Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Persoonlijk vind ik die blauwe slangen niets op een CX, doet direct denken aan een foute tuning…
Alles gewoon zwart is niks mis mee toch?
Als je alles los heb dan is het wel mooi om alles opnieuw te laten geel verzinken, daar knapt het enorm van op.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Geel passiveren is een meer gebruikte term.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het resultaat is hetzelfde
geel passiveren is wat er met dat beschermplaatje daar aan rechts van het blok te zien is (zoals wij naar de foto kijken)? Dat is dus ook voor onderdelen als de veren van de motorkapsteun en verscheidene sloten. Of meer?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier zie je het wat beter, ik heb het gedaan voor de onderdelen die ik los had.
Je kan het doen van schroefjes, boutjes, beugels tot en met slangen klemmen aan toe
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oeh! nice!!!
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Dit is nou precies wat ik zo leuk vind aan restaureren. Je kunt werkelijk alles mooier maken dan nieuw. En dat ziet me er gelikt uit als het klaar is…....
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Dit is nou precies wat ik zo leuk vind aan restaureren. Je kunt werkelijk alles mooier maken dan nieuw. En dat ziet me er gelikt uit als het klaar is…....
precies! Maar ik moet zeggen dat ik wel moest lachen om zo’n opmerking van iemand met zo’n profiel foto
een praktische vraag, ik heb onlangs het motorblok uit mijn CX getild (serieus, nog geen cm speling….had dat niet iets beter gekund?!) en in de loods waar ik sta is er een soort bok om het blok in te hangen, maar hoe werkt dit ding precies?:
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Bak van blok scheiden. De armpjes die kun je verstellen zodat ze tegenover de bevestigingsgaten van de bak zitten. Aandraaien en hopsakee.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
ok, en dan kan ik waarschijnlijk de bouten uit de bak voor gebruiken…..klinkt wel logisch eigenlijk. Weer een mooi klusje voor de zondag
Het subframe onder de motor ziet er erg mooi uit! Dat is dus weer een meevallertje. En ik ben er achter gekomen waarom hij zo moeilijk schakelde (soms wilde ie niet eens in z’n 1!): het hele gewricht tussen de twee schakelarmen is weg, niet versleten, het is er gewoon niet ) De gewrichtjes in de kleine armpjes zijn ook al niet helemaal top. Waar kun je nieuwe bestellen?
Tres Beau heeft die kunststof bussen voor dat ding onder de dwarstraverse op voorraad.
Op marktplaats stond laatst nog iemand die de andere schakelarmpjes aanbood.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!