siemsnoek schreef:Ik vraag me af hoe ze de bak-olie gecontroleerd hebben,kan eigenlijk alleen maar door aftappen
bak en reductie kasten zijn gescheiden, dus 3x aftappen en vullen
zo uit het hoofd is een 5bak: 2,2l voor de bak en 0,55l voor de red.kast elkMisschien kan/wil “vadela” je nog van dienst zijn, heeft tenslotte de v-bak div keren gewisseld cq open gehad
Als het wel alleen in het wiel zit, kun je nog denken aan een scheur[tje] in de remschijf
hoewel dat meestal bij elke snelheid geluid brengt, zeker bij remmenHeel soms zitten er tussen de ribben van de remschijf [ is gekoelde schijf ] ,1 of 2 veren [ouderwets haarspeld vorm] ter compensatie van de onbalans van de schijf
Misschien zijn deze los geraakt of naar buiten gekomen en ratelen ergens tegen aanverder natuurlijk eerder genoemde
aandrijfas
wiellagersucces
Jij ook superbedankt voor je reactie. Met ‘vadela’ hebben we gelukkig vanaf het begin heel fijn contact via de mail (hoewel we de bus niet van hem gekocht hebben, zaten nog 2 kopers tussen), hij helpt ons onwijs goed met alles en dat is echt superfijn. Hij mag onderhand ook wel eens een uurtarief gaan hanteren voor ons haha.
We gaan al je suggesties en ook die van degenen die hierboven gereageerd hebben meenemen naar de Citroen garage woensdag! Dan maar even het uurtarief betalen, de tijd begint gewoon een beetje te dringen, willen heel graag op reis onderhand.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het klinkt alsof er iets doorschiet wat vast hoort te zitten. Spiebanen van de as gesleten misschien? Ratelt ie ook als je iets te veel gas geeft in de achteruit?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ben benieuwd wat het is. En laat je niet bang maken, die versnellingsbakken gaan niet vaak kapot.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Laat ik ook even meedenken.
Begrijp dat de aandrijfassen simpel los te nemen zijn.
Dan is rechts met links wisselen ook zo gebeurd.
Verhuist het geluid mee, weten jullie al wat meer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat klopt en lijkt me een goeie stap om te doen. Kost je een niets behalve wat tijd….
Bij een C35 moet de fusee helemaal los om de as eruit te halen, je kunt niet zoals bij een DS en SM de as door het wiellagerblok naar buiten trekken. Het idee is goed maar was het maar zo simpel in de uitvoering. Ik wacht woensdag of voor meer informatie!
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Bij de mijne niet hoor. Centrale bout (m8?) los aan de wiel kant en de bouten los aan de kant van de bak. Vervolgens aan de kant van de bak naar beneden en/of voren manoeuvreren en de as uit de splines bij de fusee trekken….kostte me een uurtje om de rechteras te vervangen dacht ik. Omdat het zo simpel was heb ik de reserve as die ik uit de “stapel” had gehaald niet eens opengemaakt om te checken en gewoon de gok genomen om te testen door er mee te gaan rijden. Was het niet goed, lag ie er zo weer naast. Had geen zin in gepriek met vet en weg rollende kogels enzo
break23m schreef:Ben benieuwd wat het is. En laat je niet bang maken, die versnellingsbakken gaan niet vaak kapot.
Nog even geduld, het is bijna woensdag
Nou, hier dan eindelijk weer een update over de C35. We hadden jullie suggesties en tips doorgegeven aan de garage en hij zou alles gaan bekijken. Zijn conclusie: de motorsteunen. Terwijl een andere garage die al had uitgesloten, maar hij wist ‘t zo goed als zeker. Wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen, ervan uitgaande dat hij ons suggestie-lijstje al had doorgelopen.
Motorsteunen besteld, vervolgens zou dat de woensdag erop gemaakt gaan worden. Op vrijdag er maar eens achteraan gebeld. “Ja ik heb de steunen vervangen maar nu trilt de hele bus”. “Hoe heeft u ze dan afgesteld?” Stilte… Blijkbaar onbekend dat die gesteld moeten worden, het reparatiehandboek lag notabene op de passagiersstoel maar goed. Vervolgens een of ander vreemd verhaal dat ‘t juist afstellen niet mogelijk was want de versnellingsbak was te groot en hing in de weg. Ok. Uiteindelijk heeft ‘ie toch eea gesteld, we kregen de bus mee en ja hoor, het bokkend geluid was nog precies hetzelfde. Evengoed een paar honderd euro verder en de kachelkraan, die ook nog vervangen moest worden, had ‘ie nog niet vervangen en ook geen zin meer in.
Wij maar weer naar de garage hier om de hoek gereden, waar we in eerste instantie al naartoe waren gegaan maar waar geen plek was ivm ziekte van een van de twee monteurs. Gelukkig konden we nu wel terecht, hebben ook aan hem gevraagd of ‘ie even op de brug mocht en de aandrijfassen konden worden nagekeken. Dingen waren nog helemaal niet los geweest, die vorige monteur heeft gewoon niet eens de moeite genomen om naar onze suggesties te kijken.
Toen bleek inderdaad dat het tripoidehuis aan de linkerkant nogal uitgesleten was. Gewoon een kwestie van een andere aandrijfas eronder. Wij dachten gelijk al aan de aandrijving en na al jullie antwoorden hier waren we er zo goed als zeker van, maar als elke garage weer wat anders zegt en je hebt er zelf niet zoveel verstand van dan ben je dus zo een maand en een hoop geld verder.
Nou goed, 2 prima gebruikte aandrijfassen gevonden (gelijk maar eentje op voorraad nemen voor als e rechterkant in de toekomst ook vervelend gaat doen ) en vrijdag zet de monteur ‘m er dan onder en vervangt hij ook gelijk de kachelkraan. Het lijkt erop dat we dan ein-de-lijk weg kunnen met de bus. Heel fijn.
Jammer zeg dat we zoveel gedoe hebben gehad met garages en zoveel vertraging terwijl het inderdaad zoiets eenvoudigs als een aandrijfas betrof. Verder is die bus echt prima op het rubbertje van de kachelkraan na (die dus ook wordt vervangen). Kom je er toch wel achter dat zulke projecten wellicht handiger zijn voor mensen die iemand kennen waar ‘ie even op de brug mag en met iets meer verstand van zaken maar goed. We hebben wel weer een hoop geleerd en weten sowieso dat hier meer experts zitten dan in die garages waar we geweest zijn haha. de beste stuurlui staan in dit geval dus echt wel aan wal!
Hardstikke bedankt mensen, hopelijk is onze volgende update lekker vanuit het buitenland!
PS Hoe veranderen we de titel weer trouwens? Aangezien de hulp niet mee nodig is hihi
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Rechtsonder het openingsbericht van dit topic staat een knop “wijzig”. De rest wijst zichzelf .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Mooi dat het opgelost is. Het kan even zoeken zijn met een ongebruikelijke wagen om het juiste adresje te vinden waar ze je goed kunnen en willen helpen zonder je direct een poot uit te draaien.
Wij halen de camper zaterdag weer uit de stalling. Eens kijken hoe hij er bij staat en dan wat weekendjes weg. Goeie reis en veel plezier!
RensKorevaar schreef:Rechtsonder het openingsbericht van dit topic staat een knop “wijzig”. De rest wijst zichzelf .
Ha ik keek met mn neus Hartstikke bedankt!
furriegurrie schreef:Mooi dat het opgelost is. Het kan even zoeken zijn met een ongebruikelijke wagen om het juiste adresje te vinden waar ze je goed kunnen en willen helpen zonder je direct een poot uit te draaien.
Wij halen de camper zaterdag weer uit de stalling. Eens kijken hoe hij er bij staat en dan wat weekendjes weg. Goeie reis en veel plezier!
Ja echt he, we hadden iets te naief verwacht dat garages zowat de rode loper uit zouden gooien omdat ze blij zouden zijn aan zo’n mooie oude bus te mogen werken maar dat viel vies tegen. Nou goed, we weten in ieder geval waar we NIET moeten zijn nu, dat is ook wat waard haha!
Leuk dat die van jullie ook uit de stalling gaat, vandaag begon het wel echt te kriebelen he met dat mooie weer. Is een beetje net als die koeien die voor het eerst weer de wei in mogen in de lente haha, hij zal vast blij zijn dat ‘ie weer op pad mag. Jullie ook alvast veel plezier met de mooie trips die gaan volgen!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat een waardeloos gedoe met die garage. Fijn om te horen dat jullie op pad kunnen.