64 van de 66
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende > 
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 augustus 2024 01:37 AM
  [ # 946 ]

De Firmware die tevoorschijn komt is 42.03.33.42.
Dat is een oudere versie, uit 2021, en de tweede na de upgrade van Wave3 naar 4, zie https://sites.google.com/view/nac-rcc/system/nac/wave-3

Nadien zijn er 4 versies verschenen, de laatste is van 2023, zie https://sites.google.com/view/nac-rcc/system/nac/wave-4

Je kunt daar ook zien hoe groot die files zijn. De firmware is iets meer dan 6GB, de kaarten zijn zo’n 20 GB.
Daarom dan ook de vraag: hoeveel staat er nu op je USB stick? Is dat bij elkaar iets meer dan 25GB, of wat anders?
Ik zal ze morgen ook downloaden en op een USB stick zetten. Ben benieuwd wat er dan op komt te staan.

En heb je het Citroëndocument “Instructies voor het updaten…..”?
Daarin staat dat het kan gebeuren dat die melding komt die jij noemt.
De reden is dan dat de formattering niet juist is of dat de bestanden op de stick niet juist zijn.
Remedie: opnieuw beginnen met een andere USB stick, is daarin te lezen…..

Vraag nog daarbij: welk merk en size gebruik jij? En is het een USB3 of nog een oudere?
Ik gebruik een 32GB Verbatim USB3 stick, met FAT 32 geformatteerd, die heeft tot nu toe altijd goed gewerkt.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 augustus 2024 10:44 AM
  [ # 947 ]

Ik heb ze inmiddels opgehaald en op m’n USB stick laten zetten door CitroenUpdate.
Dat blijkt in totaal iets meer dan 23 GB te zijn.
En er staan 3 files op: License, SWL en System volume information. Die SWL file van 23,1GB bevat de kaart- en de firmware update.

Hoe ziet dat er bij jou uit?

Desgewenst kan ik je die USB via de post sturen, dan kun je ‘m zelf uitproberen.
Detail regelen we dan wel via een PB.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-2024

Gepost: 20 augustus 2024 08:01 AM
  [ # 948 ]

Sorry voor de late reactie; had even geen tijd om de zaken na te kijken.

De handleiding heb ik ja, dus daar heb ik ook gelezen ivm de usb-problemen. Na enkele sticks getest te hebben, heb ik tenslotte een nieuwe gekocht (Philips 32Gb - Flash 3.1) en deze wordt wel herkend door mijn auto. Dat probleem is dus opgelost. Nu blijkt er gewoon een installatieprobleem te zijn, aangezien mijn auto blijkbaar enkel de kaarten herkent en niet de firmware upgrade.

Als ik de, door Citroen-software voorbereidde, USB-stick bekijk kom ik nagenoeg dezelfde bestanden tegen als jij. De license, de SWL-map waarin twee afzonderlijke mapjes zitten. Het ene mapje begint met 001315… en bevat de firmware, inclusief certificaten,... (5,73 Gb). Het andere mapje begint met 002315… en bevat de kaarten en bijhorende certificaten,... (17,4Gb).

Het enige dat ik niet zie is een mapje met System Volume Information, maar ik vermoed dat dit ook iets van de USB-stick zelf kan zijn?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 augustus 2024 12:18 PM
  [ # 949 ]

Dat zijn dus dezelfde files die er bij mij op staan. En bij jou gaat het daarmee mis.
Ik vraag me af wat er gebeurt als je die file 002315….. er tijdelijk afhaalt, en opnieuw probeert te updaten. Herkent ‘ie ‘m dan wel en gaat hij dan de firmware updaten?
Het proberen waard?

Als het allemaal niet lukt, is er wel een work-around.
Dat heeft Eric beschreven op Planète.
De file haal je dan op via de link die ik eerder gaf.
Hopelijk beheers je de franse taal een beetje, anders is “Google wel je vriend” Wink

Daarbij de opmerking dat het erop lijkt dat dit hetzelfde effect geeft als wat ik hierboven suggereerde: alleen de file 001315…. laten staan.
We zijn benieuwd…...

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 20 augustus 2024 05:03 PM
  [ # 950 ]

Wat mij nu pas opvalt is dat in de navigatie, na de laatste update, kan ik niet meer een adres inspreken, wat voorheen in de DS5 (2017) wel lukte. Hij zegt dan dat dit voor dit land niet mogelijk is. (17-8 ge-update)
Gaat om een C3 2019

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 augustus 2024 05:38 PM
  [ # 951 ]

Heb je recentelijk een adres in een ander land opgegeven? Dan staat de taal verkeerd, en kun je geen adres inspreken.
Dat kan ook gebeuren bij een update.

Ga even naar “adres ingeven”, en zet daar het land op NL. Dan lukt het waarschijnlijk wél weer.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-2024

Gepost: 26 augustus 2024 09:18 AM
  [ # 952 ]

Wil nog even meegeven dat de update uiteindelijk toch gelukt is.
Heb de USB-stick op een derde pc geprepareerd en nu liep de installatie zonder problemen.

Dus enige conclusie na drie verschillende usb-sticks in combinatie met drie verschillende pc’s, is dat er geen conclusie te trekken valt Smile.

