10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
   
De C6 van FurrieGurrie
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 december 2020 06:06 PM
  [ # 136 ]

Dat “lenen” kan niet meer?

Voor de rest goed bezig. bravo

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 december 2020 06:49 PM
  [ # 137 ]

Dat lenen kan in theorie nog even, maar laten we zeggen dat baasje niet mijn grootste fan is Laughing
Tijd voor ander emplooi dus

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 januari 2021 10:29 AM
  [ # 138 ]

Maandag staat de APK afspraak op de agenda voor de C6. Hoog tijd om de de fusee rechts te vervangen voor de nieuwe die ik al tijden had liggen. Ik had inmiddels een dop 36 binnen en kon dus aan de slag. Afgelopen donderdag stond dat op de planning, maar de aannemer had onverwacht een dag over en kwam dus precies op die dag. Dus de planning omgegooid en andere zaken gaan doen die dringender zijn. De C6 dus gisteren aangepakt.
Leuke klus, heerlijk op het gemak. Muziekje, petroleum kacheltje, flink wat kleren aan en dik karton op de vloer. Mijn garage is net zo koud als buiten, maar je zit tenminste in de luwte Laughing
Wat een irritatiepuntje blijft van sleutelen aan de C6 is dat opkrikken lastig is. Er zijn eigenlijk maar erg weinig punten waar dat goed gaat. Overal zit plastic wat je kan slopen. Een tweekolommer zou dan toch wel handig zijn hoewel de C6 net als een Cx wel erg graag voorover wil duikelen dan.

De klus zelf ging soepel. De aandrijfasmoer kwam goed los met een stukje buis over het wringijzer. Ook de andere zaken kwamen zonder gedoe van hun plek. Ik heb de documentatie van Citroën gevolgd en dat werkte prima. Ook de abs sensor wilde meewerken. Deze had ik al eens moeten vervangen en bij montage heb ik toen wat keramisch vet gebruikt. Daar had ik nu plezier van! Ik had ook een kogeltrekker gekocht en daarmee de buitenste stuurkogel van de fusee losgemaakt. Dat werkt makkelijk zeg! Deed dat altijd door de boel wat onder spanning te zetten met een krikje of een lijmklem oid.
Maar dit gaat wel wat meer gecontroleerd. De bovenste fuseekogel was denk ik net ietsje te groot. Ik heb daar niet echt geprobeerd om de trekker te gebruiken, gleed bij een testpoging weg. Omdat de fusee eraan hangt en dus los wil gekeken of rondom op de fusee tikken met een hamer en tegelijk naar beneden trekken werkt. En verdomd, na een tik of 6 schoot de conische verbinding al los!
Dus gewoon lekker sleutelen eigenlijk. Beetje gedoe om de gaten weer allemaal op te lijnen van de verschillende componenten en de diverse bouten op hun plek te krijgen, maar ook weer geen enorm geklooi.

Het lager was inderdaad stuk. Er zat nog wel een mengeling van roest, vet en wat water in. Ik heb erger gesloopte exemplaren gezien op het web. Maar stuk was hij wel. Helaas is de kraak niet volledig weg. Die zit waarschijnlijk hoger in de ophanging. Daar zal ik dus eens mee aan de slag moeten als het weer wat warmer is en er meer tijd is voor dit soort werkjes. Ik hoop dat we dan met verbouwen even in wat rustigere maanden zitten.

Ik heb wel wat foto’s gemaakt die ik later zal plaatsen. Moet eerst eens uitzoeken waar ik ze op het web plaats.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 januari 2021 06:12 AM
  [ # 139 ]

Ik gebruik al jaren de foto-opslag van Google en dat gaat nog steeds goed in de zin van geen gezeur met beperkingen met linken. Wel is de resolutie minder, maar hee. Het is ‘slechts’ voor een forum. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 januari 2021 06:44 AM
  [ # 140 ]

Het wil nog niet echt lukken.

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 17 januari 2021 08:08 AM
  [ # 141 ]

Citaat: “Helaas is de kraak niet volledig weg” 
Kijk ook eens naar de spatbord-binnenschermen . Dat was bij mij een irritante kraak en slechts te verhelpen door van de onderkant wat af te knippen.

C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 januari 2021 08:21 AM
  [ # 142 ]

het is echt een kraak bij het veren over drempels bijvoorbeeld. Ik verwacht niet dat dat in het spatscherm oid zit.
Ook zitten die echt nog geheel zoals ontworpen volgens mij. Ik heb er tijdens het sleutelen naar gekeken, maar geen rare dingen gezien. Maar goede tip, zal er nog eens een kritische blik op werpen!

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 17 januari 2021 10:16 AM
  [ # 143 ]

Bij mij kraakte hij ook alleen bij over drempels rijden. Je kan ook zelf het voorspatscherm flink indrukken.

C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 januari 2021 05:24 PM
  [ # 144 ]

Vanmorgen met de C6 naar de keuring, helaas afgekeurd op de onderste linker fusee lagering.
Deze had vorig jaar nog geen speling, maar nu helaas wel. Ik had deze niet gecontroleerd en gegokt dat deze nog wel oke zou zijn. Ook omdat die ABS sensor nog nooit gewisseld was en waarschijnlijk dus niet los wil komen.

Vanmiddag dus de linker fusee gewisseld voor een nieuwe en inderdaad wilde de sensor niet meewerken. Ondanks dat het plastic is en dus niet roest zet de boel zich dusdanig vast dat verwijderen zonder slopen mij niet lukt.
Sensor dus afgeknipt en een nieuwe besteld. Fusee gewisseld en de halve auto vast maar gedemonteerd om de sensor te kunnen wisselen als de nieuwe binnen is. Deze bekabeling loopt namelijk onder de zekeringen/ecu bak door en de stekerverbinding zit ergens onder in die bak. Zal vast wel weer goed komen als de boel weer in elkaar moet over een paar dagen Laughing

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 januari 2021 06:10 PM
  [ # 145 ]

Geen stekker in de buurt van de sensor Slordig….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 januari 2021 07:03 PM
  [ # 146 ]

Dat ze geen stekerverbinding in de wielkuip hebben gezet is op zich wel handig.
Maar iets toegankelijker was prettig geweest Laughing

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 18 januari 2021 07:06 PM
  [ # 147 ]

Gewoon doorknippen en solderen met krimpkous? Vaak gedaan.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2021 07:15 PM
  [ # 148 ]

Juist bij zo’n mooie auto ga je niet lopen beunen maar neem je even de tijd en los je het netjes op toch Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 18 januari 2021 07:16 PM
  [ # 149 ]

De schoonheid zit niet aan de onderkant. bye1

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 januari 2021 08:19 PM
  [ # 150 ]

Toch maak ik het liever volgens het boekje zolang dat qua onderdelenvoorziening gaat.

Profiel  
 
 
10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook