Nee, ik had ook rond gekeken bij mij in de loods, daar staan nog 4 CX, slechts 1 daarvan is een serie 2, een limousine. Maar geen van die CX-en had die nokjes. Het lijkt dus ook niet nodig, het is geloof ik vooral voor de zekerheid en het houd het raam wat langer in de rail wanneer de geleiders langzaam slijten. Het blijkt dat het mechanisme van de serie2 minder is van kwaliteit dan die van de serie 1 (volgens Leontien van Bummelen), misschien dat ze de gevolgen daarvan zijn gaan compenseren met deze dingen?
maar los hiervan, wat zijn die ramen %*#!!-dingen om terug te plaatsen. Ik was vergeten of ze van binnenin of buitenaf erin moesten…eerst fout, van buitenaf….ja hor, de eerste krasjes in de nieuwe laklaag, nondedju! Gelukkig had ik een lakstift en gaan er sowieso die sierlijstjes overheen….maar toch.
Even een korte update, het is al weer even geleden (lang leven de herfst verkoudheid):
Het koelhuis, dat mij dik twee weken kostte om los te krijgen (zie posts van #117), zat er vrij vlot weer op. In schone toestand en met de geel gepassiveerde onderdelen ziet het er weer fris uit.
Op de hoedenplank alles vastgezet (daar moet natuurlijk alls klaar zijn voordat de ruiten vastgezet worden). De veiligheidsgordels zijn na de foto’s vastgezet:
Vervolgens zijn de stoelen en veiligheidsgordels voor erin gegaan.
Bij alle deuren zitten de sloten en de mechanismen erin en ben ik bezig de ruiten erin te zetten. Helaas blijken twee van de vier ruiten toch te ver heen te zijn. Ik moet nog kijken of mijn donordeuren nog goede ruiten bevatten….:
Ik ben verder in de avonduren thuis bezig met wat kleine onderdelen, zoals de elektrische bediende en verwarmde spiegels en de verlichting van het dashboard:
ik sta op het punt om nieuwe markeringen op mijn vliegwiel aan te brengen. Net bekomen van een kleine hartverzakking: ik was dat hele vliegwiel kwijt. Het stond altijd op mijn werkbank, maar toen ineens niet meer!!! Overal gezocht maar nergens mijn vliegwiel. Pas toen ik vanochtend wakker werd realiseerde ik me dat ik die laatst op mijn motorblok geschroefd had om de kleppen makkelijker te kunnen stellen. Maar er hangt een doek over dat blok heen….soms ben ik blij dat mijn hoofd aan mijn romp vast zit
Hoe dan ook. Als ik dat vliegwiel weer terug heb, gaat de koppeling er weer op. Daar heb ik een prise-as voor nodig. Heeft iemand in de omgeving van Rotterdam die misschien te leen?
Vraag Mike effe, die heeft mogelijk wel een prise as liggen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
gewoon de plaat op het oog centreren.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Nielsje schreef:Vraag Mike effe, die heeft mogelijk wel een prise as liggen.
In de loods lijkt er gaan aanwezig te zijn (niet een losse tenminste).
erikkuiper schreef:gewoon de plaat op het oog centreren.
Ik dacht dat je dit nou juist niet op t oog wilt doen vanwege de mogelijke trillingen. Ik heb waarschijnlijk een gereedschapsset dat ik hiervoor kan lenen.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
le look le plus cool schreef:erikkuiper schreef:gewoon de plaat op het oog centreren.
Ik dacht dat je dit nou juist niet op t oog wilt doen vanwege de mogelijke trillingen. Ik heb waarschijnlijk een gereedschapsset dat ik hiervoor kan lenen.
De plaat centreren op het oog doe ik al 20j,nooit problemen mee gehad.
Kan ook niet aangezien dat als je de bak op de motor monteert de priseas van de versnellingsbak door de koppelinsplaat in het vliegwiel komt en dan zit het exact.
Het centreren van de koppelingsplaat bij montage doe je dus omdat bij montage van de versnellingbak de prisas gemakkelijk op zijn plaats zou komen, als de plaat niet juist zit krijg je de bak er niet op of heel moeilijk.
Een koppeling kan dus nooit trillen omdat ze niet goed gecentreerd is bij montage.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
le look le plus cool schreef:Net bekomen van een kleine hartverzakking: ik was dat hele vliegwiel kwijt.
Ik geef meestal m’n vrouw de schuld als ik wat kwijt ben…
Maar met een vliegwiel is dat wel wat ongeloofwaardig…
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maw,dus de plaat even centreren met een precisie as en je versnellingsbak schuif je er zo op zonder geklooi.
Zo heb ik het ook gedaan.
Werkt perfect.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik wilde de isolatiemat tegen de motorkap vastmaken, maar de benodigde metalen klemmetjes die daarvoor bedoeld zijn, waren hopeloos verroest. Ik heb zitten zoeken maar ik krijg die klemmetjes niet meer gevonden. Zouden plastic-klemmen ook werken? Het aanbod daarin is behoorlijk groot, maar worden die niet te warm?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als ik onder de kap kijk zit er in de motorruimte toch best veel plastic. Zo heet wordt het er nou ook weer niet.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ze zijn er nog wel:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=7508
De motor ziet er goed uit, lijkt erop dat het geelverzinken ook goed gelukt is!