Ok, ik probeer het dit weekend alvast eens met de kaarten.
Volgens mij zit er geen SIM in de auto, tenzij de vorige eigenaar dit toch voorzien had. Maar geen idee eigenlijk.
Het leek me logisch dat als ik via mijn smartphone connecteer met de auto (via de MyCitroen-app) deze gegevens ook overgenomen worden. Via deze weg werkt het dus niet?
In jouw Berlingo blijkt een “telematica-eenheid” te zitten, als ik dat via je VIN opzoek bij Service.Citroën. Daarin zit een SIM, die zorgt via 3G voor communicatie met de Citroën server.
Diezelfde unit zorgt ook voor de communicatie met de hulpdiensten, en de SOS functie.
In je instructieboekje kun je daar meer over vinden, en ook hoe je dat kunt testen.
Doe dat, dan kun je langs die weg checken of de telematica actief is.
Als blijkt dat die niet werkt, is dat de verklaring waarom de Update-info nog altijd blijft hangen, en niet weet dat jij al op Wave 4 zit.
Eerst dit maar eens checken, dan zien we daarna wel hoe het verder kan/moet.
Daarbij kan ook spelen dat er een andere update nodig is van het systeem.
Daarover is een TSB verschenen, die kan ik je sturen. Geef dan even je mailadres via een PB, dan gaat het naar je onderweg
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Het blijkt inderdaad dat de telematica niet werkt. Wanneer ik het contact start, brandt de rode led en bij het effectief uitproberen van een hulpsignaal komt er geen gehoor.
Ik zag in de instellingen dat de privacy instellingen van mijn locatiegegevens wel degelijk opengesteld staan, dus daar ligt het alvast niet aan.
Dit zo zijnde, ligt het voor de hand de auto, en daarmee deze unit te laten uitlezen met de daartoe geëigende apparatuur.
Oftewel met Lexia/Diagbox, dan wel andere apparatuur die veel meer kan dan alleen generieke data uitlezen.
Want dit roept specifieke codes op, die niet algemeen zijn.
Aan de hand daarvan kan dan gekeken worden waardoor dit veroorzaakt wordt.
Groet,
JW
Totaal aantal Berichten: 60
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
Nog even terugkomen op dit:
Hoane schreef:Overigens loopt het “Rijgedrag” in de app altijd een week of 10 achter. Heel vreemd. Blijkbaar worden de ritten wel geregistreerd, maar pas veel later doorgegeven aan de app.
Met de laatste update lijkt dit probleem verholpen. Werden in het verleden de ritgegevens maar mondjesmaat doorgegeven van de auto naar de app, nu komen er veel grotere stukken data binnen. Na een aantal sessies ben ik nu bij!
Ik heb nu versie 1.48.2 van 27 augustus op m’n Android phone.
Die lijkt redelijk te werken, ik krijg regelmatig “rit-info” door.
Groet,
JW
In mijn C4 van 2021 is gesproken woord (SIRI, navigatie, etc), via carplay heel zacht. Zo goed als niet te horen. Als ik het volume verhoog gaat het volume van de stem van de auto zelf ook mee omhoog en die is vervolgens oorverdovend. Het gekke is dat in de C3 die ik eerder had (bouwjaar 2017 geloof ik) je beide volumes los van elkaar kon regelen.
Volume van muziek via carplay is normaal btw.
Iemand anders ook dit probleem en/of een idee hoe ik dit kan oplossen?
Totaal aantal Berichten: 1787
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dan staat het volume van je telefoon op zacht , even harder zetten ….
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 232
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
er is weer een nieuwe firmware te downloaden in de app voor de wave 4, versie 44.07.33.32_NAC-r0
Totaal aantal Berichten: 1787
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Hopelijk is uitvallen van de bt verholpen …
Althans bij onze auto het geval na enkele uren, uiteraard op z’n Frans ( soms wel, soms niet )
Tot nu toe met de nieuwe FW nog niet voorgevallen.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
d-super schreef:er is weer een nieuwe firmware te downloaden in de app voor de wave 4, versie 44.07.33.32_NAC-r0
En nieuwe firmware voor Wave 2, versie 21.08.90.52_NAC-r0.
Ik heb geen idee wat de verschillen zijn met de vorige versie.
d-super schreef:er is weer een nieuwe firmware te downloaden in de app voor de wave 4, versie 44.07.33.32_NAC-r0
Ik draaide het Citroen Update programma (0.1.24) voor mijn C3 Aircross en deze gaf aan de firmware update er is.
Heb prog uitgevoerd als administrator, maar krijg steeds melding van iets dat er met mijn internetverbinding aan de hand is en dus niet kan downloaden. Kies bewust niet voor de C-schijf voor de download.
Alle andere progs etc. werken gewoon en er is gewoon internetverbinding.
Herkenbaar voor 1 van jullie en wellicht een oplossing?
Nee, niet herkenbaar. Op mijn Mac kies ik als gebruiker gewoon de standaard download locatie en na downloaden de volgende stap (prepareren USB-stick). Ik geloof dat de download naderhand weer verwijderd wordt.
Onder Windows zou je gewoon als gebruiker moeten kunnen downloaden naar een locatie waar je toegang toe hebt. Uiteraard moet er voldoende ruimte zijn. Misschien iets met een firewall of anti-virusprogramma?
Toegang geen probleem en ruimte genoeg. Firewall en anti-virus had ik niet de indruk.
Ik heb bestaande installatie van Setup verwijderd (Uninstall) en prog opnieuw geinstalleerd.
Moest wel weer VIN etc. opnieuw invoeren, maar dat ging goed en daarna kon ik firmware downloaden en op usb-stick plaatsen. So far so good.
Inmiddels is firmware geinstalleerd in de auto.
Inmiddels is kaartversie 17 beschikbaar voor de NAC Wave 3 en 4, ca 19 GB groot.
Ik ben ‘m nu aan het downloaden, morgen even installeren.
Groet,
JW