Rougefurio schreef:Geweldig dat het probleem eindelijk is opgelost! Maar… wat jammer dat jullie toch gaan verkopen. Zou je er niet nog een paar nachtjes over slapen?
We hebben er al heel wat nachtjes over geslapen en ‘m zojuist te koop gezet. Niet omdat het moet, maar omdat we het de bus gewoon enorm gunnen dat ‘ie nu eindelijk op pad kan. De twee eigenaren voor ons (dus na vadela) hebben door omstandigheden ook amper met de C35 kunnen rijden de afgelopen 2 jaar en onze vrije maanden zijn ook op, dus dan staat ‘ie zo weer een jaar stil. Hoewel veel camperaars van mening zullen zijn dat dat nu eenmaal zo werkt met een camper is ‘t niet hoe wij het zien. Voor ons was het geen extraatje of een bus ‘erbij’. Voor ons zou het echt onze woon- en werkplek worden en we vinden ook dat deze bus zoiets verdient. Niet weer 2 jaar stil staan om op onze plannen te wachten. Wij hadden er vooralsnog dit jaar een aantal maanden mee willen toeren en ‘m dan waarschijnlijk ook volgend jaar weer verkopen omdat er voor 2017 ook al andere plannen zijn. Het voelt gewoon niet goed om ‘m ‘achter de hand’ te houden. Daarvoor is de bus ons veel te dierbaar. Wij hopen dat we gelijkgestemden zullen treffen die onze droom nu willen gaan uitvoeren. Uiteraard gaat ‘ie niet voor een prikkie van de hand, we laten het lot gewoon bepalen. Komt er niemand, dan blijft ‘ie. Komt er wel iemand, dan laten we ‘m op het avontuur gaan dat ie verdient.
mbender schreef:Wat goed om te horen dat de camper nu weer helemaal de oude is en het probleem relatief klein was. Je kan altijd via een app als snappcar ook je camper verhuren, werkt goed is mijn ervaring. Kan je toch wat uit je kosten komen.
Leuk dat je hiermee komt! We hebben voorheen zelf regelmatig busjes gehuurd via Snappcar en waren ook van plan om in de maanden dat de bus in de stalling stond zoiets te gaan doen (of verhuren via AirBNB). Dus die optie houden we ook nog steeds open!
Nou mensen, heeeel veel animo gehad voor onze mooie C35 en daar zat een stoere dame tussen die op slag verliefd was en onze bus ook op haar. Haar broer is automonteur dus het gesukkel dat wij hebben gehad zal haar niet overkomen. Ze ging er gelijk dit weekend mee op pad en in plaats van in de stalling te staan verpieteren wordt de bus nu tenminste geleefd en gebruikt. Dat was voor ons t belangrijkste. Onze droom komt nog wel eens uit
We willen jullie onwijs bedanken voor al het meedenken, de fijne reacties en sfeer hier. Dat heeft ons ontzettend goed gedaan en daarmee heeft Citroen wel een plekje in ons hart gekregen. We hopen hier over een paar jaar nog eens een mooi nieuw topic te openen.
Bedankt!!! Groetjes van Lars en jackie
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hebben jullie de nieuwe eigenaresse op dit mooie forum gewezen, zodat ook zij haar belevenissen met ons kan delen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-08-2007
- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
Leerzame thread. Alweer bewijs dat de moderne monteur te weinig weet van systematisch diagnoseren.
‘76 LN, ‘77 C35
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat kan hooguit komen omdat er te weinig oude rotten zijn die de moderne monteur wijzer willen/kunnen maken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ach ik denk toch dat dit iets is van ervaring met een bepaald merk. heb jaren Ford en VW gedaan en iedereen heeft zijn “dingetjes”
ervaring in je eigen merk maakt je specialist namelijk… en een kenner
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
deconstruction schreef:Alweer bewijs dat de moderne monteur te weinig weet van systematisch diagnoseren.
Ik vind die opmerking echt jammer, maar vooral ook onnodig generaliserend. Er zijn zat ongelofelijk goede monteurs die perfect diagnose kunnen stellen. Het gaat misschien op een iets andere manier dan bij een ouwe auto maar de basisbeginselen zijn nog steeds hetzelfde. Daarnaast kun je niet verwachten dat iedere monteur alles van iedere auto weet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een Fiat 242 (is een C35 met Fiat motor) en kan zeggen dat iedere monteur deze kan onderhouden. Alleen het verzorgen van hydraulische druk voor het remsysteem vereist enige citroen kennis. Voor de rest is het een gewone auto. Ik ken de camper inmiddels door en door.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat remsysteem vereist wel iets meer studie voor de monteur die niet echt thuis is in de Citroën hydrauliek…en voor die studie moet je wel de tijd krijgen of zelf erin stoppen. En daar komt het te weinig voor voor. Maar het is te doen, het is zelfs mij gelukt met de Fitroën
alleen de hydraulische druk is citroen gerelaerrd, de rest van het remsysteem is “gewoon” Ik ben al ruim
40 jaar bekend met de grote citroens en inderdaad, dat was echt een voordeel bij het weer tot leven wekken van het verwaarloosde systeem.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gewoon als in dat er olie als medium gebruikt wordt om remdruk over te brengen en te versterken. Verder zit er toch wel veel niet gewoons op zoals een veiligheidsventiel, plunjerpompje, hd regelaar, accumulators, doseur, drukvalindicator en dat soort spullen. Iets meer dan een master en een slave cilinder zeg maar…
Wel erg leuk als techneut, maar de uren studie die je erin moet stoppen als je er niets van weet verdient een “doorsnee” garage natuurlijk nooit terug…
klopt, met de rest die gewoon is bedoel ik de remmerij aan de wielen. Het citroendeel is voor een onbekende iets waar hij niet zomaar aan moet beginnen. Als bijvoorbeeld de accumulatoren defect zijn remt de auto alleen als de motor loopt. Het wordt interressant als je dan gaat slepen ...