TwanV schreef:Autotuning en hifi heeft naar mijn mening niets te zoeken op een beurs voor old/youngtimers, daar zijn andere beurzen voor
CM een beurs voor old- en youngtimers? Zullen we dan alle mensen met een C6 of een DS3 maar buiten de poort laten volgend jaar?
CM heeft volgens mij echt wat meer dynamiek nodig de komende jaren, en ik denk dat de ideeën die ik in mijn vorige post opperde goede suggesties waren. En als ik het heb over car-audio, nee, dan heb ik het dus niet over een DB-contest, dat moge duidelijk zijn. Het is gewoon zo dat er heel wat meer volk te trekken is naar een dergelijke beurs in mijn opzicht, daar waar het nu voor 80 - 90% een beurs is met stands met letterlijke ouwe meuk. Zo vind ik het ook jammer dat Cituning er niet meer is, die had altijd wel leuk spul liggen voor de toen geldende modellen van Citroën (BX, XM, Xsara etc.).
Edit:
Wat te denken aan o.a. een leverancier van luchtfilters en (sport)uitlaten, of een velgenspecialist om nog maar eens wat te noemen? Zouden volgens mij ook meer dan welkome toevoegingen kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@Citromobile verbeteringsdiscussie.
Citromobile is al jaren hetzelfde concept. De grootste verandering is de locatie. Verder blijft het vooral kraampjes + een jaarlijks thema waar de clubs wat invulling in kunnen geven. Soms overigens ver te zoeken.
Op zich prima maar zoals gezegd er is wel ruimte voor wat verbreding van het aanbod.
Echter vele punten van verbetering die hier al aangedragen zijn, vind je gemakkelijk op veel andere evenementen.
Zowel op de ICCCR 2012 in de UK, maar ook op EuroCitro in Le Mans FR zijn veel van de genoemde punten daar prima uitgewerkt.
De onderdelen verkoop is slechts klein gedeelte van het evenement.
Bios met oud film materiaal, lezingen, actieve opdrachten (bijvoorbeeld parcours rijden in Dyane met omgekeerde stuurfunctie), circuit rijden (in geval van Le Mans, maar ook Zolder België), kamperen, groot diner, thema tentoonstelling, live muziek, en echt nog veel meer.
Waarom zijn jullie daar dan niet te vinden?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
De discussie is erg leuk, maar modder gooien hoeft nou ook weer niet.
Wat voor de een oude meuk is, is voor de ander net dat onderdeel waar ze jaren naar zochten. Ik zie lol van cituning niet in, maar een ander wordt weer gelukkig van 6 losse lampjes op zijn XM. Dat hoort bij Citroen en citromobile als je het mij vraagt.
Leuk om te lezen, dat mensen het leuk vinden dat wij als Garage 80 op de beurs komen. Ook daar zijn de meningen weer over verdeeld en dat resulteert weer in de meest bijzondere acties van standhouders als bezoekers. Het overgrote deel van de standhouders zijn bedrijven die leven van het model wat ze voeren. Dat is met 2CV onderdelen als XM onderdelen prima te doen en kan je ook wel van leven. Met de verkoop van BX en Visa onderdelen niet. Vaak is het dan een bij product en die worden wel meegenomen, maar logischerwijs gaan bedrijven toch voor de onderdelen waar ze het meeste van verkopen en dat zijn BX, AX en Visa onderdelen niet.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik kom al ongeveer 10 jaar bij Citromobile, maar eerlijk gezegd dit jaar heb ik wel het idee het wordt een beetje eentonig, en ik ben niet de enigste die er zo over denk als ik de reacties hier lees!
Qua onderdelen is het onderhand elk jaar het zelfde, tegenwoordig loont het meer om zelf een sloper te kopen voor onderdelen, mits je de ruimte hebt.
Nee, qua onderdelen is het leukste wel eraf.. Ik merk nu ook dat qua foto’s niet zo veel meer in deze topic gepost wordt, ik zelf heb ook amper foto’s gemaakt..
Misschien is dit het teken om vernieuwing toe te passen! Het is inderdaad een leuke optie om garage bedrijven aan te schrijven of ze op Citromobile willen komen staan, en hun bedrijf (gespecialiseerd in Citroens) willen promoten. Door bijvoorbeeld acties, lezing houden over een onderdeel/met praktijk erbij…
Wellicht ook wat livemuziek erbij en de stands van de clubs mogen wel wat groter en meerdere auto’s van die bewuste clubs erbij..
En een soort wedstrijd houden met een podium wie heeft de mooiste origineelste, of niet originele Citroën.. Hou er een kort verhaal erbij als een auto het podium op rijd, altijd mensen die geïnteresseerd zijn in de hobby auto van die persoon!
En waarom niet tuning (jeugd) meer toelaten! Ook wel zijn er veel mensen dit niet accepteren zo snel. Ik zelf ben er ook wel fan, niet té maar kan het zeker waarderen..
Ideeën zat, maar indd de organisatie moet het uiteindelijk doen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Bij de organisatie van een succesvolle evenementen reeks richt je je of op de beleving en/of op het vak/interesse. Mbt. de (merk)beleving zou ik mij als organisatie meer richten op het horen bij de citroen-familie. Ook rijders in nieuwe modellen zijn trots op de dubbele chevron (lees elk psychologisch ingestoken marketing verhaal over hoe de keuze voor een auto tot stand komt en kijk dan ook eens naar het psychologisch profiel van een citroen rijder, weet je meteen waar ze door getriggerd worden en dat zijn geen boomboxen kan ik je vertellen). In dat perspectief vind ik de inbreng van PSA met een paar modelletjes erg mager daar kan je best wat merkbeleving vandaan komen.
Voor wat betreft de interesse zijn we wel wat opgeschoven de laatste jaren. Zie bv alleen nog maar glimmend blik voor de deur en weinig “zwarte handen”. Dat merk je bij de onderdelen verkoop ook. Wat goed loopt zijn de verfraai dingen (NOS wasbordjes, bumpers, hoofdsteunen, achterlichten, wieldoppen en soms wat NOS plaatwerk), kopers lijken minder deskundig geworden op gebied van de waarde van origineel en imitatie. Bij de modelletjes merkten we al jaren geleden dat er vraag kwam naar Xm’s, BX en Visa.Gewoon een verschil in generaties, bij de mijne is de DS als jochie ingeprent, de 30-ers nu hebben dat met het vierkante spul. Met deze verschuiving heb je nu eenmaal rekening te houden anders ga je als evenement langzaam dood. De handel hierin is echter erg dun, de marges ook en kan je je de vraag stellen of daar nu handelaren voor geïnteresseerd zijn tegen de huidige standprijzen en de concurrentie met internet (Het aangehaalde Chyparse levert in principe niet meer aan de consument maar is een groothandel geworden. CM is daarom niet meer interessant temeer omdat CitronPieces, Toon en onze Duitse vrienden Chyparsespul staan te verkopen. Het bollenvullen is altijd een aparte shop in shop geweest en geen eigendom van Chyparse)
Blijft over het vak en de techniek. Daar is een wereld te winnen. De hele zijkant buiten ombouwen tot een keuringsstraat aangevuld met ruitreparatie, koplamp afstellen, spotrepair, olie verversen en taxatie is mijns inziens goed te doen. Reparatieadviezen leiden dan direct tot aankoop gedrag in de centrale hal. Een mobiel/Fysiek DS TT/Eend etc team dat op de parkeerplaats herkenbaar als vraagbaak dient (kan je mij vertellen waar die tik vandaan komt)is ook veel aansprekender dan een paar fraaie billen in strakke pakjes. Maak de al zo lang gewenste DS/XM etc straten op de parkeerplaats en je kunt je als techneut ook een beetje concentreren zonder het hele terrein over te banjeren.
Geen wereldschokkende voorstellen maar kleine verbeteringen die het leuker en vooral ook zinvoller maken dit weekend aan je hobby te besteden.
Zinnige input! Fijn om te lezen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het niet zo dat de NOS XM, BX, CX, Visa, AX, etc onderdelen inmiddels gewoon op zijn? Jaren lang is het tegen spotprijzen weggegaan, overblijfselen van dealers die graag ruimte wilden voor de nieuwe generatie onderdelen.
Overigens stonden er dit jaar ook duidelijk minder kramen dan in voorgaande jaren…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Nou eens wat anders, ik wil Mieke, Cor en Johan feliciteren met het
steeds maar weer neerzetten van zo’n “TOP” evenement als Citromobile.
Begin er maar eens aan…
En inderdaad als je 10 keer bent geweest lijkt het steeds hetzelfde.
Er zou iemand zeggen, logisch…
Maar er zijn er ook die gaan voor de eerste of tweede keer.
Ook voor hen bestaat Citromobile en beleven het anders.
Dan, tot het volgende event ICCCR 2016, weer eens wat anders.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Ik ben benieuwd of de organisatie van Citromobile hier meeleest.
Het is in ieder geval een interessante discussie om te volgen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Visa GTI 115 schreef:Nou eens wat anders, ik wil Mieke, Cor en Johan feliciteren met het
steeds maar weer neerzetten van zo’n “TOP” evenement als Citromobile.
Begin er maar eens aan…
En inderdaad als je 10 keer bent geweest lijkt het steeds hetzelfde.
Er zou iemand zeggen, logisch…
Maar er zijn er ook die gaan voor de eerste of tweede keer.
Ook voor hen bestaat Citromobile en beleven het anders.
Dan, tot het volgende event ICCCR 2016, weer eens wat anders.
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Als je naar CM gaat weet je wat je te wachten staat.
Ik vind het altijd onwijs gezellig.
Mensen die je 1x per jaar tegenkomt, slenteren langs de gereedschapstands, marktje, parkeerplaatsen.
Nix mis mee.
Mis ik dan nog iets?
Op z’n hoogst de bollenvullers en eventueel een “bandenboer” die ter plaatse de band om je DS velg legt en balanceert, want dat kan niet elk bedrijf…
Maar daar heeft een Picassorijder dan weer niks aan…
Ik ben benieuwd of er nog meer foto,s zijn. Ik zal de mijne morgen even plaatsen.
(al zijn het er minder dan voorgaande jaren. Ook heb ik binnen eigenlijk niets gefotograveerd)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik heb nog een paar honderd foto’s te bewerken, dus die komen hier binnenkort.
Ook heb ik een foto van jou, Art.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ik ben benieuwd, van mij als persoon of de cx?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Interessante suggesties! Je zou voorzichtig mogen concluderen dat CitroMobile een facelift kan gebruiken. Laten wij nou sinds gisteren met die gedachte rondlopen en inmiddels aan de organisatie hebben aangeboden om voor de editie 2017 met initiatieven en hulp te komen. Wij, dat zijn op dit moment Twan Naaijen, Leontien van Brummelen en Aart van der Haagen, maar wellicht willen meer mensen zich erbij aansluiten om CitroMobile een tweede jeugd te gunnen. Een brainstormsessie vanavond - mede op basis van jullie waardevolle opmerkingen (waarvoor dank) - leverde in ieder geval al een heleboel ideeën op. Die zullen we binnenkort aan de organisatie voorleggen. Onzes inziens biedt CitroMobile in een opgefriste vorm genoeg toekomstperspectief!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.