Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Daar ga ik eens informeren. Ziet er inderdaad goed uit, maar hopelijk ook te betalen voor een simpele C6 rijder….
Gisteren opeens weer de riedel aan fout meldingen die er ook was voor het vervangen van de abs sensor rechts voor. Vaag, meerdere keren gestart na vervanging en zo’n 400 km gereden.
Nog niet uitgelezen, dus wellicht een andere sensor….de vervanger is een Bosch die er voor zover ik kpn beoordelen goed en origineel uit zag. Maakte niet de indruk van vervalsing oid…
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
gisteravond even aan de lexia:
https://share.ziggo.nl/ajax/share/0f8d590e08262d48f8673118262d4d7786f8e88d970dd183/1/8/NDA/NDAvNTkx
https://share.ziggo.nl/ajax/share/0bb7e22404644144bbcc83b464414090b9017c39097e5d52/1/8/NDA/NDAvNTkw
lijkt er dus op dat nu de sensor linksachter aan de beurt is. Ik heb de storingen gereset maar daarna niet meer gereden.
De ABS Sensoren aan de achterzijde zijn volgens mij lastiger te vervangen dan die aan de voorkant.
Dacht dat de brandstoftank dan moet zakken om de clips van de bekabeling die over de tank loopt los te kunnen maken. En je zou bij de stekker moeten kunnen via de dop onder de achterbank waar de brandstofopvoerpomp zit. Maar of dat eenvoudig is met Pack Lounge? Iemand dit al eens aan de hand gehad?
Edit: embedden van de links werkt helaas niet meer via de ziggo webspace
Klopt dat de brandstoftank een stukje moet zakken om bij de bekabeling te kunnen.
Bij mij was rechtsachter defect en kreeg dezelfde riedel aan storingen als jij, schijnt normaal te zijn.
Ik heb de reparatie niet zelf gedaan, maar laten doen door een kleine, gespecialiseerde, garage.
Daarna nooit geen vervelende foutmeldingen meer gehad.
C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vanmorgen met de C6 naar de APK keuring geweest. Weer een jaartje goedgekeurd.
Wel met wat aandachtspunten: remmen rondom worden minder. En er zit iets spel op het onderste punt van de wielophanging links voor. Fusee heeft speling die kleiner is dan 1 mmm. Ik heb de onderdelen allemaal al een tijdje liggen, moet alleen ff tijd en zin maken
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
En de teller stond precies op 156000 toen ik de C6 in de garage parkeerde na de APK.
Dus zo’n 30k mee gereden sinds ik de C6 in bezit heb.
Grappig, de Jag heeft vorige week de 330.000 overschreden. Het dubbele van jouw C6.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
vandaag maar eens de olie vervangen. Dat had ik eigenlijk wel wat eerder mogen doe. Ik heb nu 30k met de C6 gereden en weet niet precies wanneer de laatste oliewissel hiervoor is geweest. Op zich niet zo spannend natuurlijk, maar wel wat werk omdat de bodemplaat er onderuit moet om bij de aftapplug te komen. Dat gaat met een smeerkuil best makkelijk.
Oliefilter zit aan de bovenzijde van de motor en is redelijk bereikbaar. Er lopen wel wat leidingen langs die gelukkig wel wat aan de kant te leggen zijn. Dan gaat het precies.
Ik kwam er achter dat er 1 plug van de bodemplaat bevestiging was verdwenen. Gelukkig heb ik er daar een tijdje geleden een aantal van aangeschaft dus die kon ik direct vervangen.
Bij het rommelen aan de diverse leidingen en leidinkjes brak er een vacuumslangetje. Wat een brosse rommel is dat.
Ik kon de verbinding weer maken door de boel iets te verleggen.
Iemand enig idee waar die vacuumleidinkjes voor/van zijn er welk artikelnummer ze hebben of waar ze in service.citroen terug te vinden zijn???
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gisteren de opgeknapte velgen met nieuwe bandenspanningsensoren en splinternieuwe Michelin Primacy 4 onder de C6 gezet.
De sensoren zijn Jaguar/LandRover items die ik via Ebay in de UK had gekocht. De originele sensoren zaten wel in deze velgen en werkten prima, maar ze zijn dusdanig oud dat ik niet verwacht dat ze het nog de hele levensduur van de Primacys vol gaan houden. Vandaar een ander setje. Deze nummers ingevoerd met de Lexia en na een paar km rijden stonden alle geregistreerd en is de status Ok.
