Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Kees “Visa GTI 115” is de grootste verhalenverteller van Citroën-Forum.nl. Daarvoor gebruikt hij vooral zijn draadje Mijn Visa GTI 115, maar nu heeft hij de redactie materiaal ter beschikking gesteld waarmee we een behoorlijk aantal voorpagina-artikelen en forumbijdragen kunnen vullen. Jawel, het gaat om avonturen met de Jumpy. Binnenkort in dit theater:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Volgens de aankondiging hierboven gaat de Jumpy binnenkort op groot avontuur. Voordat het zo ver is, wordt eerst nog een rondje Frankrijk gedaan, een rondje waarvan de Jumpy zoals altijd volgeladen met verhalen weer terugkeert. Dat heeft hij onlangs in Gonfaron nog bewezen.
Waar de reis nu heen gaat en welke ontdekkingen gedaan worden? Je leest het hier…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Schatzoeken in Frankrijk
Buiten is het koud en donker, binnen worden foto’s uit de oude doos geordend en vakantieverhalen verteld. Meesterverteller Kees neemt ons mee naar het departement Aube, laat een garagedeur piepend opengaan en baant zich een weg door spinnenwebben en bergen oud ijzer. Wat vindt de schatzoeker deze keer?
We rijden over de kleine weggetjes die zo talrijk in Frankrijk aanwezig zijn, vooral in het departement Aube (10). Alleen daar kan het zomaar gebeuren… Na het doorkruisen van dorpjes als Bagneux-la-Fosse, Beauvoir-sur-Sarce, Villiers-le-Bois en vele andere, zie ik voor de deur van een niet meer in gebruik zijnde garage een DS, een HY en een 2CV onder een hoes staan. Ook zie ik dat achter de HY de deur een stukje openstaat.
Nieuwsgierig als ik ben, parkeer ik verderop de Jumpy en ga op de garage af. Alsof het afgesproken werk is, loop ik tegen een wel heel markant figuur aan met een groot gewas aan zijn kin; wat een prachtkop. Ik steek hem de hand toe en vraag of ik even binnen mag kijken. Hij vindt alles prima.
De deur piept, de spinnenwebben kleven in je gezicht en er is nauwelijks plaats om te lopen, maar je komt ogen te kort: je weet niet waar je het eerst naar moet kijken. Eerst een Ferguson-tractor, een aantal DS’en met oude neus, Peugeots 203 en 403. Opgeslagen in hoge stellingen ook een AX GT, een Simca, twee Fiats en een grote Mercedes 220. De vraag rijst direct van hoe komen die dingen ooit weer naar beneden? Ook zie ik vele losse DS-onderdelen zoals motorkappen, schermen, deuren, enz., enz. tot helemaal in de nok van het gebouw. Voortreinen van HY’s, motoren, bakken: alles is er in veelvoud. Mobylette-brommers hangend aan de zoldering in diverse types en uitvoeringen. Op de begane grond zie ik een Traksjon helemaal verstopt onder van alles en nog wat, een echte Jeep en ook een Renault 4 CV’tje. Zelfs een motorfiets, een BMW met zijspan, bijna onzichtbaar.
De man lacht zich rot om mijn verbazing en ook blijkt zo’n figuur noch een heel leuke, normale vrouw te hebben. Je ziet: alles is dus mogelijk in deze maatschappij. Ik vraag hem of hij er mee instemt dat ik alles op de foto ga zetten, want dit kom je niet elke dag tegen. Ook dat vindt hij prima, helemaal geen probleem. De heer des huizes zelf zet ik nog eens prominent op de foto.
En dan de vraag over de HY buiten. Die ziet er niet uit, maar zo zegt hij, die is gewoon elke dag in gebruik. Waarom niet? Hij rijdt nog prima en hij weet ook dat er alles voor te koop is in Nederland. In het dagelijks leven is hij vrachtwagenchauffeur, ik zou eerder zeggen collectionneur. Hij komt onderweg van alles en nog wat tegen en dat neemt hij dan mee naar huis.
Als ik alles heb vastgelegd en het tijd wordt om weer verder te gaan, zegt hij nog: “Als je in de buurt bent, kan je altijd langskomen, want er is nog meer…”
tekst en foto’s: Visa GTI 115
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Wat een top verhaal! Smullen!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Mooi verhaal Kees!
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
wat weer een spannend verhaal kees jij komt nog eens ergens
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Potdomme Kees, het is je weer gelukt zeg. Wat een vondst en wat een verhaal! Heerlijk.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, mooi verhaal! Ik ben al blij als ik in Frankrijk een rijdend 2cv tje zie
2CV6 1980 Verte Embrun
Gaaf verhaal en nu al benieuwd naar wat er nog ‘meer’ is.
Die HY is juist gaaf zo in deze gebruikte en verweerde staat.
Maar vast no a vendre
Citroen rolls better then a Rolls!!
Leuk verhaal inderdaad!
Zo’n 4 maanden geleden reed ik toevallig op die plek, zonder te weten wat voor goudmijn er achter de deur zat…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
XBXG het is deze foto die mij er weer toe dwong om dit verhaal op te zoeken.
En deze ontmoeting was een paar jaar terug.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Grote kans dus dat de HY nog regelmatig zijn rondjes rijdt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hij heeft mij toen verteld dat de HY gewoon altijd in bedrijf is en zou blijven.
Binnen liggen alle HY onderdelen in veelvoud opgeslagen.
Hij heeft er in het verleden diverse gedemonteerd.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
heerlijk verhaal! daar kikker ik weer wat van op.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Heerlijk herkenbaar Kees, dit soort toevallige ontmoetingen ‘maken’ mijn vakantie altijd!
Mooi verhaal, zelfs nog een oude Jeep
Er staat voor een vermogen.
Niet zomaar een merk maar HET merk!