Jl dinsdagnacht is mijn auto bij een politiecontrole in beslag genomen. Onterecht zo bleek (en wist ik meteen) al gauw. Mocht haar vrijdag dus weer ophalen in Eindhoven. Behalve dat de sleepdienst het voor elkaar had gekregen de multiriem eraf te krijgen, blijkt ook dat men de accu heeft leeggestart (logisch met startonderbreker) en is men buiten mijn aanwezigheid gaan klooien met starthulp etc.
Resultaat: als je wilt starten blijven zowel het groene als het rode lampje branden, en hoor je geen piepjes als je een toets indrukt.
Zelfs het aansluiten van een andere computer en een ander kastje (en dus een andere code) werkt niet!!
Heeft iemand een idee hoe dit weer te fixen (en hoe ik de schade bij onze blauwe vrienden kan claimen )
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Is misschien het benzine slot ingeschakeld door een forse klap ?
Dat zou kunnen, ik was er niet bij… Maar hoe moet je dat ongedaan maken?
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Rode knop onder de motorkap drukken
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Hij staat daar dus nog begrijp ik. Laat ze het oplossen je bent toch ook rijdend gekomen…
Boekje erbij pakken, want na 3 keer verkeerde code intoetsen moet er een speciale procedure worden gevolgd. Staat in het boekje.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Zelf heb ik dit probleem ook eens gehad dat het rode en groene lampje gelijk gingen branden.
Dit is gebeurt nadat mijn auto een paar maanden niet gebruikt was en de accu was leeggelopen.
ik heb toen het toetsen kastje vervangen en het probleem was opgelost.
je kan het testen met een kastje van iemand anders, er zit een stekker aan.
Ik zou beginnen met het loshalen van de accu en die volledig opladen.
Wim,
Disciplus Simplex
jabaar schreef:Boekje erbij pakken, want na 3 keer verkeerde code intoetsen moet er een speciale procedure worden gevolgd. Staat in het boekje.
Die procedure bestaat uit ......‘dertig minuten iets anders doen’
Indien beide lampjes branden zou je een nieuwe (een “voor de 1e keer programmeren”) code moeten inbrengen. Procedure rechts bovenaan de afbeelding.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Controleer eens of die mensen zo vriendelijk zijn geweest en de stekkers van je pcm niet hebben verwisseld ?
Want ik heb eens een 2.5 td gehad en ze hadden die gedemonteerd en terug gemonteerd maar beide lampen branden toen ook en geen piep geluidje als je de toetsen in typte.
En de kabels op de pcm zaten omgedraaid deze terug juist gemonteerd en deze ging weer in gang met de code.
Tis het proberen waard.
Groetjes michael
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Dit probleem heb ik nu ook althans zoiets.
Soms toets ik de juiste code in en probeer ik te starten en start de auto niet.
30 minuten wachten heeft ook geen zin, want soms na steeds maar opnieuw de juiste code intikken start ie WEL.
Dus met dat half uur wachten en met 3 keer de foute code intikken heeft het niets te maken,want als je bijvoorbeeld,,,, zomaar ff voor de 12de keer,, de juiste code intikt.. dan start ie wel.
Ik denk dat ik naar de dealer moet.?l????
Of zou een nieuwe code helpen.??.Want die knopjes slijten.???
Soms geeft een cijfer geen piep en soms weer wel.???
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Met ingeschakeld contact het knopje van de centrale vergrendeling op de sleutel indrukken, hoef je de code niet in te toetsen.
Wanneer de motor eenmaal loopt de de stekker lostrekken van het codepaneeltje. Kun je voortaan starten zonder code in te tikken. Probeer het eens met een andere code in te geven wanneer het eenmaal geaccepteerd is met de oude code, Bijv 4 x 0, zodat je een haperend codepaneeltje kan uitsluiten.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
de Rus schreef:Met ingeschakeld contact het knopje van de centrale vergrendeling op de 8sleutel indrukken, hoef je de code niet in te toetsen.
Nee dan start ie niet.
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Ik denk niet dat het met je codepaneeltje te maken heeft. Bij V6 automaten wil het wel voorkomen dat één of andere sensor op de automaatbak soms een storing geeft waardoor deze niet start. Misschien speelt zoiets ook bij jouw turbo ct? Is gissen van een afstand…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Welk type XM gaat het over?
Bij een automaat moet dat ding in P of N staan anders start die niet.
Is de zaak intussen opgelost? loopt al bijna een jaar.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop