Ik geloof er helemaal niks van dat de generatiekloof precies tussen de veerbollen en de verlagingssets loopt. Zowel de jongere als de oudere generatie zijn geen monolitische entiteit en in beide groepen zal je mensen vinden die of van originele klassiekers houden of van modernere auto’s met aanpassingen. En alles daartussen. Dat is juist zo mooi en daarvoor mag best meer ruimte zijn.
Dat betekent dan ook dat car-audio niet persé betekent dat je je nummerplaten wilt laten rammelen, maar ook dat je gewoon degelijk en rijk geluid in je auto wilt. Jong én oud houden van muziek en brengen vele uren in hun auto door.
Daarom boeit het ook niet of je nu iets voor jongeren of ouderen doet. Het gaat erom dat de interesse van het publiek breder is dan het huidige aanbod.
En over kamperen met kampvuur: dat gebeurt toch ook al? Zei het op eigen initiatief en niet op het evenemententerrein.
Audiospul zou mooi zijn. Maar ik ben super tevreden met mijn ezel. Er is alleen weinig voor te koop. Dat zal voor de Xantia en de XM en ook de BX precies zo zijn. Dus wat moderners is wel wenselijk!
jaco schreef:Ik geloof er helemaal niks van dat de generatiekloof precies tussen de veerbollen en de verlagingssets loopt. Zowel de jongere als de oudere generatie zijn geen monolitische entiteit en in beide groepen zal je mensen vinden die of van originele klassiekers houden of van modernere auto’s met aanpassingen.
Hoho, ik bedoel dat niet letterlijk, ik geef even een voorbeeld, misschien in dit geval een wat extreme. Maar als ik hier zo lees dat er maar bar weinig onderdelen te krijgen zijn voor de Citroëns van de jaren 90 en jonger, dan is er wel degelijk een generatiekloof. Want zo veel mensen van pak ‘m beet onder de 30 zijn er nu eenmaal niet die al 5 jaar bezig zijn met het restaureren van een SM of CX of een andere oude Citroën. Die hebben vaak een auto van deze eeuw. De Citroën rijders die net hun eerste auto kopen rijden rond in een ZX, een AX of een Saxo en als ze wat handiger zijn met de handen misschien een BX of XM, maar dan houd het ook op. Alles ouder of ingewikkelder dan dat zijn uitzonderingsgevallen.
Ik zou bijvoorbeeld best geïnteresseerd zijn in het verbeteren van de audio in mijn auto, of wat advies in het kiezen en aanbrengen van geluidsisolatie.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 22-01-2012
- C6 (2005-2012) 3.0 Exclusive 2012
Alle clubs hebben de mogelijkheid om tijdens de vergaderingen van Citroën Contact mee te praten. Ook over Citromobile. Goed dat er nu al zo veel ideeën circuleren op dit forum. Dus uit je niet alleen hier, maar geef het ook mee aan jullie clubbesturen. Ik denk dat de organisatie ook blij zal zijn met input. Uiteindelijk gaat het er wel om dat het realiseerbaar/betaalbaar blijft .
Overigens is de reactie van deze moderator niet ” des moderators”. Iedereen probeert nieuwe bijdrages te leveren en doet zijn/haar best.
René schreef:Wat ik miste was de disco CX. Veel leuker dan het verkooppraatje van de carbon klieder.
Van mij mag er wat meer entertainment in.
Ik vind dat gewoon. Die dames in strakke pakken met Carbon Klieder op hun pak. Ik vind dat echt helemaal niets met Citroën te maken hebben. Maar des te meer met “klantjestrekken”
Ik stel voor dat we de jeugd definiëren als iedereen die een auto heeft van voor zijn geboortejaar voordat we mensen over een kam gaan scheren.. Autotuning en hifi heeft naar mijn mening niets te zoeken op een beurs voor old/youngtimers, daar zijn andere beurzen voor (waar ik niet zou komen). Ik was er niet bij op CM, maar het ziet er leuk uit op de foto’s. Volgens mij komt er vanzelf wel verloop in wat nou wel/niet beziens/beurswaardig is, de mijne is sowieso nog niet eens 25 jaar oud en daar zou ik dan ook niet voor naar een beurs gaan; niet in de laatste plaats omdat er onderdelen genoeg te krijgen zijn. Is het idee sowieso niet om vooral medeliefhebbers te ontmoeten?
Desalniettemin, meer (hydropneumatische) techniek = meer beter : )
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Black C6 schreef:geef het ook mee aan jullie clubbesturen
En als geen lid bent van een club?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
FastFred schreef:Penny Lane schreef:Zou die onderdelenmarkt er ook bij gebaat zijn dat er wat meer ander spul te koop wordt aangeboden dan (bijna) alleen IDDS en A-type? Ik denk dat toko’s als Garage 80 daar al een heel positieve bijdrage leveren, maar nu BXen, Visa’s, AX-en etc. inmiddels liefhebbersauto’s worden, vind ik dat die hun plek verdiend hebben op een evenement als CM. Maar goed. Dat is waarschijnlijk dan weer iets wat door de organisatie van CM niet of hooguit met veel moeite te sturen is…
Derk
Lijkt me stug dat de organisatie daar niet aan wil, het heet toch Citromobile en niet ID/DS en A-mobile? Of bedoel je dat niet met je laatste zin?
Wat ik bedoelde is dat zo’n evenement als CM voor een heel groot deel afhangt van het aanbod aan standhouders. Daar zijn er voor de IDDS en de A-types heel veel en voor pakweg AX t/m ZX heel weinig. Die laatste categorie zou m.i. een verrijking voor de onderdelenmarkt kunnen zijn, maar dat is verregaand niet iets voor de organisatie van CM om te regelen. Dat moet vanuit de deelnemers zelf komen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
TwanV schreef:Ik stel voor dat we de jeugd definiëren als iedereen die een auto heeft van voor zijn geboortejaar voordat we mensen over een kam gaan scheren..
Graddus! Je bent nog jong!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Graddus, kam en scheren!?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
TwanV schreef:Is het idee sowieso niet om vooral medeliefhebbers te ontmoeten?
En dat zijn jongens/meiden met een “tuning” uitgevoerde Citroën dan dus niet????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
TwanV schreef:Autotuning en hifi heeft naar mijn mening niets te zoeken op een beurs voor old/youngtimers, daar zijn andere beurzen voor
Citromobile is geen oldtimerbeurs, maar een liefhebbersbeurs, ongeacht de leeftijd van de auto. We hebben het over meer dynamiek en een interessanter aanbod voor bezoekers en ik geloof zeker dat er belangstelling is voor HiFi en niet alleen bij de voor de hand liggende Saxo’s en DS3’s. Ik vind het zelfs jammer dat er meteen gedacht wordt aan overdreven boomboxen en dat is voor mij des te meer reden om te roepen dat Citromobile baat heeft bij aandacht voor car-audio.
Volgens mij is één van de grote cubussen uitermate geschikt voor een levendig seminar car-hifi waarin men uitlegt en laat horen hoe je in je Trax of DS optimaal kunt genieten van je favoriete muziek.
Haha, ik stond overal voor open, maar ga me nu volledig werpen op car-audio!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CitroenAZU schreef:Hier wat plaatjes van afgelopen weekend;
album;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72157665724488554
Prachtige set foto’s, het was dan ook een mooi weekend!