Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bijna jammer om dit straks weer onder een motorkap te verstoppen. Netjes hoor.
tja, dat is één kant van het probleem. De andere is dat ik dan dagen lang kwijlend onder motorkap hang….dat gaat ook vreemde taferelen opleveren vrees ik )
Voor mezelf werkt het wel als een geruststelling om alles even bekeken te hebben, schoongemaakt, eventueel vervangen en in nette toestand weer terug.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Plexiglas motorkap?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hè wat leuk,ik zie daar een bekende motorbok.
Voor de rest goed bezig,!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het motorblok hoort oranje te zijn toch?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Het motorblok hoort oranje of groen te zijn of roestig bruin
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waren groen niet eerder de oude blokken? DS is ook groen.
Of waren deze nieuwere serie 2 motoren ook soms groen?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Fabrieks revisie ook groen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Fabrieksrevisie motoren werden ook in het oranje geleverd hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zeg ik toch ,....ook groen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
bij mij is ie duidelijk bruin….roest bruin zou ik zeggen. Ik heb nergens tijdens het schoonmaken sporen van verf kunnen vinden. Is het zeker dat in de serie2 het gietijzeren deel een kleur heeft?
@Frank, dat is idd je bok heel fijn ding!
minder is trouwens dat de het pomphuis nog steeds niet los is!!! Roest om de onderste bout is een ding, maar ik vermoed dat eventueel lekkage van koelvloeistof ook een mogelijkheid kan zijn. Dan krijg je namelijk ook zout afzetting en volgens mij is dat (of de combinatie met de roestversnelling die dat tot gevolg heeft) de oorzaak dat het huis om die bout geen kant op gaat
Dat Rustco middel heeft de rest los gekregen, het huis kan op hand kracht een graad of wat draaien. Inspectie leert dat alle verbindingen los zijn behalve de onderste bout, dat is feitelijk de draaias. Iemand nog tips?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Draadeind met pomphuis en al draaien.
Breekt hij af dan nieuws draad tappen draadeind heb ik wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
le look le plus cool schreef:minder is trouwens dat de het pomphuis nog steeds niet los is!!! Roest om de onderste bout is een ding, maar ik vermoed dat eventueel lekkage van koelvloeistof ook een mogelijkheid kan zijn. Dan krijg je namelijk ook zout afzetting en volgens mij is dat (of de combinatie met de roestversnelling die dat tot gevolg heeft) de oorzaak dat het huis om die bout geen kant op gaat
Dat Rustco middel heeft de rest los gekregen, het huis kan op hand kracht een graad of wat draaien. Inspectie leert dat alle verbindingen los zijn behalve de onderste bout, dat is feitelijk de draaias. Iemand nog tips?
Zoutafzettig? stop je zeewater in de koeling dan?
wat beweegt er? het draadeind in het blok of in het pomphuis?
in het laatst geval volhouden, dan ga je winnen.
in het eerste geval kun je proberen het tapeind door de pomp heen af te zagen op een cm van het blok.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ga je voor de laatste regel dan daarna het tapeind warm stoken en eruit draaien.
VgF.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.