Nu alleen nog wachten tot de Citroen-app en/of de Update-software ook effectief doorheeft dat de ‘nieuwere’ versie van 2021 geïnstalleerd is en dan kan ik alles updaten naar de meest recente versie…

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 26 augustus 2024 11:14 AM
  [ # 953 ]

De belangrijkste horde is genomen: je hebt nu een NAC Wave 4 systeem cheese

En als ik via die link en je VIN naar de Update kijk, lijkt het er op dat deze upgrade al verwerkt is.
Er wordt nu aangegeven dat er een nieuwere firmwareversie is, heb jij daar al naar gekeken?
Als die er op zit, kun je de laatste kaarten (versie 16) laden. De nieuwere verwacht ik binnenkort.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 26 augustus 2024 12:23 PM
  [ # 954 ]
JW schreef:

Heb je recentelijk een adres in een ander land opgegeven? Dan staat de taal verkeerd, en kun je geen adres inspreken.
Dat kan ook gebeuren bij een update.

Ga even naar “adres ingeven”, en zet daar het land op NL. Dan lukt het waarschijnlijk wél weer.

Groet,
JW

Dit was inderdaad het probleem. Hij stond weer standaard op het huis land Fr!

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 26 augustus 2024 12:24 PM
  [ # 955 ]

@wallie, de conclusie is, Neem een Mac! dan heb je geen problemen meer….

Profiel  
 
Haschi1508
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-08-2024

Gepost: 27 augustus 2024 12:23 AM
  [ # 956 ]

Recent heb ik software update 42.03.33.42_NAC uitgevoerd voor mijn Citroen C4 Cactus uit 2018. De USB bevatte zowel firmware als kaart updates, en het systeem zou meteen migreren van Wave 3 naar Wave 4.

De installatie begint eerst met de firmware. Daarna kwam de vraag of ik ook de kaart wilde updaten. Omdat het al zo lang duurde en ik geen tijd meer had, heb ik die vraag met Nee beantwoord.
Het systeem startte opnieuw op, en ik kon zien dat de firmware inderdaad de nieuwe versie had gekregen.
Echter kwam ik er achter dat er helemaal geen kaart meer op het systeem aanwezig was. Dus navigatie is nu onmogelijk!

MyCitroen app gaf vervolgens 2 nieuwe updates aan. Firmware 44.07.05.22 en Europa Kaart versie 16 (voor Wave 4)
Heb ze elk op een aparte USB gezet. Eerst weer de firmware geinstalleerd. Dat is wederom gelukt.
Echter installatie van de kaart lukt niet. Start wel op, en ik kan aan het begin de landen selecteren/deselecteren. Maar al vrij snel (na enkele minuten) stopt het, en zie ik het beginscherm weer met de vraag of ik de Europa Kaart wil installeren.
Heb intussen al 3 verschillende USB’s geprobeerd (32GB FAT32), met draaiende motor, maar de installatie stopt steeds.

Dus heb nu wel de nieuwste firmware, maar zonder Kaart. De melding op het scherm is: “Kaart niet beschikbaar. Update bezig of kaartgegevens afwezig.”

Heeft iemand een suggestie wat ik nu het beste zou kunnen doen?
Zou een factory reset de oorspronkelijke kaart weer terugbrengen?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 27 augustus 2024 09:52 AM
  [ # 957 ]

De oorspronkelijke kaart komt niet terug bij zo’n reset, die draaide immers onder de Wave 3 Firmware. En nu zit er Wave 4 in je systeem.
En logisch dus ook dat er geen kaart tevoorschijn kwam toen je die firmware update gedaan had maar niet de kaart er achteraan, om diezelfde reden.

Wat krijg je nu te zien als je je VIN ingeeft in het Citroën update systeem ?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Haschi1508
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-08-2024

Gepost: 27 augustus 2024 11:09 AM
  [ # 958 ]

@JW

Citroen Update geeft nu alleen nog de kaartupdate weer (versie 16.0.0-r0). Die heb ik dus al 3 keer geprobeerd met verschillende USB-sticks. De installatie in de auto start dus wel op, en ik selecteer alleen de landen die ik wil. Dan gaat ie een paar minuten aan de gang, maar hij maakt ‘m niet af. Bij alle drie hetzelfde scenario.

Het aansluitpunt in de auto, dus waar de USB in geklikt moet worden, vind ik erg onstabiel. Alsof ie er erg losjes in zit en wellicht daardoor geen goed contact maakt. Ik voer de installatie in parkeerstand uit, met draaiende motor, en verder niets aanraken. Het mag allemaal niet baten.

Vraag is dus, wat nu?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 27 augustus 2024 05:23 PM
  [ # 959 ]

Even voor de duidelijkheid: heb je die drie keer dezelfde download gebruikt en die op drie verschillende USB sticks gezet?
Of heb je ‘m drie keer opnieuw opgehaald, en vervolgens op de stick gezet?

In het eerste geval zou er een “bitje omgevallen” kunnen zijn, waardoor het mis gaat. Dan opnieuw downloaden, en nogmaals proberen
In het tweede geval zou er een bug kunnen zitten in de firmware. Daarvoor heb je wellicht de hulp nodig van Citroën…...

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Haschi1508
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-08-2024

Gepost: 27 augustus 2024 06:23 PM
  [ # 960 ]

JW,

Dank voor het meedenken.
Eerste keer nieuw opgehaald met de update tool, en de tool de USB stick laten prepareren.
De andere 2 keren heb ik de gedownloade bestanden gekopieerd naar 2 andere USB sticks om te proberen.

Ik zal ‘m dus weer even helemaal opnieuw ophalen met de tool en die op één van de andere sticks zetten en in de auto installeren.
Zodra uitgevoerd laat ik het resultaat zsm weten.

groet,
Hans

Profiel  
 
 
64 van de 66
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook