Arjan Verkade schreef:
Geen zin om direct airco erin te zetten?
Tja, zin misschien nog wel, maar ik wil er deze zomer nog in rijden en ik voor zie nog wel wat hobbels bij het draaiend krijgen van de motor(management) en wat elektra-dingetjes. Dus ik heb die airco verhuisd naar een winterklus, als ik m toch binnen heb staan.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit het dash er al in? Anders kan ik je wel met klem aanraden in elk geval de verdamper er alvast in te zetten
De kabelboom kan ook geen kwaad, daar heb je geen last van als je geen airco heb.
dashboard is er niet eens uit geweest, dus daar hoe ik het niet voor te doen. Bovendien zou ik dan eerst de onderdelen voor de airco nog moeten regelen. Ik dacht even een donor gevonden te hebben, maar toch niet. Daarom heb ik dat hoofdstuk maar even geparkeerd voor later. (ik zal er deze zomer wel weer spijt van krijgen maar ja…)
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah, ik dacht dat het dash er ook uit lag
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://www.citroen-forum.nl/?URL=https://flic.kr/p/24UYNfh
Je hebt er wel vertrouwen in
Voor de rest GOED BEZIG.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:https://www.citroen-forum.nl/?URL=https://flic.kr/p/24UYNfh
Je hebt er wel vertrouwen in
Voor de rest GOED BEZIG.
haha, nou toen de bak eraan zat en ik het volume/gewicht weer zag, moest ik ook even slikken. Snel van zijn frame-pje afhalen en veilig in het vooronder takelen. Niels had me al ge-contact over je bok. Als het zover is, neem ik nog wel even contact met je op.
de laatste (gaten voor) sensoren zijn geplaatste.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je ooit nog airco wil plaatsen zal je een andere oplossing moeten vinden voor die nokkenassensor…
Zit nu wel netjes op zijn plek, al zou ik het beugeltje ook even zwart spuiten als dat niet al in de planning zat
En jawel! Gisteren was het zover: “operation hartbeat”, de motor is geplaatst. Uiteraard niet zonder slag of stoot (hoe kan het ook anders). Een loodsgenoot hielp me en dat scheelt alles: in krap een half uur hadden we het blok redelijk op zijn plek hangen. We hebben, ter oriëntatie, de bovenste motorsteun vast gemaakt, daarna de baksteun om zo de onderste steun beter op z’n plek te hebben. Deze is immers “blind” aangezien je nergens goed zicht hebt op hoe motor en steun ten opzichte van elkaar zitten.
Dit bleek niet te werken. Die laatste motorsteun wilde met geen mogelijkheid op zijn plek. Waarschijnlijk was die volgorde precies verkeerd om, maar belangrijker was dat we erachter kwamen dat de linker aandrijfas tegen de tripoide duwde. De tripoide is nooit uit de bak gekomen en de aandrijfas zat er nog in om de lager van de voorwielen bijenkaar te houden. Toen de as eruit was lag het blok in no-time op zijn plek. Weer wat geleerd dus.
Arjan Verkade schreef:Als je ooit nog airco wil plaatsen zal je een andere oplossing moeten vinden voor die nokkenassensor…
Zit nu wel netjes op zijn plek, al zou ik het beugeltje ook even zwart spuiten als dat niet al in de planning zat
Ja, klopt. Ik denk dat dat niet het grootste probleem gaat zijn, aangezien ik dit beugeltje ook vrij rap in elkaar “gebeund” heb
Zwart spuiten eigenlijk wel zo netjes. Zal ik de volgende keer nog even doen.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
GOED WERK FRANS.
Niels je mag de motorbok wel lenen.
En voor Frans, een rondje rijden in je cx vind ik wel een eerlijke ruil voor het lenen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:GOED WERK FRANS.
Niels je mag de motorbok wel lenen.
En voor Frans, een rondje rijden in je cx vind ik wel een eerlijke ruil voor het lenen.VgF
euh….en dan jij achter t stuur zeker?.....euhm :0
Zou ik niet doen. Ik heb hem ooit in mijn gti turbo laten rijden die minimaal 15 jaar stil gestaan had. Hij joeg hem met koude motor naar de 6000 toeren. Heb ik nu nog spijt van, doet nog steeds pijn.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
le look le plus cool schreef:de laatste (gaten voor) sensoren zijn geplaatste.
nokkenas-sensor:
Je hebt al een vliegwielsensor… heb je deze input ook nodig voor timing ?
Is dat dan dubbel ?
verder mooi project !! super zoals je het aan pakt !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje