Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een C3 Aircross S&S Shine, 110 pk automaat. Bevalt uitstekend tot nu toe. Intussen zonder problemen de firmware en kaarten ge-update. Volgens het instructieboek en de “Help software” zou ik gebruik kunnen maken van gesproken commando’s in de navigatie. Dit lukt echter niet. Ik krijg dan de mededeling dat “Het in dit land niet mogelijk is om gesproken commando’s te geven”. Zou echter wel verdomd handig zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Zie ik iets over het hoofd?
Heb dit destijds met een nieuwe Megane gehad, deze is toen ge-update en was hiermee verholpen.
RiMe
In de instellingen van de navigatie het land veranderen, staat vermoedelijk op Frankrijk.
Citroen C3 AIRCROSS
EINDELIJK GELUKT….
Na een 6-tal malen een blackscreen te hebben na installatie van kaart 17 & 18.
Ondanks ik de laatste firmware al had, er toch eens deze opnieuw er over gegooid… en dan kaart 18.
Lukte meteen zonder errors. “WOEHOE” was de eindkreet.
Toch maar laten overhalen hun promotiepakket van 129€ voor “nav & speedcams” 3 jaren te verlengen.
Deze was meteen geactiveerd en kreeg zelfs een telefoontje van de klantenservice om me te bedanken voor de aankoop van hun services. ONGELOOFLIJK
Wat de medewerker dus niet wist, dat we een eigen forum hebben en beschikken over de nieuwste updates-downloads van firmware & kaarten.
Deze bleef erbij dat updaten alleen mogelijk is via de “officiéle” dealer.
Die kerel ging zelfs bijna van zijn stoel, toen ik aangaf dat de links via “peugeot” kwamen.
Nu vraag ik mij af, of die medewerkers wel eigenlijk verstand - bijscholing hebben over hun produkten?
Vorige week geprobeerd met 16Gb stickie te updaten, downloaden van site 3 bestanden; de Key de maps en de firmware. vervolgens stukje formatteren volgens gebruikt aanwijzing, 2 mappen erop, (eerst fw en key) en na zo’n 90% error door corrupt bestand! kaarten konden hierna niet geladen worden!
Dit vervolgens 3x geprobeerd…. dus met draaiende motor hier voor het huis….
Toen maar een ander stickie besteld, hele proces opnieuw en weer error.
Toen gister weer naar de site van http://www.dsautomobiles.be (mijn wagen komt uit B) en er was een nieuwe app!
Deze download, formatteert en laad je stickje waarna het allemaal in 1x goed ging!
Het duurde wel wat langen voordat de navi volledig geladen was.
Eind goed ....
Toch maar laten overhalen hun promotiepakket van 129€ voor “nav & speedcams” 3 jaren te verlengen.
Deze was meteen geactiveerd en kreeg zelfs een telefoontje van de klantenservice om me te bedanken voor de aankoop van hun services. ONGELOOFLIJK Smile
Heb je geen Apple CarPlay of Android Screenmirror! dan hoef je niks te betalen, gewoon flitsmeester of Waze erop en je bent gewaarschuwd !
hweetink schreef:RiMe
In de instellingen van de navigatie het land veranderen, staat vermoedelijk op Frankrijk.
Dank voor je bericht. Stond idd op Frankrijk. Aangepast en probleem is opgelost. Super!
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 03-11-2017
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
wings-hifi schreef:
Heb je geen Apple CarPlay of Android Screenmirror! dan hoef je niks te betalen, gewoon flitsmeester of Waze erop en je bent gewaarschuwd !
Gebruik ik ook meestal wel (via CarPlay), maar toch weer extra handeling als je auto geen support heeft voor wireless. Heeft iemand hier ervaring met een adapter zoals dit?
https://9to5mac.com/2020/05/04/carplay-to-wireless-carplay-adapter/
Wel duur trouwens…
Kabeltje is dan wel goedkoper!
Hmm, slecht nieuws? Net in de auto gestapt na even wat winkelen, en bij het opstarten (Start/Stop knop) bleef het Navigatie/Boordcomputer scherm zwart.. Ehhh, ok?
Na even rijden (een paar minuten) kwam uiteindelijk het Citroën logo en even later was alles weer actief en bruikbaar, heel raar.
Zijn er anderen die dit met hun Connected Nav wel eens ervaren hebben, of moet ik een dealerbezoek overwegen?
Firmware is op de laatste versie: PSA_ovip-int-firmware-version_21-08-25-12_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2,
dit was een probleemloze succesvolle update
Kaart is nr 18. Update 2 maal moeten doen voor ie succesvol melde klaar te zijn. (Die overigens nog steeds denkt dat je op sommige plekken overdag 120 mag..??)
Citroen C3 Aircross
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Ik heb connect nav in mijn c4 picasso. Met 2 schermen een touchscreen en een infoscherm. Bij de touchscreen gebeurt het wel eens dat even duurt. Een seconde of 30, dan moet de software geladen worden. Op het vaste scherm is ie soms minuten verdwenen. Ik zou het effe aanzien.
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 03-11-2017
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
Ik heb ook de ervaring dat na starten auto soms wel en soms niet een reset optreedt. Bij een reset duurt het even voor de navigatie weer responsief is. In zeldzame gevallen heb ik meegemaakt dat tijdens het rijden het scherm op zwart ging. Na een tijdje reset ie dan weer. Als het navigatievenster op het bovenste venster zwart blijft, kan het helpen even door de displaymodes heen te scrollen (met knop op verlichting-pookje).
Bedankt @rama & Hoane,
Ik hoop het niet vaak terug te zien, kan natuurlijk dat ie de temperaturen niet echt jofel vind, staat hier achter het huis vol in de zon (en op de parkeerplaats van het winkelen idem dito).
Maar goed, we houden een oogje in het zeil.
Citroen C3 Aircross
bij mijn DS5 was de eerste keer na opstarten ook het scherm vrij lang zwart, maar sindsdien niet meer gehad.
Gisteren heb ik de nieuwe kaarten v8.0 voor het wave4 systeem geïnstalleerd. De kaarten zijn van mei 2020 en na een testrit op de snelweg, lijkt bij het merendeel de maximumsnelheid eindelijk aangepast naar 100 km\h. Echter gaf hij bij een bepaald stuk toch weer 120 aan. Onze cactus heeft verkeersbordherkenning, dus wellicht heeft hij een bord 120 voor na 19:00 gezien en pakt hij dat dan als max snelheid. Zijn er meer die hier last van hebben?
Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019