Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Scheurtje in het kunststof van het reservoir?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zowel mijn huidige (Turbo 2) als mijn vorige (Turbo) CX moeten regelmatig een slokje koelvloeistof. Ik blijf me er ook over verbazen waar dat blijft.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Op straat!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
de lekkage is inmiddels opgelost (althans het grootste gedeelte), dat was uiteraard weer makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk heb ik nieuwe klemmen om de twee grote slangen tussen waterpomp en radiator gezet. Beide slangen zijn vervangen door silicone, maar die bleken toch wat te lekken. Het type klem is hierbij natuurlijk ook nog eens van belang: deze moet, zeker bij silicone, goed rondom klemmen en niet teveel het rubber vouwen bij de schroef (dat leek te gebeuren in de oude situatie.
De aansluiting bij het reservoir “zweet” nog wat, maar dat gooien we maar even op een oude mannen kwaal
Bij het vullen en ontluchten nog een halve hartverzakking toen plotseling de koelvloeistof vanaf een slang van/naar het verwarmingshuis over de motor heen spoot en nog voor de auto op de grond kwam! Duidelijk nog een luchtbelletje oid waardoor er teveel druk opgebouwd wordt. Inmiddels is alles wat dat betreft prima.
.....maar (tja, zo’n CX houdt je wel bezig), ik zit met een lekstroom. De accu is in een dag of 2 leeg (volgende dag starten is geen probleem, maar over het weekend heen lukt al niet meer). Ik heb de groep inmiddels gevonden (F7) en dat is een forse groep (het zal ook eens niet zo zijn). Hier zit de centrale deurvergrendeling, binnenverlichting, digitale displays, radio, kofferbaklampje, sigaretten aansteker en handschoenenkastverlichting op. De lekstroom was 0,3 tot 0,33A en na het weghalen van de zekering daalde die naar 0,22A en daarna langzaam naar 0,18A
Nu merkte ik eerder al dat het plafondlicht (zit er nog niet in) voortdurend zwakbrand terwijl het uit zou moeten zijn. En als ik de deur open doe, gaat het lampje volledig uit (dus precies omgekeerd van wat je verwacht). Het lampje aanzetten met de bedieningsknop kan wel gewoon. Ik vermoed dus dat zoeken bij de bedrading van de portieren logisch is (of niet?). Maar waar oh waar? Wat zijn de usual suspects?
En zou dit ook de reden kunnen zijn dat mijn knipperlichten het miet doen (iig niet bij vochtig weer, maar dat is het al weken…) en de waarschuwingslichten wel.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wellicht een stekkertje dat geen goed contact heeft. Of een massa probleem - maar da’s ook vaak een stekkertje. Geen idee waar je moet zoeken, vervelende dingen dit.
0.2 ampere dat is toch aanzienlijk, vergelijkbaar met een 2.4 watt lampje constant aan.
Gezien de rest van je problemen zou ik een de massa punten nakijken en je draden op “kortsluiting”: Een zwak brandende binnenverlichting en je andere elektrische problemen duiden er op dat er iets niet goed zit.
Binnenverlichting die zwak brand is soms een draad naar een deurcontact die ergens tegen een massa schuurt.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Binnen verlichting verkeerd aan gesloten
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik denk eerder aan het vertragingsrelais van de binnenverlichting die de geest heeft gegeven. Zit in de buurt van de versnellingspook.
Ik zie nu de reactie op het vertragingsrelais voor de binnenverlichting. Goeie tip. Zou zo’n relais ook de knipperlichten kunnen beïnvloeden? Deze reageren bij mij nu niet of geven exact 1 tik om vervolgens geen leven meer te geven.
Ik ben namelijk bezig met de bedrading. Tijdens de vakantie eens rustig door het elektrisch schema heengelopen om de verschillende componenten op te sporen die aan de knipperlicht-schakelaar hangen (kabelboom D en G). Dit alles met een moeder, schoonmoeder en vrouw die diep onder de indruk zijn dat ik kaas kon maken van het schema…ik heb me hier natuurlijk gezond doorheen gebluft
Ik ben nu de verschillende contacten na aan het lopen maar ik heb nog geen maffe dingen gezien. Nu heb ik wel eens gehoord dat het contactslot (een aardepunt) storing kan geven omdat er jaren lang een te zware sleutelbos aan hangt. En ik heb ook begrepen dat de oliedruksensor vreemde storingen kan geven. Heeft een van jullie daar ervaring mee?
@Frank die binnenverlichting heb ik vrijwel zeker goed aangesloten. Uiteindelijk zijn er maar 2 logische mogelijkheden. De andere optie gaf vrij snel warme draden….oeps