Zo staat ze er nu bij
En deze banden voelen geweldig goed aan. Een hele verbetering vergeleken met de oude die net niet lekker gebalanceerd waren (tweede hands set Atlantique velgen die ik een keer op de kop had getikt) en wat gecupt waren achter
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Het is en blijft een prachtige wagen in deze kleur.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Wat ontzettend mooi, ik rijd zelf ook nog steeds met veel plezier in mijn C6!
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vanmorgen naar de garage voor de jaarlijkse APK. We zitten inmiddels op 165k kilometers en ik heb de C6 nu 4 jaar.
Bij de APK kwam er wederom niet veel naar boven, de mistlampen wat lager gesteld (was vorig jaar ook nodig, maar zijn we toen vergeten direct te doen en daarna ook ). Op een heel klein beetje speling op de onderste “fuseekogels” links en rechts na en de nog immer dunne remblokken achter was het verder allemaal prima en hebben we weer een jaar APK.
Het wordt toch echt zaak om eens de nieuwe blokken en schijven die ik voor voor en achter heb liggen een keer te monteren. Net als de nieuwe fusees die ik ook al eens aangeschaft had. Oja, de riem moet ook nog steeds ops:
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Weet iemand waar ik zou kunnen beginnen te zoeken bij een muitende rechter buitenspiegel?
Hij besluit tegenwoordig zelf een stand op te zoeken bij het selecteren van de achteruit en daarna weer de drive.
Het is begonnen na het opnieuw instellen van de stoel na de apk. Dit deed ik door de memorystand 1 in te drukken.
Bij uitlezen met Lexia is er wel dialoog met de module maar komt er een vraagteken bij de kolom storing. Dat zal er wellicht mee te maken hebben.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
de rechter ruitmotor is een met een moduul, dat moduul, in de schemas 6301, slaat de stand van de spiegels op, de stand van de stoelen en eventueel het stuur
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Bedankt voor de reactie! Ik zal eens op onderzoek uit gaan. Alles werkt wel gewoon, alleen heeft die spiegel dus soms een wat eigen leven. Wellicht de connectie tussen deur en koets eens onderzoeken.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Eind januari komt de APK er weer aan. Best wel eens tijd om de technische staat van de C6 eens onder de loep te nemen.
De afgelopen maanden bezig geweest met tobben met werk en verbouwen, dus weinig zin en tijd voor knutselen aan auto’s. Nadat de C5 van mijn vriendin onderhanden genomen moest worden om goedgekeurd te worden voor de APK bleek ik het nog steeds wel erg leuk te vinden om op het gemak aan een wagen te rommelen.
Tijd dus om deze hervonden hobby op te pakken en in ieder geval eindelijke de remmen van de C6 eens op te knappen. Nieuwe remblokken en schijven voor de voor- en de achterzijde had ik al een aantal jaar liggen.
Elk jaar bleef het echter bij een adviespunt. Maar nu vond ik het toch tijd om er eens wat aan te doen.
Wat is het toch heerlijk sleutelen aan een onverknutselde nette auto.
De C6 heeft nu dus rondom weer nieuwe schijven en remblokken. Leuke overzichtelijke klusjes waarbij ik ook eindelijk mijn Facom remzuigerterugsteltang eens heb kunnen gebruiken!
Moet alleen nog wat gaan doen aan in ieder geval de onderste fusee"kogel” rechts. Was vorig jaar al een opmerking bij de APK en daar zit echt goed hoor-, voel- en zichtbare speling op. Wellicht nog net kleiner dan de voor de APK geldende 1 mm, maar het ding is gewoon dood.
Zoals bekend is dit een zwakpunt van de C6. Ik heb dus ook al tijden geleden zowel voor links als voor rechts een vervangende complete fusee liggen. Gekocht via de dealer toen deze op de een of andere manier niet zo heel prijzig waren. Je vervangt dan gelijk dus ook het wiellager dat ook wel wil slijten bij de zware C6 en dit nieuwe type fusee heeft een verbeterde afdichting van dat onderste lager. Zal vast ook weer kapot gaan, maar normaal gezien met de weinige kilometers die ik rijd zal dat weer een aantal jaren moeten duren.
Ik heb ook nog een set rubbers liggen om de voortrein te doen, maar ik ga ervanuit dat de kraak die ik nu aan de rechterkant hoor bij drempels enzo hoor uit het kapotte lager komt en dus straks hopelijk opgelost is. De remmen voor moeten dan dus weer los, maar dat is niet zo heel veel werk. En alles komt nu zeker los. Probleem was dat ik niet beschikte over het gereedschap om deze klus direct mee te nemen. Ik heb bijvoorbeeld geen dop voor de aandrijfasmoer. De leende ik “altijd” van het werk. Is inmiddels besteld en zal ergens komende week wel binnen zijn denk ik.