^^ zo dan! €6,15 voor een klemmetje, en daar heb ik er dan 16 van nodig! Wel stom dat ik daar toch weer overheen gelezen heb. Maar volgens mij ga ik toch maar een kunststof alternatief zoeken…voor €6,15 heb ik er dan waarschijnlijk meteen 100
Ja, dat blok begint heel mooi te worden. Zeker met alle schoongemaakte onderdelen komen die gepassiveerde delen er als goud uitknallen (ik zie nu pas hoe ontzettend vuil dat blok was: volledig zwart!!).
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat de klemmetjes erg zeldzaam geworden zijn, dan gaat de prijs meestal omhoog bij CX Basis. Veel andere klemmetjes zijn een stuk goedkoper. Gelukkig had ik er maar 2 of 3 nodig, dan is het te overzien.
Is jouw blok van zichzelf ook zwart?
De mijne was zwart, maar wel opnieuw zwart laten spuiten, ook een mooi effect.
netjes! Ik heb geen sporen van verf op het blok kunnen ontdekken (eerder ging het er ook al over). Ik heb daarom het blok maar zwart gespoten.
Ik zie dat je hier je oliefilter er al op hebt zitten, ging dat goed met het plaatsen van de motor? Ik weet dat het oude oliefilter er behoorlijk gehavend uitzag toen ik de motor eruit gelepeld had. Ik ga wel de uitlaat pas plaatsen als de motor er inzit (turbo en uitlaatspruitstuk wel al aan het blok vast zetten). Dan win ik weer wat centimeters, maar t gaat heel krap worden….
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het blok hing er met een kwartiertje in (gaat snel met 3 man).
Bij mij zat het spruitstuk/turbo er nog niet op, dus ruimte genoeg. Het spruitstuk plaatsen is dan wel weer even wat werk…
Ik heb een mooi alternatief gevonden voor de clipjes voor de motorkapisolatie: BMW-clips .....ja, dat is natuurlijk wel even een dingetje. Ik moet straks dus eerst maar eens kijken of de knipperlichten het nog doen
Ze komen per 50 stuks in een klein doosjes….dat dus weer in een belachelijk grote doos per couriersdienst gebracht wordt, terwijl het in een zakjes gewoon door de brievenbus kan.
Untitled
De uitlaatbuizen opnieuw in de hitte bestendige verf gezet:
Untitled
Nieuwe luchtbuizen, ook bij de intercooler (de bougiekabels waren net voor de renovatie al vervangen):
En ik ben begonnen met het aanbrengen van nieuwe deurrubbers. Dat wordt ook weer een stevige klus: in het klem-gedeelte van het profiel zitten U-vormige staal-profieltjes. Normaal gesproken snij je haaks op het profiel, maar voor de CX hebben ze dus haakse hoeken verzonnen…dat wordt dus nog een heel dingetje om dat netjes te snijden en te verlijmen.
Untitled
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig hoor. Ik moet nog even wennen aan blauw onder de kap. Maar mooi wordt het.
doe even goede slangklemmen om die inlaat moffen.
hier ga je spijt van krijgen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Gaan deze het begeven dan? Of zitten hier toch te scherpe randjes aan?
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
le look le plus cool schreef:Nieuwe luchtbuizen, ook bij de intercooler (de bougiekabels waren net voor de renovatie al vervangen):
Mooi hoor! Fris kleurtje….
In de tuning wereld gebruiken ze allemaal van die kleuren . Ik vind het wel wat hebben dat blauw. Moet wel de dop voor de olie weer mooi rood worden.
als je er naar kijkt draaien ze al bijna door.
terwijl lekkage slecht lopen veroorzaakt.
ze moeten dus zo strak dat je zeker weet dat het dicht is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens bij mij zaten die klemmen er ook op, na een tijdje loopt de motor dan niet lekker meer, trekt teveel valse lucht. Als je ze dan wil aandraaien schieten ze door. Dus vervangen door fatsoenlijke klemmen. Het kan dan ook geen kwaad die na een tijdje gebruik even een slagje aan te draaien.
Persoonlijk kan ik niet aan die kleur wennen, als ik de keuze had zou ik voor zwart gaan.
break23m schreef:Goed bezig hoor. Ik moet nog even wennen aan blauw onder de kap. Maar mooi wordt het.
Tja, ik weet dat t een dingetje is onder de CX-rijders (en ook andere klassiekers trouwens). Ik ga ook zeker niet los met die buizen etc., maar een paar details gaan het net effe wat opkrikken. Anders wordt het in mijn ogen ook maar een duistere bedoeling daar in het vooronder.
Bij het opbouwen van het motorblok heb ik twee nieuwe tapeinden nodig. (of hoe heten die schroefdraden met een vlak stuk halverwege?) Ik heb zowel een lange als een korte nodig, maar ik krijg die nergens gevonden, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Ik heb wel iets gevonden maar dat is meteen voor 200 van die dingen… Iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Welke lengte en waarvoor…..?
Waterpomp of .......
Ik heb er nog een paar.
Wel ophalen ,....want je hebt toch nog iets om terug te brengen…...
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.