je zoiets wordt t dus. Fysiek, zit dat dus rondom het dashboard? (de aanname dat er maar 1 set draden van en naar de knipperlichten zelf loopt en het verschil, via RAW of alarmlicht, vooral in de aansturing van dat systeem zit). Overigens meette ik net iets meer dan 6V op de plus van de stekker. Dat is wel een moment en sws geen stabiele waarde omdat ik moeite had een goede aarde te vinden. Maar er zou dus iets mis kunnen zijn in die plus-lijn.
nou het lijkt erop dat er een breuk in de antennekabel zit: alles maakt contact en aarde waar nodig, behalve tussen de antenne aansluiting en de jack. Dus maar een nieuwe antenne besteld (deze was toch al een beetje gaar. Eerst die vervangen en dan gaat het nieuw beklede interieur erin!
Zoals eerder al aangegeven is het plintenwerk wat trager dan al het andere (volgens mij ging het motorblok sneller uit elkaar dan dat ik de alle emblemen weer op de auto geplakt had!)
Eindelijk met turbo-emblemen en stijlen onder het raam (eerste foto niet, tweede wel….en toch ziet het er beter uit)
met een lakstift (gewoon signaal rood) de randen in het dashboard weer opgefrist en dat heeft echt impact! (het mesje was nodig om de verf weg te krabben dat over het randje gegaan was). Bovendien kon ik er meteen de lampjes achter de ventilatie/verwarming bediening vervangen: ik wist niet eens dat dat verlicht was!
De bakjes zijn eruit om te kijken of ik dat nog op een redelijke wijze werkend kan krijgen. Ik denk nu dat ik een paar kleine “click on - click off” (of hoe heten die dingen) ga bestellen en kijk of ik die er in verwerkt krijg. Ik trek het erg slecht dat ze standaard open staan (of nooit meer open willen).
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er goed uit!
Wanneer mag ik een rondje rijden
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wat ik me nog afvroeg, als ik het interieur er terug inzet, dan heb ik nieuwe pluggen die ik in de panelen kan draaien. Maar ik kan me vaag herinneren dat er rubberachtige/plastic busjes in de gaten van de carrosserie zaten. Ik vond ze niet overal terug en degene die erin zaten leken weinig te doen…. Klopt dat? Dan heb ik daar nieuwe voor nodig of iets dat dat vervangt. Is dat nodig?
@Frank wanneer de auto de breedte van een Hummer heeft of als de social distancing maatregelen opgeheven zijn (ik weet niet welke als eerst gebeurd)
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn nieuwe plusjes voor te “krijgen”
Winparts heeft ze volgens mij ook
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grappig dat net als in huis de plinten op laatst komen Bevredigend werk, lijkt me, de laatste puntjes op de i zetten. Het ziet er allemaal mooi uit hoor. Met die mooie rode lijntjes in de middenconsole wordt nu het rode ringetje op de pook het volgende projectje? In mijn auto zijn de scharniertjes van de bakjes allemaal heel - maar open gaan ze eigenlijk niet. Ik blijf er dus maar van af.
Enne - zelfs in een Prestige kun je achterin nog niet helemaal op corona-afstand van de chauffeur zitten - alhoewel het wel zo voelt.
zeker dat rode lijntje op de middenconsole waren een quick win! Echt de gouden tip voor alle gti turbo rijders (niet zelf verzonnen, maar gehoord van Beau Wouda). komende week gaat de nieuw beklede hemel en stijlen erin (als de nieuwe antenne nu wel fatsoenlijk contact maakt).
En wat dan nog rest is lekker de kleine knutselwerkjes (bv dashboard bakjes) en het motormanagement leren kennen en optimaliseren. Bij dat laatste merk ik dat de motor stottert als ik m goed op zijn staart trap (als ik me weer eens laat verleiden bij een stoplicht ofzo). Daar heb ik al een grote verbetering gemaakt door het brandstoffilter te vervangen, maar helemaal weg is het niet. Ik moet iid nog de druk van de pomp checken en controleren of alle brandstof leidingen in orde zijn, aangezien het stukje naar de filter toe behoorlijk gaar was, maar dat zit daar ook goed troep te vangen natuurlijk.
toen ik m laatst o de brug had, zag ik dat de aanvoerleiding na de pomp overgaat van de dikke rubberslag, maar een dunne kunststof slang: ongeveer 6-8mm diameter, transparant, beetje gelig en relatief hard. Zoiets zag ik achter het motorblok ook omhoog komen (daar zit weer een aansluiting op een rubber slang naar de injectiebrug.
Is dat dunne slangetje standaard? Waarom is dat niet “gewoon” een benzineleiding? De retourleiding lijkt wel een normale rubberlening te zijn namelijk.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat bij de CX normaal is weet ik na al die jaren nog steeds niet (te weinig problemen op dat vlak) maar bij mijn DS zat het in elk geval ook zo.
Totaal aantal Berichten: 10336
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat je je bij die dunne nylon slang minder zorgen hoeft te maken dan bij een rubberen slang wat betreft veroudering.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Is dat niet gewoon rilsan slang?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb de oude kunstof slang gewoon weer gebruikt.
Zowel aanvoer als retour.
Kan eigenlijk niet kapot
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Die “wit-gele” slangen zijn eigenlijk kunststof leidingen van Rilsan, ook bekend als polyamide 11: Een bijzondere kunststof met excellente eigenschappen in een Citroen: Bestand tegen hoge en lage temperaturen en tegen olie en benzine en vele andere chemicaliën. Een franse uitvinding, gemaakt van wonderolie, maar het is wel chemisch gemaakt. Als je die leidingen ziet na zo’n 50-60 jaar dan zijn ze vrijwel altijd nog in prima staat.
Rilsan wordt nog steeds geproduceerd voor leidingen in speciale toepassingen. In goedkopere toepassingen is het verdrongen door nylon ( origineel een patent van Dupont) en bij hogere eisen soms door PTFE, maar voor het gebruik in een Citroen is het nog steeds het beste materiaal.
To err is human, not to err is divine.