66 van de 66
« Eerste  < Vorige 64 65 66
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-2024

Gepost: 04 september 2024 08:41 AM
  [ # 976 ]

Ok, ik probeer het dit weekend alvast eens met de kaarten.

Volgens mij zit er geen SIM in de auto, tenzij de vorige eigenaar dit toch voorzien had. Maar geen idee eigenlijk.
Het leek me logisch dat als ik via mijn smartphone connecteer met de auto (via de MyCitroen-app) deze gegevens ook overgenomen worden. Via deze weg werkt het dus niet?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 september 2024 11:39 AM
  [ # 977 ]

In jouw Berlingo blijkt een “telematica-eenheid” te zitten, als ik dat via je VIN opzoek bij Service.Citroën. Daarin zit een SIM, die zorgt via 3G voor communicatie met de Citroën server.

Diezelfde unit zorgt ook voor de communicatie met de hulpdiensten, en de SOS functie.
In je instructieboekje kun je daar meer over vinden, en ook hoe je dat kunt testen.
Doe dat, dan kun je langs die weg checken of de telematica actief is.

Als blijkt dat die niet werkt, is dat de verklaring waarom de Update-info nog altijd blijft hangen, en niet weet dat jij al op Wave 4 zit.

Eerst dit maar eens checken, dan zien we daarna wel hoe het verder kan/moet.
Daarbij kan ook spelen dat er een andere update nodig is van het systeem.
Daarover is een TSB verschenen, die kan ik je sturen. Geef dan even je mailadres via een PB, dan gaat het naar je onderweg

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-2024

Gepost: 05 september 2024 09:23 PM
  [ # 978 ]

Het blijkt inderdaad dat de telematica niet werkt. Wanneer ik het contact start, brandt de rode led en bij het effectief uitproberen van een hulpsignaal komt er geen gehoor.

Ik zag in de instellingen dat de privacy instellingen van mijn locatiegegevens wel degelijk opengesteld staan, dus daar ligt het alvast niet aan.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 september 2024 03:07 PM
  [ # 979 ]

Dit zo zijnde, ligt het voor de hand de auto, en daarmee deze unit te laten uitlezen met de daartoe geëigende apparatuur.
Oftewel met Lexia/Diagbox, dan wel andere apparatuur die veel meer kan dan alleen generieke data uitlezen.
Want dit roept specifieke codes op, die niet algemeen zijn.

Aan de hand daarvan kan dan gekeken worden waardoor dit veroorzaakt wordt.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Hoane
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-11-2017

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
Gepost: 15 september 2024 09:53 PM
  [ # 980 ]

Nog even terugkomen op dit:

Hoane schreef:

Overigens loopt het “Rijgedrag” in de app altijd een week of 10 achter. Heel vreemd. Blijkbaar worden de ritten wel geregistreerd, maar pas veel later doorgegeven aan de app.

Met de laatste update lijkt dit probleem verholpen. Werden in het verleden de ritgegevens maar mondjesmaat doorgegeven van de auto naar de app, nu komen er veel grotere stukken data binnen. Na een aantal sessies ben ik nu bij!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 16 september 2024 09:55 AM
  [ # 981 ]

Ik heb nu versie 1.48.2 van 27 augustus op m’n Android phone.
Die lijkt redelijk te werken, ik krijg regelmatig “rit-info” door.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
66 van de 66
« Eerste  < Vorige 64 65 66
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook