto’s schieten. Overigens is de auto blauw, al lijkt hij op de foto zwart.
Natuurlijk is er nog wel wat te doen:
- Trekhaak plaatsen
- Cruise control inbouwen (Hoe lastig is dat? Kan dat door er een over te zetten van een andere?)
- Achterruit gaat niet open en ik lees op het C5club forum dat dat te herstellen is.
- Audioinstallatie aanpassen (Ik zou graag een USB met MP3’s gebruiken, de achterspeakers aanpassen en mijn subwoofer plaatsen)
Ik denk dat we er zo voorlopig wel zijn.
(Oh, dit draadje loopt ongeveer ook zo op het C5Club forum.)
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Heel veel plezier en veilige km toegewenst, de goede foto’s zien we wel tegemoet.
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Bedankt
En die foto’s komen goed. Binnenkort.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Misschien ergens een goedkoop setje 16 inch lichtmetaal scoren (al zijn het maar monza’s) . Helpt de rijeigenschappen naar een veel hoger plan en laat je auto er meer 21e eeuws uitzien….
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Dat is een goede suggestie. Ik wil toch nog een extra setje velgen hebben, omdat er natuurlijk ook weer winterbanden op de C5 moeten komen. Dan kan ik deze stalen velgen wel weer voor de winterbanden gebruiken.
Nu even wat foto’s van gisteren:
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Wat een prachtige c5.
Idd echter een paar mooie V6 eerste type velgen zullen hem niet misstaan.
Alleen wat een joekeloekes van een NL sticker zit erop zeg! Zou er HDI onder staan?
Anyway heel veel plezier van de C5.
Dans son jus
Bedankt. Als iemand nog eens een goedkoop en net setje velgen weet…
cx schreef:Alleen wat een joekeloekes van een NL sticker zit erop zeg! Zou er HDI onder staan?
Nee, daar staat geen HDI onder. Ik wilde de sticker er eerst ook zo snel mogelijk af hebben, maar er blijkt wat kras-vandalisme onder te zitten. Helaas. Dan maar met een sticker rondrijden.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991