145 70 r13. Ik zal vanmiddag ff op mn bande kijken. Anders maak Ik wel ff een foto.
Ha,
Het zijn TRX-velgen, gewone banden passen niet. Op mijn Décapotable zaten ook die velgen, maar daarvan waren er een of meer krom. Dat heb je iets eerder met lichtmetalen velgen. Ik zou dat even testen voordat je ze opknapt en/of dure banden koopt.
Als je even op de banden kijkt kun je zien of er TRX op staat dit is een afwijkende inch maat past geen normale inch maat als 13 om. Helaas alleen de TRX uitvoering van Michelin.
TRX was een mm maat. En leverde alleen michelin.
Er staat vermoedelijk iets als:
160/65 R340 TRX.
dat is dus 340mm
13 inch velg is ongeveer 33,0mm als je het omrekend.
Net iets kleiner!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Eerst even kijken wat het voor velgen zijn. Zo te zien heeft 2d hier dezelfde velgen maar dan dus wel in 13”.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
die zitten ook onder mijn cabrio met hankoekies dus dat zal dan ook wel 13 inch zijn
er zitten gewoon normale banden onder, codering op de band is ook 145/70 r13 en het zijn ook geen michelin banden die er nu onder zitten dus dat scheelt weer in de portemonnee.
vriesstop heb ik vandaag vervangen, was een ramp om aan de goeie te komen, er aan komen was meer werk als het vervangen. motor loopt weer als een zonnetje. alleen als ik de auto warm laat draaien en de choke er af is en ik geef gas dan valt de motor uit. ik kreeg te horen dat dan hoogstwaarschijnlijk het acceleratiepompje verstopt zit (op de carburateur). nu heb ik nog niet eerder z’n carb uit elkaar gehad en weet ik dus ook niet wat ik los moet halen? iemand foto’s of beschrijving van wat ik precies moet doen?
????
gr. Gerrit
hallo,
de motor loopt weer, carb schoon gemaakt, nieuw brandstoffilter, ontstekings module had idd de geest gegeven. testrit gemaakt, motor bleef toen lopen. dag later wou de motor helemaal niet aanslaan, heel af en toe even 10 seconden. De brandstofpomp had niet genoeg opbrengst. deze vervangen, motor loopt weer super. ook de bougiekabels en rotor + verdelerkap vervangen (was ook wel nodig).
binnenkort het motorolie + filter vervangen en een paar andere bougies.
verder slaat de auto wat lastig aan, dit omdat de startmotor niet goed rondkomt (heel laag in toeren, af en toe is het goed), zelf denk ik dat dit misschien van het lange stilstaan komt, dus ga de startmotor uit elkaar halen en schoonmaken. mocht ik dan gekkigheid tegen komen dan deze ook maar vervangen/reviseren.
optisch nog geen vorderingen gemaakt, dit helaas vanwege tijdgebrek.
gr. Gerrit
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Check voor de zekerheid ook nog even de massabevestiging van de accu naar de massa en van de massa naar het motorblok…
Klinkt gek, maar je zal niet de eerste zijn die met een rokende koppelingskabel staat omdat de massa naar de startmotor via de koppelingskabel gaat lopen (enorme ampèrages)
Wat je zegt over lang stilstaan en een vieze startmotor kan natuurlijk ook hoor.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
slotje
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
U vraagt, wij draaien. Auto niet meer in bezit?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!