3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Happy 2016 met mijn nieuwe Citroën CX 25 diesel
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2016 10:38 PM
  [ # 31 ]
Shalom74 schreef:

1 komt wel eens voor, 2 wat minder en 3 is meestal de reden dat 1 en 2 gebeuren. Om 3 op te lossen moeten de motor en versnellingsbak samen worden uitgebouwd.

motor kan in sommige gevallen blijven zitten om de koppeling te vervangen .Zo doet Ton van Soest dat ook
Heb het gezien .

Gaat niet bij de diesel en andere motoren voorzien van een centrale nokkenas die door een ketting aangedreven wordt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 januari 2016 01:09 AM
  [ # 32 ]
Ralph antwerp schreef:

Shalom graag meer uitleg over motor laten zitten indien koppeling te vervangen. Dacht wel dat het zou kunnen. Zeg niet dat het makkelijk is hé
Nu totaal iets anders. Heb antwoord gekregen over de leiding (kleine octopus) is nog steeds verkrijgbaar bij citroen.Levertermijn 1 dag.
Prijs is normaal 60 euro btw in. Ik heb hem goedkoper wegens ex personeel citroen dus er gaat nog een korting voor me af. Ja voor die prijs kan je niet sukkelen en proberen de lekken te maken natuurlijk. Eigenlijk wel spijtig dat cx basis in Duitsland er zoveel winst moet op nemen heb gekeken en de prijs was 85 euro. Dus in mijn ogen zijn ze vrij duur.Begrijp dat ze op onderdelen die niet meer te verkrijgen zijn hun eigen prijs mogen zetten maar zoals deze die nog origineel te verkrijgen zijn vind ik dat een schande.Dit ga ik trouwens ook aan hen per mail melden in de Duitse taal.Ben benieuwd wat voor uitleg ze daar aan geven.Dus mensen als je de kleine octopus in reserve wil leggen nieuw hij is nog steeds verkrijgbaar origineel en aan een degelijke prijs
Mvg., Ralph Antwerp

wat betreft de octopus: soms zijn ze via de dealer leverbaar, maar soms ook een hele tijd niet. cxbasis heeft ze altijd. en ik vind de marge die cx basis hierop neemt niet onredelijk.

wat betreft de koppeling: dat verhaal dat het blok kan blijven zitten steekt elke keer weer de kop op. maar zelfs als het zou kunnen geloof ik niet dat het sneller, beter of makkelijker is. zie hier hoe ik het doe:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224870/P360/

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 08 januari 2016 05:08 PM
  [ # 33 ]

ik heb zelf wel eens de koppeling vervangen van mijn cx en heb toen heel de motor eruit gelepeld .
Heb bij Ton van Soest wel eens gezien een TRS motor stukkie opkrikken en bak van motor scheiden .
Als het voor de hobby is en tijd is geen geld dan lekker het blok eruit halen en op t gemakkie koppeling vervangen en gelijk een aantal keerringen meenemen incl karterpan pakking.
En vergeet ook het toplager in het vliegwiel niet mee te vervangen

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2016 05:36 PM
  [ # 34 ]

Het is een diesel en geen Douvrin-blok, ergo conclusio: koppeling stuk, blok eruit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 08 januari 2016 05:38 PM
  [ # 35 ]

i know doei

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2016 01:10 AM
  [ # 36 ]
Ralph antwerp schreef:

.. Eigenlijk wel spijtig dat cx basis in Duitsland er zoveel winst moet op nemen heb gekeken en de prijs was 85 euro. Dus in mijn ogen zijn ze vrij duur.Begrijp dat ze op onderdelen die niet meer te verkrijgen zijn hun eigen prijs mogen zetten maar zoals deze die nog origineel te verkrijgen zijn vind ik dat een schande.Dit ga ik trouwens ook aan hen per mail melden in de Duitse taal.Ben benieuwd wat voor uitleg ze daar aan geven…

Ligt het aan mij of ben ik de enige die dit écht een onbegrijpelijke actie vind??  huh   huh

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 09 januari 2016 01:10 PM
  [ # 37 ]

erg vreemd indd!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 januari 2016 07:11 PM
  [ # 38 ]
waterman schreef:
Ralph antwerp schreef:

.. Eigenlijk wel spijtig dat cx basis in Duitsland er zoveel winst moet op nemen heb gekeken en de prijs was 85 euro. Dus in mijn ogen zijn ze vrij duur.Begrijp dat ze op onderdelen die niet meer te verkrijgen zijn hun eigen prijs mogen zetten maar zoals deze die nog origineel te verkrijgen zijn vind ik dat een schande.Dit ga ik trouwens ook aan hen per mail melden in de Duitse taal.Ben benieuwd wat voor uitleg ze daar aan geven…

Ligt het aan mij of ben ik de enige die dit écht een onbegrijpelijke actie vind??  huh   huh

Nee hoor, ik begrijp er ook geen ster van.
Ik vind de oosterburen helemaal niet te prijzig.
Ja, er zijn leveranciers die het voor minder van de hand doen, maar ze zijn er ook die een stuk duurder zijn.
Wél heeft CX basis zo’n beetje het grootste aanbod.

Als je het geld niet wil uitgeven, koop dan gewoon een Clio Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ralph antwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 09 januari 2016 11:12 PM
  [ # 39 ]

Nou heb vandaag de kleine octopus erin geplaatst en hij is nu lek vrij. Oef.Ja wat betreft de koppeling heb ik geluk dat de piep er uiteindelijk is uit geraakt door verschillende malen pedaal in te drukken?? Weet natuurlijk niet voor hoelang natuurlijk. Zou het door de stilstand kunnen komen wie weet. Koppeling slipt niet maar dit wil niet zeggen dat er in de toekomst een nieuwe in moet. En ja mensen heb eens goed de technische boeken bekeken en de motor en versnellingsbak moeten eruit zoals Waterman ons al melde.Nu moet ik de wagen nog enkel inorde maken voor de keuring.Ga geen risico nemen maar vervang alle bollen.Is het een moeilijke klus om de achterste bollen te vervangen want ja die steken er al jaren onder natuurlijk.Maar wil ze niet bijvullen omdat de membranen er waarschijnlijk aan zijn.En wat betreft Cx Basis voor de onderdelen wil deze niet afbreken maar is toch wel veel om voor hetzelfde onderdeel,er zomaar eens 35 euro bij te lappen. OK ze hebben misschien een groot aanbod en mogen van mij extra vragen daar het niet voor iedereen mogelijk is aan het onderdeel te raken maar nu zoveel verschil is wel wat teveel van het goede.Dus lieve citroen liefhebbers voordat je een onderdel zoekt gelieve je eerst hier op het forum te bevragen bij mede bezitters.Zij weten misschien een alternatief of een goede oplossing.Daarvoor is het forum hé.Moet zeggen als nieuw lid op dit forum dat ik door de info van de mede leden al goede info heb verkregen en wil hen daarvoor ook bedanken,hopende hen in de toekomst op een bijeenkomst te mogen ontmoeten.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 januari 2016 01:40 AM
  [ # 40 ]

Zoek je iets en heb je alle tijd?—> marktplaats, ebay, leboncoin, etc.
Zoek je iets en heb je het snel nodig?—> CX basis, Hydraulique, Citroville, Tres Beau, etc.

Klaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 januari 2016 02:03 AM
  [ # 41 ]

als je de achterbollen los krijgt is het vrij simpel, lukt dat niet heb je meestal veel meer werk.
meeste kans op loskrijgen: wagen in de hoogste stand, de bol met een beitel en een moker laten schrikken in de goeie richting.
dan in de laagste stand en drukloos, vervolgens opkrikken wiel eraf.
de cylinder zo kort mogelijk maken en de bol losdraaien.

lukt dit niet dan moet de cylinder met bol eruit, en in de bankschroef.
problemen die je dan kunt tegenkomen zijn: afbrekende leidingen, vastzittende borgclips en scheurende lekzakken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Ralph antwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 11 januari 2016 10:37 PM
  [ # 42 ]

Amai als ik het goed begrijp met wat tegenslagen zal het toch nog een grote klus kunnen worden met de achterste veerbollen.
Ga deze week proberen los te krijgen ben benieuwd.

Profiel  
 
Ralph antwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 19 januari 2016 06:25 PM
  [ # 43 ]

Joepie,
Vandaag naar douane geweest en ja mijn cx wordt een Belgische citroen. Ging vrij vlot en waren zeer vriendelijk.
Veerbollen zijn besteld en krijg ik deze week.Heb comfort genomen ben benieuwd.
Grtz Ralph

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2016 06:46 PM
  [ # 44 ]

Waarom niet gewoon de normale bollen? Met comfort wordt het een deinende boot…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2016 07:55 PM
  [ # 45 ]

Zoals zo’n Amerikaanse slee, die 5 minuten na het uitstappen nog staat te dansen. Laughing

Nee, ik snap het ook niet waarom je zou kiezen voor een andere veer- en dempingskarakteristiek dan de heren ingenieurs van het Bureau d’Etudes hebben bedacht.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook