Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Eigenlijk vind ik de meeste kritiek hier onterecht. Volgens mij had die namelijk aan Parijs geadresseerd moeten worden. Leunde het ontwerp van de achterkant van de Europese C6 niet veel te zwaar op dat van de Audi A6-C5 (1997-2004)? Is het zo veel slechter dat het front nu op dat van een VW lijkt? Is het niet opmerkelijk dat juist het vlaggenschip van het merk nooit chevrons nieuwe-stijl en koplampunits zoals van de C5 gekregen heeft? Recht van voren bezien, was het Europese front ook geen schoonheid. Was het massieve Europese dashboard met zijn knopjeswirwar niet al bij de introductie in 2005 volkomen achterhaald? Straalde dat Citroën-elegantie uit? Nee…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
IK vind het best een aardig ogende wagen, niet volledig wat ik verwacht van een citroen maar het interieur kom zeker warm bij mij over.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Met de trend van globalisering is het onontkoombaar dat auto’s op het gebied van ontwerp en specificaties steeds meer op elkaar gaan lijken. Qua ergonomie en bediening, maar ook qua design. Dat is zowel om de kopers in de verschillende markten tevreden te stellen, maar ook - niet onbelangrijk - om aan eisen voor luchtweerstand (efficiëntie, uitstoot) en (voetganger)veiligheid te voldoen.
Deze ‘C6’ is daar denk ik een erg goed voorbeeld van. Of je ‘m mooi vind of niet, het is een vrij conformistisch ontwerp. Dat markten globaler worden is in die zin misschien jammer, maar het biedt ook kansen voor fabrikanten, mochten deze op een juiste manier zich weten te onderscheiden. Ik denk dat de Cactus daar een goed voorbeeld van is!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Met de trend van globalisering is het onontkoombaar dat auto’s op het gebied van ontwerp en specificaties steeds meer op elkaar gaan lijken.
Dat is volgens mij niet het resultaat van globalisering. Globalisering lijdt er in veel gevallen juist toe dat groepen individuen steeds meer zoeken naar een manier om authentiek en uniek te zijn, om zich te kunnen onderscheiden van een groeiend globaal gemiddelde. Wanneer je dit doortrek naar automotive design, dan zou je juist een argument hebben om onderscheidende auto’s te maken.
Maar dan komt het: Wanneer een auto sterk onderscheidend is vormgegeven, verklein je de afzetmarkt voor deze auto, omdat slechts kleine groepen zich met het design zullen identificeren. Designers willen wel, die willen het liefst een zo uniek mogelijke auto ontwerpen. Marketeers hebben echter een ander doel; een auto produceren die de optimale combinatie van kenmerken heeft om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken. Laat dat nu net zijn waar de directies ook gek op zijn.
Dat is dus voornamelijk de reden dat auto’s binnen ieder segment steeds meer op elkaar gaan lijken. Doelgroep-profilering gaat al bijna op basis van wiskundige algoritmes.
Maar gelukkig zijn er nog autofabrikanten die het aandurven om soms met iets vernieuwends, afwijkends of unieks te komen. En inderdaad: de C4 Cactus is daar een geslaagd voorbeeld van. Maar die auto komt uit in een klasse waar dat nog wel kan. Voor de nieuwe C6 geldt dit helaas niet. Niet in China in ieder geval. Maar in Europa ook niet, kijk maar naar het ‘succes’ van de C6 hier. Het waren hooguit een handjevol romantici (waaronder veel creatieven) die de auto kochten, vanuit een cultureel historisch besef en vanuit de drang niet aan de geldende norm te voldoen.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
2d schreef:Ik vind rechtopstaande ventilatieroosters zó vreselijk lelijk.
Ja en alles er omheen.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RensKorevaar schreef:Eigenlijk vind ik de meeste kritiek hier onterecht. Volgens mij had die namelijk aan Parijs geadresseerd moeten worden. Leunde het ontwerp van de achterkant van de Europese C6 niet veel te zwaar op dat van de Audi A6-C5 (1997-2004)? Is het zo veel slechter dat het front nu op dat van een VW lijkt? Is het niet opmerkelijk dat juist het vlaggenschip van het merk nooit chevrons nieuwe-stijl en koplampunits zoals van de C5 gekregen heeft? Recht van voren bezien, was het Europese front ook geen schoonheid. Was het massieve Europese dashboard met zijn knopjeswirwar niet al bij de introductie in 2005 volkomen achterhaald? Straalde dat Citroën-elegantie uit? Nee…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik hoop vooral dat deze auto veel verkoopt zodat Citroen veel geld binnenharkt uit China. Met een hydropneumatische exoot gaat dat zeker niet lukken. Misschien gaat het hier wat beter mee. Aan de looks en de techniek te zien is er in ieder geval geen fortuin in de ontwikkeling en design gegaan. Geen slechte keuze
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Rens en Jaco:
+1
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
= 3?
Eerst maar eens afwachten wat tests over de nieuwe C6 te melden hebben!
Trouwens, ze mogen er zo maar een bij mij afleveren!!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nog een plaatje? Zomaar, omdat het kan? Stiekem ook een beetje omdat ik nog steeds vind dat hier te hard over het Chinese designteam geoordeeld is…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kniftig, een vierde remlicht? Wat zou daar het doel van zijn om die zo laag te hangen?
Of is dat het mistlicht, want dan vraagik mij af wat die kleine horizontale strepen dan zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zal het mistlicht wel zijn. Bij veel Peugeot modellen zit dat hetzelfde.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Die “strepen” zijn reflectoren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!