Nokkenas demonteren
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 24 januari 2016 02:28 PM

Kan iemand mij duidelijk maken hoe ik de nokkenas van een GS motor uit de behuizing bij de ontsteking kan demonteren ? En is daar speciaal gereedschap voor nodig ? Vast bedankt voor de reacties !

Afbeelding Bijlagen
160124_006.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 24 januari 2016 05:45 PM
  [ # 1 ]

de nokkenas is niet te demonteren. Het vormt een geheel.

teveel citroenen

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 24 januari 2016 05:46 PM
  [ # 2 ]

Omdat je mij nieuwsgierig maakte heb ik ff gekeken in de werkplaats handboeken die ik nog had over de Ami Super.
Daarin wordt echter niet gerept over wat jij wil doen.
Het beperkt zich tot het tooltje om nieuwe keerringen te plaatsen.

Rijst bij mij de vraag waarom je die as eruit wil halen, heb je kale nokkenas die erin moet dan ?

Ik zie net de vorige post terwijl ik de mijne nu type, en….dat dacht ik dus ook.

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 24 januari 2016 06:00 PM
  [ # 3 ]

Ik ben bezig een opengewerkt blok te fabriceren. En alles moet dan wel kunnen draaien. Als er iets verstopt zit in een behuizing wil ik dat openwerken ! Maar als dit hier niet gaat, dan laat ik het zo als het is.

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 24 januari 2016 06:16 PM
  [ # 4 ]

OK, vandaar, nou, succes.
Fotootjes als je klaar bent ?

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 24 januari 2016 06:16 PM
  [ # 5 ]

OK, vandaar, nou, succes.
Fotootjes als je klaar bent ?

Oeps ! één te veel,  mag weg

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 26 januari 2016 10:59 PM
  [ # 6 ]

Ik weet dat de andere kant wel losgenomen kan worden van het lager. Deze zit koudgekrompen vast.
Het werkplaatshandboek geeft aan dat ze niet losgenomen kunnen worden.
Hoe deze kant precies in het lager vast zit is mij niet duidelijk. Echter voor het openwerken zou ik er niet te veel aandacht aan besteden.
Aan de andere kant, het is wel een leuk stukje techniek om juist wel te laten zien.

Ik zou het wel graag willen zien!

succes met flexen en rood schilderen Wink

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook