Voor de zomervakantie wil ik een dakkoffer aanschaffen van een solide Nederlands fabrikaat.
De dakdragers heb ik al bij de aanschaf van de auto gekocht.
Nu twijfel ik een beetje over de grootte van de koffer. Ze zijn er van 410 liter afmetingen buiten 191 x 81 x 42 cm.
Eén maatje kleiner is 370 liter en buiten maat is 177 x 77 x 42 cm.
Ook zijn ze er nog groter en nog kleiner maar dat lijkt me niets.
Uiteraard geef ik liever wat meer uit voor een grotere koffer maar aan de andere kant wil ik ook niet een te lange overstek boven de voorruit.
Heeft iemand al een dakkoffer en weet die wellicht de (buiten) maat?
Alvast bedankt voor de moeite
Citroën Cactus, blanc perle nacré met chocolate airbumbs, HDI 100 business edition met panorama dak, chromen spiegelkappen, diffusor voor en achter, dab etc.
Leuk plaatje!
Dank voor de reactie! Het plaatje werkt ook verhelderend.
Ik ga van het weekend de dragers erop zetten en even meten, dan kan ik daarna definitief een keuze maken
Citroën Cactus, blanc perle nacré met chocolate airbumbs, HDI 100 business edition met panorama dak, chromen spiegelkappen, diffusor voor en achter, dab etc.
Totaal aantal Berichten: 1286
- 2CV 2cv6 special
Als ik je nog een tip mag geven voor een dakkoffer te bestellen http://www.kefpro.com/DAKKOFFERS
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Een tip, de Thule ranger, past mmoi bij de cactus!
Hallo,
Voor de vakantie willen wij een dakkoffer kopen voor de Cactus. Volgens de accesoirelijst zijn er voor de Cactus, naast een opvouwbare, drie modellen: kort, halflang en lang. Welke zou nu het beste passen, zonder de antenne te hoeven verwijderen.
Op het forum staan een beperkt aantal foto’s van en Cactus met dakkoffer. Welke dat nu is staat er niet bij.
Bedankt voor je reactie
Ik heb mijn dakkoffer indertijd in Amerongen gekocht bij een zaak die erg veel koffers op voorraad heeft. Dat zoekt wat makkelijker uit. Wellicht kun je zo’n zaak zoeken en met de dakdragers op het dak er naartoe rijden om je verder te orienteren en te passen. Ik heb zelf de grootste van Hapro gekocht (Nederlands product, voor een scherpe prijs). Paste toen prima op mijn C4-Picasso (5-zitter) en later op mijn C4-II. Hij heeft zelfs op de AX gezeten (om de koffer mee naar huis te nemen).
Kijk ook naar de uitvoering, kan de bak aan beide kanten open ipv 1 (makkelijk als je een brede koffer hebt). Hoe is de vergrendeling op de dakdragers en hoe is de sluiting van de koffer.