Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
strongetje schreef:Is deze slang geheel te demonteren zodat ik deze schoon kan maken ?
Yep, zit aan de andere kant op dezelfde wijze vast.
Veel slugde? Rijdt de Picasso alleen maar korte ritjes?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
yep, rijdt hoofdzakelijk alleen korte ritjes.
zijn ritjes van +/- 12 Km.
mvg,
Mark
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
strongetje schreef:zijn ritjes van +/- 12 Km.
Ja, dan komt de motor dus nooit echt op bedrijfstemperatuur.
Blaas maar eens een rondje IJsselmeer met 130 km/h op de teller, knapt ie van op.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Interessante topic,
Ben zelf totaal geen auto knutselaar en heb er eigenlijk ook niet veel verstand van maar ik ben sinds een half jaar eigenaar van een Citroën C4:
Motorcode 5FW
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cc
Vermogen 88 kW (120 pk)
En ook ik heb last van een hoog olie verbruik! ongeveer 1:2000-4000
Is dit voor elke niet auto technicus te monteren en welk model heb ik nodig?
Groet, Mike
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Is dat een VTI? “Elke niet auto technicus” is trouwens natuurlijk een heel ruim begrip, maar het monteren van die oil saver lijkt niet zo lastig.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Feije schreef:Is dat een VTI?
Yep, een EP6.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zoals je hier op de forum ook al kunt lezen,
Heeft de oilsever geen nut bij een ep6 motor.
Mijn 308 1.6 vti 138000 km verbruikt na het plaatsen van,
De oilsever nog net zo veel olie als voor de plaatsing.
Als ik de oilsever eruit haal zie ik ook geen olie.
Helaas het was te proberen .
Denk dat ik de 5w30 eens vervang door 5w40 en kijken wat het olie verbruik dan doet.
Heb op verschillende forums al gelezen dat het olie verbruik dan vermindert. Mits je de goede specs gebruikt natuurlijk.
Misschien iemand op deze forum die ervaring heeft met 5w40 i.p.v 5w30
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Sievert168, je spreekt absoluut voor jezelf wanneer je zegt dat de Oilsaver geen effect heeft op jouw olieverbruik. Jouw motor heeft dan een andere oorzaak voor het verbruik. Er zijn echter vele gebruikers die wel een verbetering ervaren.
Wanneer er veel sludge in de pcv- slangen zit, is het van belang deze slangen voor installatie te reinigen. Ook belangrijk: een goede kwaliteit motorolie te gebruiken en vaker de motor goed warm te rijden. Op die manier kan de condens worden afgevoerd.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook bij de Vti-motoren is vervuiling van de interne delen een oorzaak voor olieverbruik. Ik ga wel mee in GW-tje zijn verhaal dat er ook een andere oorzaak kan zijn dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Doe maar eens een lektest van de zuigers, grootste probleem bij de vti
Wil absoluut de oilsever niet afkraken als dat zo overkomt.
Er zijn al goede resultaten mee gehaald. Maar bij mij helaas niet. Maar ik laat de oilsever gewoon zitten misschien heeft het effect op de langere termijn. Spreek dus uit eigen ervaring. Voordat ik de oilsever plaatste de leidingen goed gecontroleerd niets geen sludge. Heb de motor geflusht met forte en de motor gevuld met 5w30 total olie. Heb veel op internet gezocht over het olie verbruik van de ep6 motor er staan in deze topic ook een aantal berichtjes over. Het schijnt dat de olieschraapveren te zwak zijn. Daarom wil ik overstappen op 5w40. Dus als iemand daar al ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je Carbon Cleaning al overwogen?
Ik begreep dat het verglazen van de cilinderwand ook een rol speelt.
Een mogelijke oorzaak daarvan zou een te rustige rijstijl zijn.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Carbon cleaning ik heb er er iets over gelezen.
Dat is toch een middel dat via de bougie gaten wordt toe gevoegd ?. Waar kan je dat kopen en heeft iemand er ervaring mee ?
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Geen idee waar je dat gelezen hebt, maar het is toch echt iets anders.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/230239/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Sievert168 die 5W40 kan werken, ga eerder naar 10W40 dan, je wilt dikkere olie hebben, ook als hij koud is, koop ook geen te goedkope olie dan, gebruik iets deftig.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017